Tein jotai hyvin ovelaa ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *N*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, saat voimasi siitä, että sinua kohdellaan halpamaisesti myös ystäväsi taholta. Sinulla ei ole mitään syytä armahtaa heitä, koska pitävät sinua narrina.

Ole tarkkana reaktioista, niistä saat selville kumpi oli aktiivinen osapuoli suhteen alussa. Se, joka ehdotti suhdetta, on ylimielisempi. Ja se kumpi oli johdateltavissa on katuvampi ja ilmaisee sen ensireaktiossaan.
En tiedä mitä se enää hyödyttää, mutta jatkossa se vaikuttaa suhtautumiseesi asiaan.
Voimia.

"".....Tiesitkö muuten, että toisen puhelimen viestien tai kirjeiden lukeminen on RIKOS?...""

Häh? Ei ole silloin, jos mies pettää naista, mutta on silloin, jos nainen pettää miestä! (Ellien perussääntö no: 12769)

muista kuitenkin, että vaimo saattaa olla hyvinkin tietoinen naisistasi, mutta ei välitä niistä, koska et ole sen arvoinen (L'oreal).

Näin meillä: mies kävi vieraissa senkuin kerkesi ja leikki kotona kunnollista aviomiestä. Minä sensijaan hommasin matkojen ajaksi itselleni oman rakastajan, jonka rinnalla oma mies kalpeni joka suhteessa. Mies ei aavistanut mitään.

Otin oman miehen rahat vastaan mielihyvin, raha merkitsi minulle sitä, että sain hoitaa itseäni ja ostella vaatteita jne. Käytin siis petturimiestä hyväkseni hyvällä omallatunnolla, hänhän aloitti pettämisen ja luuli kusettavansa minua.

Kun olin saanut viralliset asiat, asunnon ja muut järjestykseen, lähdin kotoani yhtenä kauniina päivänä, kun mies oli ""työ""matkalla. Ukko sai palata tyhjään kotiin, minä olin lähtenyt omaan elämääni.

Noinkin voin ajatella ja tehdä. Ei se minua haittaisi jos hän joku kaunis päivä lähtis, kaikki on kuitenkin mun nimessä ja sitäkin on mustaa valkoisella, joten hänelle ei jää yhtään mun omaisuudesstani. Ainoastaan omat vaatteet ja tavarat. Vaimo oon töissä joten hänellä on omaa rahaa ja omat laskut joka pitäis hoitaa, omia en anna hänelle. Että jos hän lähtee niin taloni ei ole ollenkaan tyhjä...

Alkuperäiselle onnea, että kaikki menisi hyvin. Minustakin (törkeän pettäjän uhriksi joutuneelle) mies ja nainen kaipaavat kunnon näpäytystä.

En ole perehtynyt lakiin tässä asiassa yhtään, joten kysyisin, että onko jossain laissa määritelty, että toisen puhelimen lukemisen on rikos? Vai onko se vaan myytti, jota yritetään verkottaa kirjesalaisuudeksi aina tällaisissa tilanteissa? Onko sellainen lakipykälä ihan oikeasti olemassa, tietääkö joku?

Miten sellainen asia sitten voi todistaa että toinen on lukenut tai etsinyt numeroita kännykästä? Fiksumpi olisi jos käyttäjä vaihtaa säännöllisesti pin-koodeja riittävän usein niin silloin ei pääse tutkimaan.

Ikävä tapaus ja alhaista käytöstä mieheltä. Yksi asia minua aina hämmästyttää näissä tietämättömyysjutuissa; ettekö koskaan ihmettele miksi mies ei esim. kutsu omaan ""sinkkukotiinsa"", miksei kerro missä asuu, miksette tapaa miehen ystäviä, tuttavia tai sukulaisia, miksi on aikoja joilloin ei voida soitella tai pitää muuten yhteyttä esim. ihan spontaanisti - loma-ajat, juhlapyhät? Itselläni moinen käytös saisi hyvinkin nopeasti hälytyskellot soimaan. Se on tietysti eri asia, jos huomaa merkit, mutta ei halua tunnustaa niitä.

