Teini-ikäisten tyttöjen lihavaksi haukkumisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Tuli mieleen tosta lihavuuteen liittyvästä ketjusta. Ihmettelen tosi paljon, miksi aikuiset naiset haukkuvat nuoria tyttöjä läskeiksi :| Esim. minua on haukuttu tällä palstalla läskiksi, lihavaksi, possuksi jne. jo siitä asti, kun 16-vuotiaana aloitin palstailun :o Eilen yksi palstalainen kysyi irc-galleriassa, että miten mun joukkue on voinut huolia tällaisen lihavan tytön cheerleaderiksi :o ko. palstailija on 25v!! Voiko ne haukkujat ihan oikeasti olla aikuisia naisia?? Miten kukaan aikuinen voi haukkua 16-vuotiasta painosta/ulkonäöstä? Mulle ei tulis mieleenkään haukkua kasvavan nuoren ulkonäköä :/

Sitten ihmetellään, kun ylipainoisia lapsia/nuoria koulukiusataan lihavuuden takia :whistle: Mun kaverilla on tällä hetkellä tosi paha anoreksia ja mulle tulee aina paha mieli, kun nuoria tyttöjä haukutaan läskeiksi...ehkäpä jokin ilkeä kommentti sai myös kaverini laihdutuksen karkaamaan käsistä :( Miten voitte haukkua nuoria tyttöjä tällä palstalla? Ajatelkaa, jos joku saisi vaikka syömishäiriön jatkuvien haukkujen takia!! Onneksi mulla on taito olla välittämättä painoni haukkujista, tiedän itse, että en ole läski vaan normaalipainoinen. Kiitos vahvan itsetuntoni, en ole haukuista masentunut,mutta jos olisin vähänkin herkempi, voisin masentua kunnolla. Haluaako joku oikeasti nuoren tytön syömishäiriöön sairastumisen omalletunnolleen? En ole lihava, mutta vaikka olisinkin niin mitä sitten? Tekeekö se musta huonomman ihmisen? Eikö ole hyvä, että me "läskitkin" olemme löytäneet liikkumisen ilon? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mä en kyllä tajua, miksi ketään pitää haukkua miksikään. :/

En minäkään :/ Mutta vielä säälittävämpää on haukkua itseään nuorempia. Mitä, jos mäki menisin tonne ala-asteelle haukkumaan pikkutyttöjä läskeiksi? :o :whistle:

Tiedätkös mitä? Mitä vanhemmaksi tulen, sitä useammin olen huomannut iihan tuttavapiirissänikin, että about kolmekymppiset naiset eivät meinaa ollenkaan kestää nuorten tyttöjen olemassaoloa. Liekö joku kriisi siitä, että armotta käy itse markkinoilla alennustavaraksi vai mistä moinen. Ja kannattaa aina muistaa, että naiset eivät ole yhtä lojaaleja toisilleen kuin miehet. Siinä missä kolmekymppinen mies kannustaa 16 veetä koltiaista kolmekymppinen nainen taas koittaa polkea 16 veen tytön maan rakoon. Ihan olet nätti tyttö ja minusta on paljon järkevämpää olla terve kuin anorektikko.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:

En minäkään :/ Mutta vielä säälittävämpää on haukkua itseään nuorempia. Mitä, jos mäki menisin tonne ala-asteelle haukkumaan pikkutyttöjä läskeiksi? :o :whistle:

No entä jos sä haukkuisit vanhempia naisia?

Mikä siitä tekee oikeutetumpaa?

Haukkuminen on tyhmää, kaikki kellä on vähänkin järkeä päässä sen tietää. Jos kuitenkin laittaa kuviaan nettiin kaikkien näkösälle, pitää olla myös vastuuta kestää kritiikki joka niistä tulee. Irc- galleriaan pääsee kirjautumaan kuka vaan ja kommentit on varmaan sen mukaisia.

No entä jos sä haukkuisit vanhempia naisia?

