tein juuri raskaustestin ja mielestäni liuskat viallisia. Mitä mieltä olette...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27540568:
Tuo on kyllä myös aika outoa! Mikähän siinä on ollut?
Mä tein kuopuksesta Apteekin oman päivän ennen kun menkat piti alkaa, koska olin lähes varma tuloksesta. Silloin tuli hailu viiva. Sitten tein vielä uuden ennen varhaisultraa, kun halusin varmistella (tuolloin 6+ jotain) ja sitä väriä ei riittänyt kontrolliviivaan enää melkein yhtään, tuli siis megaavahva testiviiva ja hailu kontrolliviiva.

Mun kokemuksella (ehkä 20-30 testiä takana) on kaikki testit näyttäneet aina oikean tuloksen, olin sitten raskaana tai en. Haaleita viivoja on tullut, silloin olen ollut raskaana. Ja jos ei ole tullut viivoja ollenkaan niin en ole ollut raskaana. Eli luotan kyllä kaikkiin mitä on tullut kokeiltua :)

En mäkään ole vääriä positiivisia saanut. Aina olen ollut raskaana, jos värillinen viiva on tullut. Mutta tossa se viiva oli TODELLA hailu, en ollut ihan varma, onko väriä vai ei (siksi tein uuden) ja toisaalta jostain syystä ei sitten lähtenyt vahvistumaankaan. Se taas sai mut miettimään, et oon varmaan ollut hetken raskaana, mut eiköhän vuoto sieltä kohta ala. No joo, ei alkanut, joten vaihdoin testimerkkiä. Testasin ekan kerran tolla sinä päivänä, kun menkkojen ois pitänyt alkaa ja siitä eteenpäin parin päivän välein muutamankin kerran. Olin raskaana ja vauva syntyi ajallaan ja vastasi koko ajan kokoaan, joten ei ollut raskaus alkanut mitenkään odotettua myöhempääkään tms.

Testimerkkejä oon mäkin testannut monia, mut toi on ainoa, johon en kyllä enää koske. ...ja sen ostin ekankin kerran vaan siksi, kun täällä sitä kehuttiin selkeäksi.. :D

Viimeksi muokattu:
niin tässähän se "hauskuus" piileekin. olen tehnyt kahdesti jo aikaisemmin pregchekin testin ja oikea tulos on tullut. nyt tein saman testin ja kahdella tikulla kun oli eka niin epäselvä. ja tein kuten aikaisemminkin. pidin kolme sekkaa. oli kuiva alusta jnejnejne.
kyllähän noihinkin testeihin mahtuu paskoja sekaan. harmi, että tää testi oli sit just se! mut onneks nyt ei sit menny kuin 3 euroa hukkaan! onneks en ottanu sitä clearblu testiä, joka maksaa 13 euroa ;)

Apteekin oma ei näyttänyt minullakaan kerran viivaa, vaikka olin rv7 :)

Tuo ei välttämättä johdu testistä, joskus sitä istukkahormonia vaan alkaa erittyä vasta myöhemmin. Siis voi toki johtua viallisesta testistäkin, mutta ei välttämättä. Mun ystävälle kävi niin että teki erilaisia testejä, oli selvät raskausoireet eikä ollut eka raskaus kyseessä. Plussan sai vasta 8+, ultrassa vielä määriteltiin raskauden kesto ja raskaana oli ollut koko ajan vaikkei mikään testi sitä näyttänyt. Ekassa raskaudessa oli saanut plussan ihan tavalliseen aikaan.

Mä muuten ostin kuopusta odottaessani sellaisen digitestin ja en kyllä ikinä enää koske siihen :) Kamala määrä turhaa roskaa ja ihan turha PARISTO. Siis tekniikkahan siinä on ihan sama kun noissa omalla silmällä katsottavissakin :D Kaduttaa vieläkin että sorruin siihen ökykalliiseen ja ihan turhaan testiin. Ihan oikein se kyllä näytti myös, ei siinä mitään, mutta saman tuloksen olis saanut ihan tavallisella testilläkin (ja oikeastihan mä tuolloin jo olin saanut plussan, mutta halusin jostain älyttömästä syystä varmistaa vielä viikot :D).

..kysymys kuuluu uskallanko ostaa taas pregchekin vai ostanko jonkun apteekin oman kivan vai kenties jonkun clearbluen... kerran tässä puolen vuoden aikana on menkat olleet 4 päivää myöhässä. silloin tosin en muista tällaisia menkkakipuja. ne oli vain myöhässä. mut katsotaan onko taas sama homma. huomenna tulee se neljäs päivä, jolloin pitäs sit alkaa. jos tähän kerran sattuneeseen tapahtumaan on luottamista (viimeiset 3 kiertoo alkaneet just tasan tarkkaan)! kaikkihan on mahdollista. mut aijettä jurppii toi pregchekin testi! ois nyt voini vaikka antaa sen viivan, että negatiivinen! mutkun ei antanu viivaa ollenkaan!!!

