Tein eilen elämäni suurimman virheen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suurin virhe...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suurin virhe...

Vieras
Löin miesystävääni avokämmenellä poskelle. Se olin minä joka toitotti suhteen alussa että kerrasta poikki jos toinen lyö.
Mulla ei ole mitään puolusteluja miksi löin eikä mikään oikeuta siihen on vaan seurauksia mistä se tuli. Olen äärimmäisen pahoillani ja mies tietää sen mutta tuntuu että jos alkaa ns. periaatteista luopumaan niin sit vasta homma menee huonosti.

Pää sanoo yhtä ja sydän toista.... Tekisin mitä vaan jos voisin siirtää kelloa taaksepäin ja tehdä tehdyn tekemättömäksi.

Ja kiitos en tarvitse mitään syyllistäviä kommentteja tähän hätään- tulen niitä kyllä kysymään jos sikseen on....

No mitä mieltä sun mies on? Antaako anteeksi vai jakaako tuon kerrasta poikki-periaatteen?

Koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan, elämä on yllättävää ja niin ihmisluonkin. Myös se oma.

Omantunnon ääni on varmasti kauhea, mutta anna itsellesi anteeksi.

No tuntuu että hän pystyis antaa anteeks, ei sitä vielä ole ääneen sanonut, mutta eilen mulle sanoi että jos lähtisin niin se on kuulemma miljoona kertaa pahempaa kun se että häntä löin.
Itelläni tällä hetkellä on vaan niin epätodellinen olo. olen itelleni niin vihainen, koskaan en ole ketään löynyt ja nytku sen tein niin tuntui siinä hetkellä kun käsi heilahti että tässä se oli. Näki jotenkin jonkun vilahduksen siinä miten mä sillä teolla tuhosin kaiken.
Mä en kerää mitään sääliä, jotenkin vaan haluaisin ymmärtää että miten muut päässyt yli jos joskus on ollut sama tilanne tai samankaltainen tilanne.
Se tuntui eilen niin pahalta kun eilen tässä olohuoneessa istuttiin ja itkin kun hän kysyi että miks sun piti mua löydä.
Ei meidän suhde oo ollut helppo,paljon ollaan taisteltu et ollaan tähän pisteeseen päästy (taisteltu sanallisesti keskenään ja muuten vaan taisteltu elämän kanssa), mutta tää tuntuu iteltä niin pahalta ja ehkä siks että tuo omantunnon ääni huutelee tuolla jossain koko ajan. Ja luulempa että itelleni osaan anteeks antaa kun mä tän saan mieheltäni oikeasti anteeks..

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
No ei toi nyt niin kaamealta kuulosta. En oikein ymmärrä.. Odotin jotain pettämistä tuon otsikoinnin takia.

Joo ei se kamalalta kuullosta, mutta lyöminen on aina lyöminen ja varsinkin jos asiasta on puhuttu että kerrasta poikki..
Ei se ulkopuoliselta välttämättä niin pahalta tunnu ja jotkut teistä miettii että ei oo niin paha. Mut mitä jos se olis ollut mies joka olis lyönyt.

Lyömiseen ei ollut syytä (ei esim. sellaista että hän olisi mua vaikka pettänyt niin olisin sen kostanut lyömällä) vaan lyöminen tuli seurausten summasta, jos noin voi sanoa?

Alkuperäinen kirjoittaja suurin virhe...:
Löin miesystävääni avokämmenellä poskelle. Se olin minä joka toitotti suhteen alussa että kerrasta poikki jos toinen lyö.
Mulla ei ole mitään puolusteluja miksi löin eikä mikään oikeuta siihen on vaan seurauksia mistä se tuli. Olen äärimmäisen pahoillani ja mies tietää sen mutta tuntuu että jos alkaa ns. periaatteista luopumaan niin sit vasta homma menee huonosti.

Pää sanoo yhtä ja sydän toista.... Tekisin mitä vaan jos voisin siirtää kelloa taaksepäin ja tehdä tehdyn tekemättömäksi.

Ja kiitos en tarvitse mitään syyllistäviä kommentteja tähän hätään- tulen niitä kyllä kysymään jos sikseen on....

