teine naine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä raskauden myötä kaikki muuttuu -saa sitten vaimo tietää tai ei. En minä ainakaan osaa vastata tuollaiseen kysymykseen. Katsokaa asiaa lapsen näkökulmasta eli mitkä ratkaisut hänelle on mielestänne hyvästä -ei vaimon näkökulmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja lilja:
Alkuperäinen kirjoittaja tulee:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
tulee muuttumaan jos nainen haluaa miehen lapsen kotiin...

näin voi tapahtua muuten...

Mitä tällä tarkoitatte?

sitä että jos mies ei eroa ja halua lapsen kotiin,viroon. hän on sun juttujen perusteellä tulossa viralliseksi isäksi eli hänellä on omat oikeudet lapselle. tai sitten jos hän tuo perheen suomeen asumaan ja vaati lapsen huoltajuutta tyyliin lapsi 2 vko sinulla ja 2 vko hänellä hoidossa... ei maailma ole niin musta-valkoinen kun sä luulet-lapsen syntymä mullistaa aika monen elämän. mutta jos sairastut-kuka hoitaa lastaa??? isä?

Miehen perhe ei ole Suomeen muuttamassa. Ja tottakai miehelle kaikki isän oikeudet kuuluu, kun kerran virallisesti isäksi rupeaa, ei siinä mitään ongelmaa. Viroon voi lasta viedä lomillaan, tottakai, sehän on hänen kotimaansa. Ja jos sairastun, varmasti isä lastansa hoitaa, en sitä epäile.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mikään heidän välillään, ei meidän välillämme lapsen myötä tue muuttumaan.

:laugh: Tyhmä. Joo ei se lapsi mitään muuta, ei lapsella ole oikeuksia.

No eihän sen tarvi mun ja miehen välillä mitään muuttaa, samoin kai voidaan jatkaa kuten tähänkin asti, eli eri osoitteissa asutaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Tää on ihan paska provo. Ei kukaan akka ole oikeesti noin tyhmä :headwall:

Ja mä sitten olen eka nainen, joka tulee raskaaksi naimisissa olevalle miehelle, tai ylipäätään on suhteessa sellaseen...

Jos itse asian kestätte, alkuun ei varmaan tarvitse asiasta puhua. Tällaisilla jutuilla vaan on taipumus paljastua. Viimeistään kun lapsesi alkaa ymmärtää asioita ja on tn. pahin tuomitsijanne. Tai miehen nykyinen lapsi. Joku ystävä. Valitettavasti asiaa pidetään pahempana, jos mukana on lapsi. Nyt olette vain kaksi aikuista ja voit siirtää vastuun pettämisestä miehelle. Lapsen myötä et näin voi tehdä. Muutoinkin lapsi ja aika muuttaa suhdetta niin paljon, että ainakaan itse en usko suhteenne pysyvän samanlaisena. Lapsen kanssa elo on tuulista tavalliselle, tiiviille avioparillekin, jolla on tukiverkostot kunnossa. Miten ihmiset ympärillänne, hyväksyvätkö he? Lasta kun ei voi kasvattaa kaksin.

No, vaimolla ei ole mitään suhteita tänne Suomeen, eikä osaa kieltäkään. Joten tuskin mistään sitä koskaan tulisi kuulemaan, jos mies ei itse päätä kertoa. Vähän kahden vaiheilla on, kertoako vai ei.. Muutama mun ystävistäni tietää ja hyväksyvät kyllä, tosin, ei heillä juuri vaihtoehtoja ole, lapsi on tulossa ja mikään sitä ei enää muuta.
Uskon, että mieheltä kaiken tuen ja avun saan kyllä.

No, vaimolla ei ole mitään suhteita tänne Suomeen, eikä osaa kieltäkään. Joten tuskin mistään sitä koskaan tulisi kuulemaan, jos mies ei itse päätä kertoa. Vähän kahden vaiheilla on, kertoako vai ei.. Muutama mun ystävistäni tietää ja hyväksyvät kyllä, tosin, ei heillä juuri vaihtoehtoja ole, lapsi on tulossa ja mikään sitä ei enää muuta.
Uskon, että mieheltä kaiken tuen ja avun saan kyllä.