Mikä siitä tekee oikeutetumpaa?

Ei se oikeutetumpaa ole, mutta vaikea lapsen/nuoren on puolustautua haukkuja vastaan...aikuisella naisella on kuitenkin (yleensä) jo vahvempi itsetunto. Mielestäni vanhemman kuuluisi näyttää hyvää esimerkkiä nuoremmille.

Alkuperäinen kirjoittaja loru:
Haukkuminen on tyhmää, kaikki kellä on vähänkin järkeä päässä sen tietää. Jos kuitenkin laittaa kuviaan nettiin kaikkien näkösälle, pitää olla myös vastuuta kestää kritiikki joka niistä tulee. Irc- galleriaan pääsee kirjautumaan kuka vaan ja kommentit on varmaan sen mukaisia.

No en mä vaan ole koskaan haukkunut kenenkään kuvia. Sitäpaitsi kuvien haukkuminen on galleriassa kielletty.

se lihavuuskin on silmämäärästä. Että kun monet täällä palstalaiset haukkuu normaalipainoista (laihempi kuin tytsi) lihavaksi :o *nyökyttää* joo-o...että sitä vaan ihmettelen missä helvetissä se maalaisjärki tai silmät on...

mutta ai niin se oli se nykyinen kauneusihanne..että kaikkien pitää olla tyyliin suvi koponen..ei saa olla samaa kaliiberia kun se ruma bettyn esittäjä..

2B6EAE482872C12F01C8264267C0.jpg

bettyn esittäjä

suvi.jpg

suvi koponen

No en mä vaan ole koskaan haukkunut kenenkään kuvia. Sitäpaitsi kuvien haukkuminen on galleriassa kielletty.

Itsehän sä sanoit, että olit eilen saanut siellä negatiivista palautetta ja vaikka sä et siellä ketään haukkuisi niin joku muu sitä voi tehdä. Ei munkaan tule mieleen haukkua ketään kuustoistakesäistä läskiksi, mutta kyllä jollekkin muulle saattaapi tulla.

Ei se oikeutetumpaa ole, mutta vaikea lapsen/nuoren on puolustautua haukkuja vastaan...aikuisella naisella on kuitenkin (yleensä) jo vahvempi itsetunto. Mielestäni vanhemman kuuluisi näyttää hyvää esimerkkiä nuoremmille.
Tästä olen aivan samaa mieltä. Viittäkymmentä käyvänä voin olla asioista montaa mieltä, mutta oleellista on se, mitä suustani päästän. Ja totta totisesti toivon, ettei tuo mun junnunikaan enää 10 vuoden päästä käyttäydy kuin 15 v. Nuoruus on nuoruutta ja siihen liittyy omat ihanteensa ja ajatusmaailmansa. Usein aika ehdottomatkin sellaiset. Aikuisuutta on ajattella ssioita myös sen itseään nuoremman näkövinkkelistä ja koittaa antaa niitä neuvoja, mitä omassa elämässään on aikuiseksi kasvettuaan hyväksi havainnut.

Itsehän sä sanoit, että olit eilen saanut siellä negatiivista palautetta ja vaikka sä et siellä ketään haukkuisi niin joku muu sitä voi tehdä. Ei munkaan tule mieleen haukkua ketään kuustoistakesäistä läskiksi, mutta kyllä jollekkin muulle saattaapi tulla.

Niin, mutta mun mielestä ei ole vastuussa itse kuvien aiheuttamasta kritiikistä, koska ei netissä ole kenelläkään yhtään sen enempää oikeutta haukkua muita kuin nettimaailman ulkopuolellakaan. Mä en ainakaan laita nettiin kuvia/palstaile sen vuoksi, että odottaisin kritiikkiä itsestäni/ulkonäöstäni/kuvistani ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tästä olen aivan samaa mieltä. Viittäkymmentä käyvänä voin olla asioista montaa mieltä, mutta oleellista on se, mitä suustani päästän. Ja totta totisesti toivon, ettei tuo mun junnunikaan enää 10 vuoden päästä käyttäydy kuin 15 v. Nuoruus on nuoruutta ja siihen liittyy omat ihanteensa ja ajatusmaailmansa. Usein aika ehdottomatkin sellaiset. Aikuisuutta on ajattella ssioita myös sen itseään nuoremman näkövinkkelistä ja koittaa antaa niitä neuvoja, mitä omassa elämässään on aikuiseksi kasvettuaan hyväksi havainnut.

