V
virvatuli
Vieras
Järkyttävän riidan tiimellyksessä jouluaattoiltana päässäni kilahti siten, että tempaisin miestäni päähän. En todellakaan ole ylpeä tapahtuneesta.
Yleensäkään en ole koskaan tykännyt riitelemisestä, ja olen aina mieluummin vetäytynyt riitatilanteista ja pyrkinyt pikemminkin vain sovittelemaan. Meillä on ollut tosi rankka syksy, ja nyt syksyn aikana tuo mies on saanut ärsytettyä minut sellaisiin kiukkulukemiin, että todellakin olen myös minä ruvennut riitatilanteissa huutamaan ja antamaan samalla mitalla takaisin. Se on toisaalta ihan ok, että kykenee purkamaan kiukkuaan, eikä patoa ja tukahduta tunteitaan, mutta tuo jouluaaton tempaisu tuntuu tosi kurjalta. En ikinä olisi uskonut, että minä voin toista ihmistä lyödä missään tilanteessa. Anteeksi olen pyytänyt, eikä mies tuosta mitään numeroa ole tehnyt. Mies itse on sitä mieltä, että sanoi minulle niin pahasti, että mielestään tuota tinttausta ihan jopa kerjäsikin. Itse en kyllä tekoani hyväksy missään muodossa. Muutenkin tuntuu kurjalta, että piti sitten juuri jouluaattona ylipäätään saada kauhea sota ja riita aikaiseksi, mutta että vielä tuo miehen lyöminen siihen päälle. En todellakaan tunnista itseäni tuollaisesta käyttäytymisestä.