***Teinit testaa, miten toimisitte***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti minäkin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti minäkin"

Vieras
Tehdäänkö tästä sellainen ketju johon voi laittaa sen kaiken teinikirjon käänteet ja vääntämiset mitä teinien kanssa vaan voi vastaan tulla.
Vertaistukea parhaimmillaan.
Voi samaistua, nyökytellen lukea "Noin meilläkin tosi usein!" tai sitten todeta "Onneksi meillä ei ole noin kamalaa" ;)
Voi kysyä miten toiset toimisi eri tilanteissa vanhempana.
Kaikkihan sen tietää että teinien kanssa usein hermot palaa ja saa tosissaan miettiä miten heidän kanssaan saisi arjen pyörimään ilman ainaista kinaa. Tai ehkä pikemminkin ne viikonloput on vielä niitä kaikkein haastavampia, vai mitä?

Minä voisin aloittaa ihan tällaisella kevyellä "väännöllä" kun oman huoneen siivous.
Meillä perjantaiseen viikkosiivoukseen kuuluu lapsilla ensimmäisenä oman huoneen siivous + sitten yhteiset tilat on jaettu tyyliin jokaiselle jotain. Vasta sen jälkeen voi sitten lähteä kavereiden kesken nuokulle tai kaverin luo perjantai-iltaa viettämään. Ja kuukausirahaan myös kuuluu että jokainen osallistuu noihin siivouksiin.
No mitäs jos se teini (14v) ei sitten olekaan sitä omaa huonettaan siivonnut? Et ole ollut kotona asiaa tarkastamassa kun teini onkin jo lähtenyt kaverilleen.
Tulet kotiin myöhemmin ja huomaat että homma on tekemättä. Teini on kuitenkin tehnyt sen "jokaiselle jotain" osion, mutta oma huone on kuin räjähdyksen jäljiltä.

Siis tässäkö puhutaan tasosta oman huoneen siivous? Mä taidan jättää tään väliin... siis puhutaan teineistä ja kamalinta on kun oma huoneensa on kerran jättänyt siivoamatta

Enkös tuonne juuri laittanut että aloitan kevyesti ;)
Tästä voi jatkaa kukin omilla jutuillaan. Kyllä meilläkin on rankempia juttuja, mutta tosiaan kuten jo sanoin "aloitin kevyellä".

Ei ole tuollaista tilannetta ollut mutta Tuolla kertaa saisi jonkun extrakotityön lauantaiksi ja jos on toistuvaa niin vaikka sitten kuukausirahasta vähennystä.
Mä en vaadi oman huoneen osalta kuin lakanoiden vaihdon/petauksen ja vaatteiden viemisen pesuun viikottain. Kerran kuussa saa puunata sitten perusteellisemmin. "Eläköön sotkussa jos haluaa" -meiningillä mennään ja kyllä tuo huone näyttää ihan asuttavalta. Pienestä asti opetettu että huoneen pitäisi olla siinä kunnossa että yllätysvieraatkin voi oven avata.

No eiköhän tähän muutkin teinien keksimät uhittelut mahdu. Kerro ihmeessä millaista teillä on keksineet ja jätä tuon asenne niille teineille.

Tottakait, mutta kun aloitus alkaa noin kevyestä, ei itse keksi yhtään yhtä kevyttä.. ehkä siksi, etten ole niin tarkka ja ei tässä kehtaa muutakaan kertoa. Ihan siis vinkkinä ap:lle, että kannattaa tehdä alotus vähän rankemmasta jutusta, jotta muutkin kehtaa kertoa omien teinejen toilailuistakin.

Se huone siivotaan sitten kun tullaan kotiin, eikä mihinkään mennä ennenkuin se on siivottu. Meilläkin sen verran ollut raskaampaa viimeinen vuosi, että en siivoamatta jääneestä huoneesta edes jaksa nostaa millään lailla paineita.

Yhteistyössä