Niin mutta siis nuorella on oikeus haukkua?

Sitäkö tarkoitat?

Mä kyllä opetan lapsilleni (jotka ovat nuorempia kuin junnusi) ettei ketään haukuta, minkään ikäisenä.

Mä olen havainnut sen hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Niin mutta siis nuorella on oikeus haukkua?

Sitäkö tarkoitat?

Mä kyllä opetan lapsilleni (jotka ovat nuorempia kuin junnusi) ettei ketään haukuta, minkään ikäisenä.

Mä olen havainnut sen hyväksi.

Tuskin Keittis sitä tarkoitti.

Ei kenelläkään ole oikeutta haukkua toisia. MUTTA mitä vanhempi ihminen on, sitä kypsempää ja aikuismaisempaa käytöstä häneltä odotan. On todella säälittävää, jos joukko kolme-neljäkymppisiä naisia haukkuu herkässä iässä olevan alaikäisen tytön ulkonäköä. Mutta toisten haukkuminen on toki aina väärin.

Mä en muuten koskaan ole haukkunut kenenkään ulkonäköä päin naamaa, mulle tulee siitä ainakin huono omatunto ja paha mieli sekä itseni että sen toisen kannalta. Tuleeko joku iloiseksi, kun haukkuu toista? :o

Ei kenelläkään ole oikeutta haukkua toisia. MUTTA mitä vanhempi ihminen on, sitä kypsempää ja aikuismaisempaa käytöstä häneltä odotan. On todella säälittävää, jos joukko kolme-neljäkymppisiä naisia haukkuu herkässä iässä olevan alaikäisen tytön ulkonäköä. Mutta toisten haukkuminen on toki aina väärin.

haukkuminen ei kuulu hyviin tapoihin minkään ikäisellä ihmisellä. mutta toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että turha sitä totuutta on rueta vääristelemäänkään.. jos toinen on ylipainoinen niin kyllä se pitää voida uskaltaa sanoa ääneen. (jo pelkästään hänen oman minäkehityksensä vuoksi)

asiat voi kuitenkin ilmaista monella eri tavalla ja siihen ulosantiin kannattaa ehkä kiinnittää huomiota.

Niin, mutta mun mielestä ei ole vastuussa itse kuvien aiheuttamasta kritiikistä, koska ei netissä ole kenelläkään yhtään sen enempää oikeutta haukkua muita kuin nettimaailman ulkopuolellakaan. Mä en ainakaan laita nettiin kuvia/palstaile sen vuoksi, että odottaisin kritiikkiä itsestäni/ulkonäöstäni/kuvistani ym.

No tavallaan sä kyllä olet vastuussa itsestäsi kun niitä kuvia nettiin laitat ja vaikka sä et niitä kritiikin vuoksi laita niin kritiikkiä tulet saamaan. Laitoithan sä esim. niitä hiuskuvia jolloin luonnollisesti saat kommenttia hiuksistasi.

Tuskin Keittis sitä tarkoitti.

Ymmärsit kirjoitukseni ihan oikein. Kenelläkään ei ole oikeutta haukkua ketään, mutta mitä vanhemmasta ihmisestä on kysymys, sitä enemmän häneltä voi odottaa aikuismaita käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

haukkuminen ei kuulu hyviin tapoihin minkään ikäisellä ihmisellä. mutta toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että turha sitä totuutta on rueta vääristelemäänkään.. jos toinen on ylipainoinen niin kyllä se pitää voida uskaltaa sanoa ääneen. (jo pelkästään hänen oman minäkehityksensä vuoksi)

asiat voi kuitenkin ilmaista monella eri tavalla ja siihen ulosantiin kannattaa ehkä kiinnittää huomiota.