:hug:
Samoin minä toitotin aikoinani ja 26 vuotta on pätenyt =)
Jos oisin nyt Sinun "housuissasi" niin en rehellisesti sanottuna tietäisi mitä tekisin.... jos saisin em. anteeksi niin pitäisikö minunkin antaa anteeksi?
Jutelkaa asia perinpohjin yhdessä.... :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Alkuperäinen kirjoittaja suurin virhe...:

:hug:
Samoin minä toitotin aikoinani ja 26 vuotta on pätenyt =)
Jos oisin nyt Sinun "housuissasi" niin en rehellisesti sanottuna tietäisi mitä tekisin.... jos saisin em. anteeksi niin pitäisikö minunkin antaa anteeksi?
Jutelkaa asia perinpohjin yhdessä.... :wave:

Kiitos sulle. Tässä on se että järki sanoo että meillä se sopimus oli, mutta ei se paljon päde jos alkaa sydäntään kuuntelee.
Se vaan että mieheni halaa mua niin on jotenki kylmä halaus ja tietysti sen ymmärrän. Tai sen että sanon "olen todella pahoillani, anna anteeks", niin mitään sanaa ei miehen suusta tuu. En mä odottaiskaan et sieltä tulee että saat anteeks ja ei se mitään vaan sen että sanois että tiedän ja sanois mitä itse sillon ajattelee..

No ei toi nyt niin kaamealta kuulosta. En oikein ymmärrä.. Odotin jotain pettämistä tuon otsikoinnin takia.

Tarkoituksellinen satuttaminen ei kuulosta pahalta?
Pettämisessä on kyse kuitenkin positiivisita tunteista ja paljon helpompi minun ainakin on hyväksyä puolisoltani ja itseltäni rakkauden osoitukset, kuin vihan ja väkivallan ilmaisut.

Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:

Pettämisessä on kyse kuitenkin positiivisita tunteista ja paljon helpompi minun ainakin on hyväksyä puolisoltani ja itseltäni rakkauden osoitukset, kuin vihan ja väkivallan ilmaisut.

No just niin. Ei kuulosta että pitäisi erota ihan. Siis mitä positiivisia tunteita on pettämisessä? Mua sais mies läpsästä mieluummin naamalle kuin että menis naimaan jotakin hepsankeikkaa kännissä. Nykyisin on pariskunnat ihan paperista tehtyjä ja ollaan heti eroamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja 77:
Siis mietitte eroa yhden läpsäisyn takia? Sopikaa ja pusut päälle. Sitähän parisuhde on: anteeksiantoa ja sitoutumista.

Ajatteletko näin, jos mies olisi lyönyt?

Ajattelen. Onko siinä eroakin kumpi lyö? Jos on kyse yhdestä, siis huom ei mistään hakkaamisesta tai väkivaltaisesta suhteesta, virhearvioinnista jota katuu syvästi niin kyllä olen sitä mieltä että suhde voi hyvin jatkua onnellisena.

No, mieti, mikä tilanne tai asia sut sai niin tekemään, huomasitko, ennen kuin se tapahtui, olisitko voinut perääntyä kun huomasit suuttuvasi? Ensi kerralla osaat varmaan toimia toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ihmiset tekee virheitä jos miehes antaa sulle anteeksi niin miksi et sinäkin.

Koska naiset saavat tuollaisen anteeksi huomattavasti helpommin kuin miehet.

Itseasiassa niin helposti että ei mitään järkeä jos verrataan siihen minkälaisen rangaistuksen (sosiaalisen?) miehet saavat naisen lyömisestä.

Ap:lla onkin vahvat periaatteet ja hän kenties tietää tämän asian jo.
Kysymys kuuluu, antaako hän naiseutensa vaikuttaa asiaan ja kenties päästä helpommalla ja on tyytyväinen siihen sitten.

Mies tod. näk antaakin anteeksi, vaikea kuvitella mitenkä ei antaisi :D

Itse pidän tärkeänä vain sitä että sinä tiedät että _sinä_pääsit_helpommalla_kuin_yksikään_mies_olisi_päässyt_

Edit: ei minusta yhdestä erehdyksestä pitäisi itseään rangaista kovinkaan paljoa tai kumppaniaan.

