Tein eilen elämäni suurimman virheen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suurin virhe...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos tosiaan olet vain yhden kerran läppäissyt ja olet pahoillasi, niin anna olla. Jos tuon takia eroatte niin huhhuh.... henkinen väkivalta on monesti paljon pahempaa kuin läppäisy.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Rukoilijasirkka vähättelee naisen mieheen kohdistamaa väkivaltaa koska se on itse lyönyt miestään. VÄKIVALTA ON AINA VÄÄRIN.

En mä vähättele. Olen myös itse antanut anteeksi miehen minulle antamat läpsyt.

Mä voin ihan avoimesti vähätellä tuota tapahtunutta. Annoit litsarin miehelle ja thats it. Nyt pääset asian yli, pyydät anteeksi ja pidät huolen että ens kerralla rikot vaikka lautasen jos tuntuu ettei kiukkua pysty hallitsemaan kuin päästämällä höyryt konkreettisesti ulos.

Toi nyt ei todellakaan ole mikään syy eroon! Jos olet kerran läppässy ja kadut noin kovasti, niin tuskinpa teet tuota enää uudestaan. Ja sama juttu olis myös toisinpäin. Jos mies läppäsisi kerran, ja katuisi, niin ihan varmasti antaisin anteeksi. Ei tuo nyt kyllä noin iso asia ole todellakaan!!

En tiedä käykö ap enää lukemassa tätä.
Mut mun ehdotus olisi, et jos oikeasti kadut ja haluat jatkaa, niin ehdota sun miehelle(olettaen et se haluaa jatkaa sun kaa ja kykenee antamaan anteeksi) et sä menisit käymään jossain terapiassa tai vastaavassa jossa käsittelisit ton läpsäisyn, mikä siihen johti ja miten voi estää sen toistumisen.
Luulen et ulkopuolinen apu auttais näkemään miksi on itse siihen läpsäisyyn/lyöntiin sortunut ja auttais myös löytää keinot miten sen uudelleen tapahtuminen estetään.
Mulla lähipiirissä perheväkivaltatapaus, kertaluonteinen, ja lyöjä meni heti terapiaan(itsekin järkyttyi teostaan) ja nyt, reilusti kymmenen vuotta myöhemmin teko ei ole koskaan toistunut, on anteeksi annettu ja elämä on normaalia ja kenekään ei tavitse pelätä väkivaltaa, eli tuo ulkopuolinen apu auttoi (myös teon uhria antamaan anteeksi ja uskomaan että lyöjä todella katuu ja ettei tuo toistu).

Voi veljet. Terapiaan yhden läpsäsyn takia. Joo, nyt sieltä kuoriutui ap:sta varmaan joku godzilla kun kerran kerta menetti malttinsa noin. Eiköhän tuo ole aisan suurentelua. Miksi pitää tästä tehdä nyt sellainen "eronpaikka" tai "terapiaan". Ap tiedostaa tekonsa, ei varmaankaan tee sitä enää ja puoliso mitä ilmeisimmin antaa anteeksi. Virheistä opitaan ja liitto jatkuu. Kärpäsestä härkästä..

Yhteistyössä