Teinin esilääkitys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Eli teinillä hampaan poisto puudutuksessa. Teini todella kipuherkkä ja herkkä yökkäämään joten sovittiin että saa esilääkityksen ennen hampaan poistoa. Nyt vaan mietityttää että miten tuo käytännössä toimii. Oon yksin menossa teinin kanssa sinne lääkäriin (täältä 80 km ajomatkaa yhteen suuntaan) .
Että kuin jalattomaksi tuo menee? Ainakin mitä pienempien kanssa saanu tuota esilääkitystä niin on kylllä saanu kantaa autoon. Teini kuitenkin jo aikuisen kokoinen. Mua jo jonkin verran isompi.

sinne piti mennä 30min ennen toimenpidettä ja ystäväni pääsi omin jaloin pois mutta tosiiaan joku pitää olla lähtiessä mukana ei saa lähteä yksin pois

Minä sain diapameja. Ei tuntunut missään, niin antoivat lisää. Ihan olisin yksin päässyt sieltä pois. Rentoutti vähän mutta ei se paljoa auttanut. Elämäni kalleimmat diapamit...

Pienet lapset menee herkästi ''sekaisin'' lääkkeistä - meidän 4v oli aika tillintallin pupilleja laajentavista silmätipoista, kuulemma ihan normaalia. Tai siis ihan väsyneeksi meni, ihan samalla lailla uninen ja vetämätön kuin esim. korkeassa kuumeessa.

Piti tuossa asioilla käydä välissä (ja kohta lähtä uudestaan) . Mutta joo mennään puolisen tuntia ennen varattua aikaa. Toivottavasti ees jotain auttaa, kait sitä voi siellä sit istua sen aikaa et jalat kantaa autoon asti jos niin vahvat lääkkeet saa. Ja siis meen ite kaveriksi toki. En vaan tiedä kuka tuota pitelee sen poiston ajan jos ei kunnolla auta tuo lääkitys. Yksityinen lääkäri (kunnan ostopalveluna) et pieni toive että heillä enemmän kokemusta näistä.
Pienten lasten kanssa oon useamman reissun käynyt, ja ne kyllä on olleet sellaisia että vähintään taluttaa pitänyt, osa kantaa autoon.

Jos antaa Diapamia esilääkityksenä niin tulee semmonen lentävä olo.
Ei nyt että jalat pettäis mutta vähän voi ohjausta tarvita että mihin suuntaan kävelee.
Tai sitten hyvässä lykyssä vaan rentouttaa mutta ei sen kummemmin vaikuta.
Yksilöllistä se vaikutus ja riippuu hyvinkin mitä annetaan.

Yhteistyössä