Siis mietitte eroa yhden läpsäisyn takia? Sopikaa ja pusut päälle. Sitähän parisuhde on: anteeksiantoa ja sitoutumista.

Olen ihan samaa mieltä, pitää olla suhteellisuudentajua. Ihan samalla tavalla, jos lasta jompikumpi vanhemmista menee ja tukistaa, niin sitten mietitään miksi niin kävi, pyydetään anteeksi ja elämä jatkuu.

Vaikka läppääjä olis mies. Jos läpsy oli satunnainen, eikä väkivaltaa muuten ole, niin siitä voi vielä opetetta pois. Läpsy on kuitenkin eri asia, kuin nyrkillä hampaat kurkkuun.

Toi on muuten jännä (vai mikä sana sitä nyt parhaiten kuvaisikaan ) , että kun nainen lyö miestä, se ei vaikuta niiiiiin isolta ja pahalta jutulta (ainakin näin uskoisin monen ajattelevan ja itsekin ajattelen ) ... Mutta annas olla, kun mies lyö naista, niin siitä se älämölö vasta syntyy ja moni huutaa "eroa siitä siasta heti!" ... Mielenkiintoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mea:
Toi on muuten jännä (vai mikä sana sitä nyt parhaiten kuvaisikaan ) , että kun nainen lyö miestä, se ei vaikuta niiiiiin isolta ja pahalta jutulta (ainakin näin uskoisin monen ajattelevan ja itsekin ajattelen ) ... Mutta annas olla, kun mies lyö naista, niin siitä se älämölö vasta syntyy ja moni huutaa "eroa siitä siasta heti!" ... Mielenkiintoista.

Ymmärrettävää, koska yleensä mies on isompi ja miehellä olisi voimaa vaikka tappaa nainen yhdellä lyönnillä. Mutta jos on kyse jostain yhdestä läpsystä, niin mun mielestä eroaminen sen takia on suurentelua.

No just niin. Ei kuulosta että pitäisi erota ihan. Siis mitä positiivisia tunteita on pettämisessä? Mua sais mies läpsästä mieluummin naamalle kuin että menis naimaan jotakin hepsankeikkaa kännissä. Nykyisin on pariskunnat ihan paperista tehtyjä ja ollaan heti eroamassa.

No, meillä ei läpsitä, lyödä eikä petetä!
Voi olla että meidätkin on tehty paperista, mutta 26vuotta tosin on takana...3 lasta (20,18 ja 4vuotiaat) tehty yhdessä... ja suoraan sanottuna olen onnellinen tuon periaatteeni ja ukkoni kanssa =)

Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:

No, meillä ei läpsitä, lyödä eikä petetä!
Voi olla että meidätkin on tehty paperista, mutta 26vuotta tosin on takana...3 lasta (20,18 ja 4vuotiaat) tehty yhdessä... ja suoraan sanottuna olen onnellinen tuon periaatteeni ja ukkoni kanssa =)

Totta kai se on hyvä periaate. Mutta jos tekee virheen, niin siitä oppii, ettei ehkä tee sitä enää toivottavasti toisten.

Mulla oli ekassa seurustelusuhteessa sama juttu. Ja olen myös aikuisiällä läppäissyt sekä miespuolista kaveria että veljeä poskelle :(

Mulla riitti kertakaikkinen päätös että pidän ne kädet tästä lähtien omalla puolella. Se on pitänyt nyt jo kahdeksan vuotta. Kyllä sellainen kunnon pelästyminen auttoi, kun tajusi miten väärin teki kun löi :/

Mutta jos tästä olis tullut mulle ongelma, tai jos vielä tulee ongelma, niin aion etsiä apua Demeteristä: http://www.maria-akatemia.fi/html/tehtavamme/demeter/demeter-toiminta.html

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ihmiset tekee virheitä jos miehes antaa sulle anteeksi niin miksi et sinäkin.

Koska naiset saavat tuollaisen anteeksi huomattavasti helpommin kuin miehet.

Itseasiassa niin helposti että ei mitään järkeä jos verrataan siihen minkälaisen rangaistuksen (sosiaalisen?) miehet saavat naisen lyömisestä.

