Teiniäitejä piinataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murrrr!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murrrr!

Vieras
Olen 19v, sain viime kesänä kaksoset.. Elämä ollut niiiin ihanaa että! MUTTA nuo vanhemmat äidit jotka ovat niiin paljon parempia ihmisiä , ja kasvattavat lapsensa niiin paljon paremmin ! En pysty kohta menemään edes kauppaan muksujeni kanssa, missä tahansa olenkin niin joku kyylää taukoamatta ja vielä niin että varmasti huomaan kuinka halveksuvat, takana kuuluu ''voi että tuota tyttö raukkaa, mitenköhän hän kuvittelee pystyvänsä hoitamaan kahta pientä lasta..'' Hyvin mulla menee kiitos kysymästä, ja hyvin pärjään lapsieni kanssa! :) Noo ei siinä vielä kaikki , tänään kaupassa eräs noin 40v ämmä tuli íhan kysymäänkin että ''Voi herranjestas, onko noi nyt sitte ihan sun omia lapsia? '' Ihan asiallisesti tähän vastasin että kyllä on, vastaukseksi sain ''voi luoja, mihin tää maailma on menossa'' !!! Ei oo päiväkään etteikö ihmiset naureskele päin naamaa kaupassa tai ulkona.. JA nimenomaan nää vanhemmat äidit! Noo ei kai siinä mitään jos täytyy pönkittää omaa egoaan EDES jollain tavalla..

:O Ihanko oikeasti noin paljon ahdistellaan?!?! Huhhuh. Sä et edes ole mikään kovin nuori äidiksi, 15-vuotiaan äidiksi tulon kauhistelua tavallaan ymmärrän jonkin verran... No, ihmiset on idiootteja. :/

Hmmm.. Mä näytän nuoremmalta kuin olen ja menin kerran käymään eräässä vaatekaupassa kouluikäisen lapseni kanssa - virhe. Sen jälkeen mua on kyylätty kyseissä kaupassa kuin rikollista. Ei tekisi mieleni mennä koko kauppaan enää ikinä, mutta harmikseni sieltä tekee välillä todella hyviä löytöjä.

En usko. Omassakin lähipiirissa on muutama nuori äiti (minusta 19v ei ole enään teiniäiti) ja en kyllä ole vastavaanlaista kuullut.
Yleensä näissä tilanteessa ihmiset LUULEVAT, että kaikki kyttää, tuijottaa, naureskelee jne. Eli se vika löytynee omasta päästä ja ajatuksista, eikä mistä muualta :D

Mullekin yksi papparainen naureskeli kaupassa kun oli viikko-ostoksia tekemässä (kärryllinen ruoka, 5hlö perheessä), että meinaatko koko kaupan tyhjäksi ostaa, jätä muillekin vähän :D Enpä kyllä osannut tästä nokkiini ottaa :D

Juu ilman muuta KUVITTELIN että joku 40v täydellinen äiti tuli kyselemään ja keskustelinkin sitten yksikseni siinä ostoksia tehdessäni.. Kyllä ihmiset on tyhmiä

joo tiedän tunteen, kun mä sain esikoisen 23:nä (mikä ei oo mun mielestä enää mikään nuori äiti) niin yks pappa kaupassa rupes kyseleen, et onko mun lapsi ja kovaan ääneen päivitteli, et miten nykyään lapset saa lapsia, on se niin kauheeta. Sit kun sanoin, et oon jo 23 niin meni pappa hiljaseks :D

[QUOTE="mie";25738721]En usko. Omassakin lähipiirissa on muutama nuori äiti (minusta 19v ei ole enään teiniäiti) ja en kyllä ole vastavaanlaista kuullut.
Yleensä näissä tilanteessa ihmiset LUULEVAT, että kaikki kyttää, tuijottaa, naureskelee jne. Eli se vika löytynee omasta päästä ja ajatuksista, eikä mistä muualta :D

Mullekin yksi papparainen naureskeli kaupassa kun oli viikko-ostoksia tekemässä (kärryllinen ruoka, 5hlö perheessä), että meinaatko koko kaupan tyhjäksi ostaa, jätä muillekin vähän :D Enpä kyllä osannut tästä nokkiini ottaa :D[/QUOTE]

19-vuotias vaan on teiniäiti, riippumatta sinun mielipiteestäsi. 19-vuotias vielä luokitellaan teiniksi. (Nineteen, syttyyks?)

Mun on kyllä vaikea tajuta tätä. Olen päälle 40 ja kahden taaperon äiti, eikä tulis kyllä pieneen mieleenkään käydä arvostelemaan toista äitiä tämän IÄN perusteella?! Usein tulee kyllä vilastua toisenkin kerran äitejä, jotka esim. kiroilee lapsilleen (Yksikin mamma, n. 40-50 v., huusi pienelle, perässä kipittävälle tytölleen "Tuu nyt s*tana sieltä! V*ttu että mä en jaksa sun kanssa!"), mutta että pelkän iän takia alkasin tuijottamaan?! Miks ihmeessä?

Mie oon saanut kuulla ihan samaa, lapset pienellä ikäerolla, mutta ikää oli 21 vuotta... kyllä se pahalta tuntui, ja suututti. Lapsia hoidin yöt päivät yksin kaikella hellyydellä ja rakkaudella - ja yhtäkkiä täysin tuntemattomat tunkivat nenänsä meidän rattaisiin ja alkoivat ulista "voivoi lapsiparkoja kun lapsi on saanut lapsia..."

