R
Rukoilijasirkka
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Mea:Toi on muuten jännä (vai mikä sana sitä nyt parhaiten kuvaisikaan ) , että kun nainen lyö miestä, se ei vaikuta niiiiiin isolta ja pahalta jutulta (ainakin näin uskoisin monen ajattelevan ja itsekin ajattelen ) ... Mutta annas olla, kun mies lyö naista, niin siitä se älämölö vasta syntyy ja moni huutaa "eroa siitä siasta heti!" ... Mielenkiintoista.
Ymmärrettävää, koska yleensä mies on isompi ja miehellä olisi voimaa vaikka tappaa nainen yhdellä lyönnillä. Mutta jos on kyse jostain yhdestä läpsystä, niin mun mielestä eroaminen sen takia on suurentelua.
Ymmärrettävää ehkä mutta tämä epätasa-arvoisuus ei ole silti hyväksyttävää. Koska mies tuomiotaan lähipiirin/yhteisön toimesta ja naista ei. Tässä puhutaan ihan eri luokan asiasta kuin mihin sinä viittaat Sirkka. Nainen ei saa osakseen sosiaalistalynkkausta.
Toisekseen entä sitten jos miehellä on voimaa enemmän ? Väkivalta ja aggressiivisuus on useimmiten impulssiivista. Sillä hetkellä kun joku lyö niin tuskin siinä ajatellaan tyyliin "oho tuo on nainen, vähennän voimaa 50% ".
Väkivalta kokonaisuudessaan on tuomittava, näin ei suomessa tehdä naisen kohdalla käytännössä, valitettavasti. Niin kauan kuin keskitytään miehen harjoittamaan väkivaltaan niin siinä samalla annetaan naisille ikään kuin lupa tehdä sitä koska se ei ole _niin_ tuomittavaa.
Jaa, kyllä minun kokemuksen mukaan mies osaa vähentää läppäyksensä voimaa. Kyllä riitatilanteessakin pystyy miettiä sen, ettei tirvase esim. silmään.
Sen sijaan, että pohditaan eroa, miten suhtaudutaan lyvään mieheen ja naiseen, ois mun mielestä paikallaan antaa hyviä neuvoja tohon tilanteeseen, nimittäin en usko tästä vertailusta olevan ap:lle apua.