Onhan tietysti niitäkin Auervaaroja, jotka pystyvät sumuttamaan kaikkia osapuolia, mutta se vaatinee jo vankkaa ammattitaitoa.

Miksi petetyn täytyy lähteä omasta kodistaan, jos asunto on hänen taikka yhteinen? Eikö pettäjä olisi oikea henkilö siirtymään ulkoruokintaan - hän se lähdössä on toisen naisen kanssa, joten menköön sitten.

Mä en siis todellakaan usko, että loppujen lopuksi, kun ihminen oikein vilpittömästi ja rehellisesti asiaa miettii (kuinka moni niin tekee...), kukaan voi oikeasti nauttia kostosta.

Miten se tilannetta korjaa, että jos toinen käyttäytyy paskasta, niin itse käyttäytyy vielä paskamaisemmin.

Ilman muuta on selvää, että pettäminen on väärin. Mutta korjataanko vääryys vääryydellä?

Tällaistako toimntatapaa todellakin haluat opettaa lapsillesi?

No, ihminen on raadollinen. Repii (vahigon)iloa siitä, mistä saa. Minä itse haluaisin pyrkiä olemaan tuollaisen yläpuolella. Ainakin minä nukun yöni hyvin, koska tiedän, että voin arvostaa itseäni. Toisaalta en myöskään ole katkeroitunut niinkuin suurin osa täällä näistä selkään taputtelijoista näyttäisi olevan. En saa ilos siitä, että vahingoitan muita, kun minua on vahingoitettu. Mutta minua ei olekaan vielä elämäni aikana petetty kertaakaan. Mistä lie johtuu - ehkä vain hyvä tuuri miesten suhteen.

Jos tekee tuollaista, mitä tuo alkuperäinen väittää tehneensä, ei mielestäni ole yhtään sen parempi ihminen kuin se pettäjämieskään. Eli ei ole mitään syyä haukkua miestä, kun itse on ihan samanlainen.

Jotenkin en oikein toisaalta jaksa uskoa, että kukaan aikuinen ihminen jaksaisi vetää tuollaista pelleilyä. Siksi toisekseen tuntuu aika mahdottomalta, että heille voisi edes olla 'kiihkeä suhde', jos kerran eivät edes tiedä toistensa puhelinnumeroita ja soittele toisilleen. Todella outoa?

Sitä ihmettelen minäkin. Mihin tuollainen reppuri vaimoa tarvitsee, kun naisia tuntuu riittävän joka paikkakunnalla muutenkin. Sekin, että luulit edellisen tarkoittavan tyhjällä kodilla tavaroiden katoamista talosta, kertoo sinusta omaa tarinaansa.

Eikä se vaimon pihallepotkaiseminen ihan noin vain käy, jos ollaan avioliitossa ja omaisuus on yhteistä, avio-oikeuden alaista. Siinä sitten viime kädessä juristien kanssa katsellaan kuka lähtee ja kuka jää.

Miksi moinen vaivannäkö pin-koodien ja salasanojen vaihteluineen. Miksi ei voi suoraan kertoa naiselle: ""en halua olla enää kanssasi, löysin uuden naisen""?

Reppurille

sulla ja vaimollasi on varmaan avioehto, koska se on ainut ""mustaa valkoisella"" joka SUN omaisuuttais suojelee. Sitäkin voidaan pitkän avioliiton päättyessä sovitella. Jos nyt raukka olet naimisiin edes päätynyt.

Voi voi, on siinä häntäheikki etukäteen ajatellut kaikkea. Sääliksi käy kaikki naisia joiden kanssa olet tekemisissä ja jotka saat verkkoosi houkuteltua. Tänne lätkäisemiäsi ajatuksia ei kannata eikä voi äänen sanoa, olet nimittäin yksin patukkasi kanssa sen jälkeen. Olet häpeäksi ammattikunnallesi koska varmasti joukossasi on kunnollisiakin?