Ap:lla onkin vahvat periaatteet ja hän kenties tietää tämän asian jo.
Kysymys kuuluu, antaako hän naiseutensa vaikuttaa asiaan ja kenties päästä helpommalla ja on tyytyväinen siihen sitten.

Mies tod. näk antaakin anteeksi, vaikea kuvitella mitenkä ei antaisi :D

Itse pidän tärkeänä vain sitä että sinä tiedät että _sinä_pääsit_helpommalla_kuin_yksikään_mies_olisi_päässyt_

Edit: ei minusta yhdestä erehdyksestä pitäisi itseään rangaista kovinkaan paljoa tai kumppaniaan.

Tässä on asiaakin. Naiset on niin marttyyreita kun mies läpsäsee vaikka kyse olisi hysteerisen naisen rauhoittamisesta tms. Nainen itse saa solvata miestä hulluuden partaalle vaikka mutta annas olla kun mies tästä hermostuu niin sitten ihmetellään miten meidän reijo on niin väkivaltainen mies. En missään nimessä hyväksi KUMMANKAAN sukupuolen väkivaltaista käytöstä mutta kyllä se jos naista lyödään on NIIN SUURI JUTTU kuin se että jos miestä lyödään. Ja voin kuvitella että jälkimmäistä tapahtuu enemmän kuin annetaan ymmärtää. Mieshän ei asiasta kerro tietenkään kellekään sillä sehän olisi munaton mies joka sellaista ottaisi vastaan. Joskus on lehdissä ollukin artikkeleita tästä vaietusta väkivallan muodosta otsikolla "kun nainen lyö".

Mutta alkuperäiseen, musta ap pääsee tästä ajan kanssa yli. Omia periaatteitaan vastaan kulkeminen on hankala paikka mutta siitä pääsee yli. Nyt tietenkin asia on vielä niin tuore että tuntuu pahalta. Suhdettä tällainen ei kyllä keikuta ja jos sen tekee niin syyt on toisaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ymmärrettävää, koska yleensä mies on isompi ja miehellä olisi voimaa vaikka tappaa nainen yhdellä lyönnillä. Mutta jos on kyse jostain yhdestä läpsystä, niin mun mielestä eroaminen sen takia on suurentelua.

Ymmärrettävää ehkä mutta tämä epätasa-arvoisuus ei ole silti hyväksyttävää. Koska mies tuomiotaan lähipiirin/yhteisön toimesta ja naista ei. Tässä puhutaan ihan eri luokan asiasta kuin mihin sinä viittaat Sirkka. Nainen ei saa osakseen sosiaalistalynkkausta.

Toisekseen entä sitten jos miehellä on voimaa enemmän ? Väkivalta ja aggressiivisuus on useimmiten impulssiivista. Sillä hetkellä kun joku lyö niin tuskin siinä ajatellaan tyyliin "oho tuo on nainen, vähennän voimaa 50% ".

Väkivalta kokonaisuudessaan on tuomittava, näin ei suomessa tehdä naisen kohdalla käytännössä, valitettavasti. Niin kauan kuin keskitytään miehen harjoittamaan väkivaltaan niin siinä samalla annetaan naisille ikään kuin lupa tehdä sitä koska se ei ole _niin_ tuomittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ymmärrettävää ehkä mutta tämä epätasa-arvoisuus ei ole silti hyväksyttävää. Koska mies tuomiotaan lähipiirin/yhteisön toimesta ja naista ei. Tässä puhutaan ihan eri luokan asiasta kuin mihin sinä viittaat Sirkka. Nainen ei saa osakseen sosiaalistalynkkausta.

Toisekseen entä sitten jos miehellä on voimaa enemmän ? Väkivalta ja aggressiivisuus on useimmiten impulssiivista. Sillä hetkellä kun joku lyö niin tuskin siinä ajatellaan tyyliin "oho tuo on nainen, vähennän voimaa 50% ".

Väkivalta kokonaisuudessaan on tuomittava, näin ei suomessa tehdä naisen kohdalla käytännössä, valitettavasti. Niin kauan kuin keskitytään miehen harjoittamaan väkivaltaan niin siinä samalla annetaan naisille ikään kuin lupa tehdä sitä koska se ei ole _niin_ tuomittavaa.

Tässä on asiaa:)

Yhteistyössä