[QUOTE="minni";27540642]niin tässähän se "hauskuus" piileekin. olen tehnyt kahdesti jo aikaisemmin pregchekin testin ja oikea tulos on tullut. nyt tein saman testin ja kahdella tikulla kun oli eka niin epäselvä. ja tein kuten aikaisemminkin. pidin kolme sekkaa. oli kuiva alusta jnejnejne.
kyllähän noihinkin testeihin mahtuu paskoja sekaan. harmi, että tää testi oli sit just se! mut onneks nyt ei sit menny kuin 3 euroa hukkaan! onneks en ottanu sitä clearblu testiä, joka maksaa 13 euroa ;)[/QUOTE]

Laita viestiä sinne valmistajalle, uskon että saat uudet testit tilalle! Vaikka tuskin sä jaksat niitä odotella, mutta voit säästää ens kertaan tai varmistella huvikses :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27540692:
Mä muuten ostin kuopusta odottaessani sellaisen digitestin ja en kyllä ikinä enää koske siihen :) Kamala määrä turhaa roskaa ja ihan turha PARISTO. Siis tekniikkahan siinä on ihan sama kun noissa omalla silmällä katsottavissakin :D Kaduttaa vieläkin että sorruin siihen ökykalliiseen ja ihan turhaan testiin. Ihan oikein se kyllä näytti myös, ei siinä mitään, mutta saman tuloksen olis saanut ihan tavallisella testilläkin (ja oikeastihan mä tuolloin jo olin saanut plussan, mutta halusin jostain älyttömästä syystä varmistaa vielä viikot :D).

Mä harkitsin tota samaa testiä myös noiden apteekkien aiheuttaman sekoilun vuoksi sen jälkeen, kun sen vahvan viivan sain. Oisin halunnut tietää, millä viikolla sit oikein mennään. Mut onneksi mun kaveri puhui mulle järkeä ja sanoi, et siitä ei tuu sinänsä hullua hurskaammaksi, kun alkuun näyttää vaan sen 2-3 viikkoa, vaikka menossa ois rv6-7 (kun se vähentää ne pari viikkoa tms.). Joten säästin ne rahat, odottelin hetken ja menin ultraan varmistamaan, missä mennään. =)

[QUOTE="minni";27540703]..kysymys kuuluu uskallanko ostaa taas pregchekin vai ostanko jonkun apteekin oman kivan vai kenties jonkun clearbluen... kerran tässä puolen vuoden aikana on menkat olleet 4 päivää myöhässä. silloin tosin en muista tällaisia menkkakipuja. ne oli vain myöhässä. mut katsotaan onko taas sama homma. huomenna tulee se neljäs päivä, jolloin pitäs sit alkaa. jos tähän kerran sattuneeseen tapahtumaan on luottamista (viimeiset 3 kiertoo alkaneet just tasan tarkkaan)! kaikkihan on mahdollista. mut aijettä jurppii toi pregchekin testi! ois nyt voini vaikka antaa sen viivan, että negatiivinen! mutkun ei antanu viivaa ollenkaan!!![/QUOTE]

No siis haet uuden pregchecin vaan, teet toisen liuskan heti tänään (pidätät vaan pissaa sen neljä tuntia) ja jos näyttää negaa, teet toisen liuskan ylihuomenna aamulla. Jos ei vielä silloinkaan ole menkat alkaneet.
Aika huono tuuri saisi olla, jos seuraavakin paketti olis viallinen.

Niin ja laitat viestiä sinne valmistajalle niin saat rahat takas niistä uusista testeistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;27540720:
Mä harkitsin tota samaa testiä myös noiden apteekkien aiheuttaman sekoilun vuoksi sen jälkeen, kun sen vahvan viivan sain. Oisin halunnut tietää, millä viikolla sit oikein mennään. Mut onneksi mun kaveri puhui mulle järkeä ja sanoi, et siitä ei tuu sinänsä hullua hurskaammaksi, kun alkuun näyttää vaan sen 2-3 viikkoa, vaikka menossa ois rv6-7 (kun se vähentää ne pari viikkoa tms.). Joten säästin ne rahat, odottelin hetken ja menin ultraan varmistamaan, missä mennään. =)

Joo, kyllä siinä hormonien hölmöiksi tekemiä naisia kustaan linssiin :D Mulle se näytti silloin että 1-2vkoa eli olikos se sitten rv4-5, se tosiaan vielä on laitettu niin että laskee sen keston ovulaatiosta. Ihan tyhmä testi.
Ja ultraan menin minäkin joka tapauksessa, eli sama kun olis heittänyt sen 15e suoraan roskiin. Tyhmä minä.

Labratädin vinkki testaajille:
Kannattaa kastaa sitä liuskaa mieluummin vähän yli kuin alle sen 3s. jotta se liuska varmasti imaisee riittävästi nestettä ja mielellään ei sit enää tarvi kastaa uutta kertaa. Eli kerran kunnolla ja sit odotellaan :)

Yhteistyössä