Meillä myös on mies reissuhommissa, joten tiedän, kuinka raskasta se on. Minä olen myös nuoruudessani tehnyt abortin -se oli silloin "oikea" vahitoehto, ehdottomasti huonoista vaihtoehdoista paras (syistä, joita en tässä ala kertoa) silti, yhä edelleen, 7 vuoden jälkeen mietin, että mitä jos sittenkin olisin vauvan pitänyt. Kyllähän me oltaisiin pärjätty, jotenkin.
Etenkin nyt, kun on lapsia, oikein ymmärtää, mistä siinä abortissa silloin, vuosia sitten luopui. Eihän asialle enää mitään voi, tietenkään, mutta sen olen oppinut, etten IKINÄ, koskaan sano kenellekään tee abortti.
Jokainen kuitenkin tekee päätöksensä omien voimiensa ja jaksamisensa mukaan, mutta sen olen itse oppinut, että abortti ei (ainakaan minun tapauksessani) ollut se helpoin tie. ja ainakin minulla abortti seuraa mukana, läpi elämän. Tosin tiedän, että on paljon naisia, jotka eivät aborttiaan murehdi.
Abortti (kuten myös lapsen synnyttäminenkin) koskee kuitenkin myös miestäsi. Kannattaakin ihan ensimmäisenä jutella miehen kanssa. Loppujen lopuksi, ainakin minulla, miehen tuki ja turva on se kaikista tärkein. -vaikkakaan mies ei ole aina fyysisesti läsnä, siellä satojen kilometrien päässä kun on töissä.