Myönnän että saatoin "vähän" kiehahtaa ... :mad:

Mä olen jo 30v ja esikoisen sain 24v, nyt 3 lasta: 5v, 3v ja 5kk. Iästä ei ole tultu sanomaan, mutta täällä pienellä paikkakunnalla on naapurit tokaissu mm. kaks vielä menee, mutta kolme on jo ihan liikaa. Yks naapuri kertoi kuinka uroskoiraltaan oli leikkauttanut pallit pois ja totes mun miehelle, että sekin vois käydä samassa toimenpiteessä, kun lapsia on jo 3.... Ja siis ihan omillaan toimeentuleva normiperhe ollaan, että mitäköhän se naapureille kuuluu...

[QUOTE="vieras";25738924]no ei 19 kyllä ole enää teiniäiti. Ne 14-17v äidit on teiniäitejä, mutta kyllä mun mieestä siitä eteenpäin ei enää olla mitään teiniäitejä. Jos 19 on vielä teiniäiti, niin mikä sitten on nuori äiti?[/QUOTE]

Mitä sä et ymmärrä!??! 19-vuotias on TEINI, nineTEEN. Jos on teini jolla on lapsi niin on teiniäiti. Teiniäiti on samalla nuori äiti. Jokainen voi ihan itse määritellä mikä on omasta mielestään nuori äiti mutta teiniäiti-nimitys ei riipu kenenkään mielipiteestä. Eikä se ole haukkumasana kuten ilmeisesti jotkut luulevat, eihän teinikään ole haukkumasana.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Ymmärrän erittäin hyvin!

Tulin itse 22-vuotiaana täysin toivotusti ja suunnitellusti raskaaksi mutta tätä suunnitelmallisuutta minulta tiedusteltiin lääkärissä, hammaslääkärissä (!!?), anoppilassa ja herra ties missä. Onneksi lapsen syntymän jälkeen kukaan ei kyseenalaistanut tai ihmetellyt ääneen enää.

25-vuotiaana odottaessani toista joka paikassa kysyttiin "onko tämä sinun ensimmäinen raskaus?"

Ahtaita ovat nämä nykyajan lisääntymismuotit kun synnyttäjien ikä koko ajan nousee.

Omituista. Itse tosin olin "jo" 20v kun poika syntyi, ja 21-vuotiaana kun ryhdyin perhepäivähoitajaksi, ja aloin kulkea neljän lapsen kanssa, niin ei silloinkaan kukaan tullut ikääni ihmettelemään.

Omituista. Itse tosin olin "jo" 20v kun poika syntyi, ja 21-vuotiaana kun ryhdyin perhepäivähoitajaksi, ja aloin kulkea neljän lapsen kanssa, niin ei silloinkaan kukaan tullut ikääni ihmettelemään.

sama täällä. olen 25 vuotias kolmen lapsen äiti ja ensimmäisen sain 17v.
olen kai niin vanhan harpun näköinen ettei kukaan ees ihmettele mitään. ois kiva jos ihmettelis! tulis nuorekas olo!

No, jotkut ihmiset ovat sellaisia, että arvostelevat kaikkea. Ole ylpeä itsestäsi ja lapsistasi, ja anna mennä toisesta korvasta samantien ulos :)

Minun lastani arvostellaan liian pienikokoiseksi, ja kuulen myös arvostelua että imetän liian vanhaa (vähän alle 1,5 v. maitoallerginen lapsi). Ystävä saa kolmannen lapsen, ja muutamat ovat kommentoineet että liikaa lapsia (yli 30 v. pariskunnalle, jolla hyvät tulot). Jne. Kyllä syy aina löytyy, jos haluaa!

T. äiti 33 v.

Mä olin 17, kun aloin ekaa lasta odottamaan. Ainoat kauhistelut sain neuvolasta. Ehdin täyttää 18 ennen kuin poika syntyi, joten olin kuitenkin täysi-ikäinen. Ite muistan synnytyssairaalasta sen, että oli jännä katsella, kun kaikki muut oli niin paljon vanhempia. Aina ruoka-aikoina oli tarjottimilla kortit jossa luki nimi ja ikä, niitä mä vakoilin ja kauhistelin nelosella alkavia...:D

Tulin raskaaksi 18v sen jälkeen tuli 3 lisää nyt 29v multa kysellään Onko tämä sun esikoinen :)

Ainoa mikä jäi mieleen oli kun esikoisen aikaan lastenlääkäri töksäytti että Osaanko tehdä ruokaa itse vai käynkö syömässä pikaruokaa..Siinä oli vähän että öö ite teen..

Tänään olin nuoremman 2v ulkona joku pappa tuli lässyttään mun pojalle (siis sellanen lässytys ääni kun vauvoille puhutaan) Mä siinä hymyilen rattaiden vieressä. lähtiessään sanoo että ei oo lapsi äitiinsä tullut.. Mä en nyt päässyt siitä ihan perille mutta haittaakse?

Mä olin 17, kun aloin ekaa lasta odottamaan. Ainoat kauhistelut sain neuvolasta. Ehdin täyttää 18 ennen kuin poika syntyi, joten olin kuitenkin täysi-ikäinen. Ite muistan synnytyssairaalasta sen, että oli jännä katsella, kun kaikki muut oli niin paljon vanhempia. Aina ruoka-aikoina oli tarjottimilla kortit jossa luki nimi ja ikä, niitä mä vakoilin ja kauhistelin nelosella alkavia...:D

:laugh: Ikärasismia tämäkin... :) (ja ihan huumorilla, oikeesti!)

Yhteistyössä