Jos ihminen on ylipainoinen niin luuletko, ettei hän tiedosta sitä itse ilman haukkumistakin? Onko se muka palstalaisten velvollisuus ilmoittaa, että joku on ylipainoinen? Asiat voi sanoa niin monella tavalla, läskiksi haukkuminen ei koskaan ole asiallista...jos ei ole parempaa sanottavaa, voi olla sanomatta mitään.

Jos ihminen on ylipainoinen niin luuletko, ettei hän tiedosta sitä itse ilman haukkumistakin? Onko se muka palstalaisten velvollisuus ilmoittaa, että joku on ylipainoinen? Asiat voi sanoa niin monella tavalla, läskiksi haukkuminen ei koskaan ole asiallista...jos ei ole parempaa sanottavaa, voi olla sanomatta mitään.

kaikki ylipainoiset eivät todellakaan omaa realistista kuvaa omasta kehostaan (eivätkä kaikki normaalipainoiset eivät varsinkaan kaikki alipainoiset). toistan edelleen, että haukkuminen ei kuulu hyviin tapoihin ja esimerkiksi itse pyrin välttämään sitä.

jos kuitenkin linkittelen tänne vaikka harrastuskuviani (joissa minä esimerkiksi tanssin balettia oikeiden ballerinojen kanssa) otsikolla "katsellaan ja kommentoidaan harrastuskuviamme", tietenkin odotan saavani kommenttia myös omaa ulkonäköäni koskien (koska näyttäisin alipainoisten balettitanssijoiden joukossa lihavalta vaikka en sitä oikeasti ole).

ja puhun ihan yleisellä tasolla, sinun kuviasi en ole edes nähnyt.

Mä en muuten koskaan ole haukkunut kenenkään ulkonäköä päin naamaa, mulle tulee siitä ainakin huono omatunto ja paha mieli sekä itseni että sen toisen kannalta. Tuleeko joku iloiseksi, kun haukkuu toista? :o

Että sun mielestä on parempi haukkua seläntakana kun sanoa asiat suoraan sille ihmiselle? Siitä mä oon samaa mieltä, että aina ei tajua, että tämä on oikeasti aikuisten palsta kun on jutut vähän sitä luokkaa kun yläasteen liikuntatunnilla.

Että sun mielestä on parempi haukkua seläntakana kun sanoa asiat suoraan sille ihmiselle? Siitä mä oon samaa mieltä, että aina ei tajua, että tämä on oikeasti aikuisten palsta kun on jutut vähän sitä luokkaa kun yläasteen liikuntatunnilla.

Kumpikin on väärin, selän takana ja päin naamaa haukkuminen. Mutta jos on kyse ulkonäöstäni, haluaisin ennemmin, että joku haukkuisi sitä selkäni takana kuin sanoisi siitä suoraan...toisaalta, jos jollain on luonteestani tai käytöksestäni kritisoitavaa, kuulen sen mielummin kasvotusten.

Korostan vielä, että haukkuminen on mielestäni AINA väärin! MUTTA on vielä pahempaa, jos aikuinen haukkuu alaikäistä kuin päinvastoin. Samoin kuin lasten/nuorten pahoinpitelykin on tuomittavampaa kuin aikuisen (näin ihan lain mukaankin ). Lapsi/nuori on kuitenkin puolustuskyvytön ja kasvuiässä, herkässä vaiheessa jolloin muiden puheet yleensä satuttaa enemmän kuin aikuista. En mä ainakaan odota, että 7-vuotias käyttäytyy yhtä hyvin kuin 30-vuotias.

Yhteistyössä