Jos ovat virallisesti naimisissa eivätkä eroa niin viimeistään miehen kuollessa tulee lehtolapsi vaimonkin tietoon kun perintöä jaetaan. Itse en tuollaista pommia haluaisi kenenkään niskaan vaan haluan elää oman elämäni ihan avoimesti eli vaatisin miestä kertomaan totuuden vaimolleen.

Lapsi on lapsi seuraavat 18 vuotta ja mies ulkomaalainen, joten vaikka hän nyt suomessa asuukin niin tulevaisuudesta ei voi tietää koskaan varmasti. Entä jos hän päättääkin palata takaisin Eestiin? Vaikka eihän se mitään muuta, lapsen isä hän tulee silti olemaan jos kerran isyyden aikoo tunnustaa.

Mies on kahden vaiheilla kertomisen kanssa, ja kertoisi varmaan, jos siihen patistaisin.
Jotenkin vain en haluaisi tähän mitään muutosta tai mitään hässäkkää.
Tiedän, että pärjään lapsen kanssa kahden asuen ja isällä on kaikki oikeudet lapsensa suhteen. Toisaalta taas ajattelen, että sisaruksella olisi oikeus tietää, mutta nyt vaiko joskus myöhemmin...

Mies on kahden vaiheilla kertomisen kanssa, ja kertoisi varmaan, jos siihen patistaisin.
Tiedän, että pärjään lapsen kanssa kahden asuen ja isällä on kaikki oikeudet lapsensa suhteen. Toisaalta taas ajattelen, että sisaruksella olisi oikeus tietää, mutta nyt vaiko joskus myöhemmin...

No niin, kun mies on kuitenkin naimisissa niin aika luonnolista että tuollaisen ison asia haluaa jakaa vaimonsakin kanssa vaikka pettänyt onkin. Mies taitaa ymmärtää, että vaimolla on oikeus tietää.

Sinä toimit itsekkäästi ajatellen ettet halua mitään hässäkkää ja haluat jatkaa entisellään, mutta taitaa olla että oikeasti pelkäät mitä se hässäkkä tuo tullessaan... jos vaimo eron sijasta haluaakin miehen takaisin kotiin tai päättääkin muuttaa nyt miehensä luo Suomeen niin sinä taidat jäädä siinä kuviossa tyhjän päälle kun mies palaa perheensä luo?

Jos et kerran halua miehen kanssa muuta kuin seksisuhteen niin nyt se tie taitaa olla lopussa, tavalla tai toisella, lapsen myötä. Ette voi jatkaa ikuisesti samoin kun lapsi kasvaa ja toisaalta taas kun vaimo kuulee totuuden niin mies on valinnan edessä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No niin, kun mies on kuitenkin naimisissa niin aika luonnolista että tuollaisen ison asia haluaa jakaa vaimonsakin kanssa vaikka pettänyt onkin. Mies taitaa ymmärtää, että vaimolla on oikeus tietää.

Sinä toimit itsekkäästi ajatellen ettet halua mitään hässäkkää ja haluat jatkaa entisellään, mutta taitaa olla että oikeasti pelkäät mitä se hässäkkä tuo tullessaan... jos vaimo eron sijasta haluaakin miehen takaisin kotiin tai päättääkin muuttaa nyt miehensä luo Suomeen niin sinä taidat jäädä siinä kuviossa tyhjän päälle kun mies palaa perheensä luo?

Jos et kerran halua miehen kanssa muuta kuin seksisuhteen niin nyt se tie taitaa olla lopussa, tavalla tai toisella, lapsen myötä. Ette voi jatkaa ikuisesti samoin kun lapsi kasvaa ja toisaalta taas kun vaimo kuulee totuuden niin mies on valinnan edessä...

Ensinnäkin, en halua heidän eroavankaan. Toiseksi, vaimo ei muuta suomeen, sitä pelkoa ei ole. Heillä lapsi alakouluikäinen, joka täysin suomenkielentaidoton, kuten äitinsäkin. Ja kolmanneksi, miehen elämä on niin vakaasti tässä maassa, on vakituinen virka, omistusasunto jne., hän ei viroon palaa, siitä olen varma.