Juuri noin. Kaikki on juristin kanssa laitettu paperille, eli avioehto ja siinä on hyvin tarkasti sanottu asiat ja molemmat ovat tämän aikoinaan allekirjoittanut. Eli minulla ei ole mitään hätää ei mitään menetettävää. Noita naisia kyllä riittää ja kaikki ovat naimisissa olevia, nehän ovat parhaita kun oma mies ei pysty tai jaksa tyydyttymään niitä. Ei muuta kun maantielle taas …

Minäkin aikoinaan lähdin koston kierteeseen ja ei siinä mitenkään erityisen hyvin käynyt. Tein vain itselleni karhunpalveluksen. En surfaillut silloin netissä enkä varsinkaan Elleissä. Kännykällä pelleilly ei ole minulle mitenkään uutta ja ihmeellistä. Sillä saa melko pahaa jälkeä aikaan. On ehkä tullut aikoinaan katsottua liikaa saksalaisia ym. muunmaalaisia poliisisarjoja. Oikein nautin siitä miten ovela ja pirullinen olin. Nautin siitä, kun mies kärvisteli kauhun vallassa naistensa kanssa.

En lue dekkareita. Säälin naiskirjailijoita, jotka siihen hommaan ryhtyvät. Minulla oli aikoinaan opettajana Suomen paras naisdekkarin kirjoittaja. Lienee vieläkin paras.
Nainen kirjoitti romaanin kouluympäristöstä. Olen lukenut muutaman hänen kirjan.

Kirjoittamalla minäkin häiriköin ja tyhmillä puheviesteillä.

Sairaan ihmisen kanssa ei kannata moiseen ryhtyä. En sanon nyt vuosien jälkeen. En silloin vielä tajunnut miten sekaisin mies oli. Pahensin vain asiaa.

Suosittelen ap:lle leikin jättämistä kesken. Kirjoita ruutuvihkoon paha olosi pois. Sitten kirjoitat miehelle pitkän kirjeen. Älä kerro puhelinjutuista mitään. Sano vain, että haluat selvyyden suhteeseen eli missä nyt mennään.

Viha ja raivo kuuluvat mustasukkaisuuden taudinkuvaan.
Jotkut pystyvät hallitsemaan tunteitaan ja jotkut eivät.

Säälin syvästi nimimerkki reppuria. Hänellä on joko täysin alistuva kotihiiri puolisona tai sitten miehiin jatkuvasti retkahtava naikkonen tai jotain siltä väliltä.

Avioehto on ihan hyvä asia, jos nainen on mennyt naimisiin vain rahasta. Lapsettomalle pariskunnalle omaisuus on melko yhdentekevä asia.

Tällä parisuhdepalstalla voi kirjoittaa melko räväkkää tekstiä.
Kristallipallopalstalla viihtyvät ovat kuin väriseviä haavanlehtiä. Kirjoittipa miten hellävaraisesti tahansa, niin aina joku vetää mahdottoman ison herneen nenäonteloonsa.

Pettäminen ja jättäminen on tätä päivää.
Katselin eilen illalla Tuomas&Enbuske-ohjelmaa. Ron Moss oli huippu hauska mies ja tipahti haastattelun alussa tuoliltaan. Tuollaisia miehiä kun olisi Suomessa enemmän.
Mies puhui päivätyöstään ja elämästä lastensa kanssa.
Ei avioero ole maailman kamalin asia. Tärkeintä elämässä on normaali, arkinen elämä. Se, että pidetään toisistamme hyvää huolta ja tuotamme toisillemme hyvää mieltä.

Asuminen yhdessä ei tee välttämättä onnelliseksi.
Pääsen elämässäni nykyään erittäin vähällä. Yksinhuoltajan päivät ovat onnellisesti ohi. Exäni toivottavasti saa sairauseläkepaperit vihdoinkin kuntoon. Mies toipuu pikkuhiljaa. Ehkä toipumista edistää parhaiten, kun annan hänelle sydämeni pohjasta anteeksi. Ei mies tiennyt eikä tajunnut mitä hän aikoinaan teki. Niin minulle aikoinaan sanottiin hyvin monelta taholta.

