Tein jouluna jotain mitä en ole ikinä eläissäni tehnyt. Löin miestäni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virvatuli

Vieras
Järkyttävän riidan tiimellyksessä jouluaattoiltana päässäni kilahti siten, että tempaisin miestäni päähän. En todellakaan ole ylpeä tapahtuneesta. :( Yleensäkään en ole koskaan tykännyt riitelemisestä, ja olen aina mieluummin vetäytynyt riitatilanteista ja pyrkinyt pikemminkin vain sovittelemaan. Meillä on ollut tosi rankka syksy, ja nyt syksyn aikana tuo mies on saanut ärsytettyä minut sellaisiin kiukkulukemiin, että todellakin olen myös minä ruvennut riitatilanteissa huutamaan ja antamaan samalla mitalla takaisin. Se on toisaalta ihan ok, että kykenee purkamaan kiukkuaan, eikä patoa ja tukahduta tunteitaan, mutta tuo jouluaaton tempaisu tuntuu tosi kurjalta. En ikinä olisi uskonut, että minä voin toista ihmistä lyödä missään tilanteessa. Anteeksi olen pyytänyt, eikä mies tuosta mitään numeroa ole tehnyt. Mies itse on sitä mieltä, että sanoi minulle niin pahasti, että mielestään tuota tinttausta ihan jopa kerjäsikin. Itse en kyllä tekoani hyväksy missään muodossa. Muutenkin tuntuu kurjalta, että piti sitten juuri jouluaattona ylipäätään saada kauhea sota ja riita aikaiseksi, mutta että vielä tuo miehen lyöminen siihen päälle. En todellakaan tunnista itseäni tuollaisesta käyttäytymisestä. :(

Eipä tainnu teille olla hyötyä siitä terapiasta. Ehdottelin jo edellisessä sun parisuhde ja miehen riippuvuus ongelmia käsittelevässä ketjussa, että lusikat jakoon. Oon entistä vahvemmin sitä mieltä.

Jouluaattona riidellään? Ahdistais ihan kamalasti :( onko teillä lapsia? Jos on, niin terapiaan (tosin miehenä lähtisin kävelemään, yksikin lyönti on liikaa vaikka olis naisenkin tekemä).

Ulkopuolisen näkökulmasta voi vaan sanoa, että erotkaa vielä ennenkuin katkeroidutte.

Ei ollut ensimmäinen kriisialoituksesi, ja ilmeisesti olette terapiaa myöten yrittänyt tehdä asialle jotain. Jos toinen ärsyttää monen kuukauden ajalla ihan tappiin asti, ja toinen alentuu vielä purkamaan sitä mätkimällä niin ei toi tosta oo mihinkään hyvään menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29379620:
Oliko teillä lapsia? Suosittelen kanssa ammattiapua ongelmiinne.

Ihan kaksistaan oltiin, miehen lapset olivat äidillään. Tuskin mitään kunnon riitaa oltaisiin edes saatu aikaiseksi, jos lapset olisivat meillä olleet. Ollaan aloitettu terapiassa käynti näiden meidän ongelmien takia. Yksi kerta vasta takana. Seuraavalla kerralla pitää kyllä tästäkin tapahtuneesta mainita. Tuntuu kyllä tosi kurjalta, kun ei tällainen käyttäytyminen todellakaan ole ns. minua. En todellakaan halua, että ikimaailmassa missään tilanteessa enää koskaan miestäni tinttaisin. :(

Ihan kaksistaan oltiin, miehen lapset olivat äidillään. Tuskin mitään kunnon riitaa oltaisiin edes saatu aikaiseksi, jos lapset olisivat meillä olleet. Ollaan aloitettu terapiassa käynti näiden meidän ongelmien takia. Yksi kerta vasta takana. Seuraavalla kerralla pitää kyllä tästäkin tapahtuneesta mainita. Tuntuu kyllä tosi kurjalta, kun ei tällainen käyttäytyminen todellakaan ole ns. minua. En todellakaan halua, että ikimaailmassa missään tilanteessa enää koskaan miestäni tinttaisin. :(

Pelaako se taas? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29379638:
Pelaako se taas? :hug:

Pelaamisen piti olla loppu, mutta oli kuitenkin jatkanut tässä pitkin syksyä. Avautui minulle pari viikkoa ennen joulua. Tänään juuri kävi lääkärissä ja sai lähetteen eteenpäin, että rupeaa hoitamaan itseään kaikinpuolin. Se on ehtona sille, että meidän avioliitto voi jatkua. Mutta nyt on ainakin minun puoleltani myös se ehto, että minä pystyn jatkossa hillitsemään itseni tilanteessa kuin tilanteessa.

Eipä ne pelaajat lopeta vaikka kumppani haluais. Ja jos terapiaan lähtö on kumppanin miellyttämiseksi kun tämä esittää viimeisen ultimaatumin et hoitoon tai ero niin eipä ne ongelmat sillä ratkea.
Viihdyttävää luettavaa joka tapauksessa nää sun avautumiset.

Väkivaltainen henkilö on aina väkivaltainen ja aina uhka. Seuraava kilhadus voi viedä hengen. Kannattaa erota heti. Se että riitakumppani ärsyttää, ei ole minkäänlainen puolustus väkivallalle. Jos tässä olisi sukupuolet toisinpäin, nainen ja lapset olisivat jo turvakodissa ja mies putkassa.

Ja se täytyy vielä sanoa, että esi. alkoholismi, peliriippuvuus ja lupausten pettäminen ovat asioita jotka voivat aiheuttaa eron. Lyömään ne eivät kuitenkaan oikeuta.

Yhteistyössä