Ehkä ap:kin mies on jotenkin päästään sekaisin. Hän tarvitsee hoitoa, mutta hakee sitä väärästä osoitteesta.
Naisista on niin mahdottoman mukava leikkiä keittiöpsykologia. Liekö jäänyt Kaunareiden Taylor-leikki päälle.

Minä rakastan saippuasarjoja, mutta tajuan 100 prosenttisesti, että Ridge ja moni muu repii siitä hommasta leivän perheelleen. Saippua on ihanaa viihdettä työpäivän jälkeen. Minulla työpäivä ei lopu kohta. Siirryn vain toiseen työhön ja jatkan sitä souvia koko viikonlopun yli.

En kärsi avioehdon takia rahattomuudesta. Mies ryyppäsi rahat ja hummasi ne taivaan tuuliin naisten kanssa.
Nyt hän on täysin rahaton. En elätä kuitenkaan häntä.
Hänellä on elättäjä omasta takaa. Naisiahan löytyy siihen hommaan.

Jos ap. tosiaan olet aito tapaus etkä provo, niin laske aseesi. Voit joutua virkavallan kanssa tekemisiin kännykkätouhujesi kanssa. Kyllä asia selviää muutenkin.
Ole rauhallisella mielellä. Joulu on tulollaan ja maailmassa on paljon mukavia asioita. Mukavaa viikonloppua sinulle ja muillekin Elleille. Harvalla meistä on terveen paperit. Ehkä minulla on. Kävinhän niin monen ammattiauttajan pakeilla eikä minua passitettu hoitoon. Käskettiin vain hommata uusi mies.

Ap:lle toivon kaikkea hyvää.

Ymmärrän hyvin kostoajatuksen. Eivät nämä toiset osapuoletkaan niin kovin fiksusti ole käyttäytyneet - samalla mitalla ap antaa takaisin.

Jos kaikki suhtautuisivat parisuhteeseen ja syrjähyppyihin asiallisesti ja rauhallisesti ja järkevästi - eihän niitä edes olisi! Parisuhdehan olisi hoidettu keskustelemalla sivistyneesti keittiön pöydän ääressä tai ammattiauttajalla. Mutta ei - niin ei ihminen toimi!

Minä aikanani katselin ja mietin. Kysyin, kaikki kiellettiin. Koska olin varoitukseni antanut, seuraavaksi siirryin järeämpiin keinoihin. Soitin tälle toiselle naiselle ja hänen miehelleen. Niin toden totta, hänellä oli aviomieskin! Mieheni ja nainen luulivat minut niin tyhmäksi ja hiireksi että en mitenkään toimisi. Päätin tehdä asiasta täysin julkisen. Minähän en ollut toiminut mitenkään väärin. Heistä ei sitten paria tullut. Rakkaus ei kestänytkään päivänvaloa. Kauan mieheni kuitenkin oli hyvin lojaali tuota naista kohtaan. Ehkä hän oli sitten niin erityinen tai realistisemmin, mieheni mielikuva hänestä oli ruusuinen.

Liittoa ei tuollaisen jälkeen enää korjata.

Mielenkiintoista oli erään kirjoittajan mielipide reaktioista päätellä kuka oli suhteen aloittanut. Aloitteentekijä on ylimielisempi? Jaah.

On erikoista miten aina oletetaan, että se on mies joka turvaa oman omaisuutensa ja omat tienistinsä avioehdolla. On myös lukuisia tapauksia, joissa nimenomaan se vaimo on varakas - joko sukunsa puolesta tai muuten hyvätuloinen taikka iso omaisuus. Silloin tuollaiset reppurit jo ennen kihlajaisia suljetaan visusti tulevan vaimon omaisuuspiirin ulkopuolelle. Jos avioliitto sitten aikanaan purkautuu, saa ukkoparka pitää omat tavaransa ihan ikiominaan. Taitaa reppurillakin olla tällainen tilanne, kun vaimoa kuitenkin pitää, vaikka naisia kuuluu olevan ympäri maata.

Yhteistyössä