Teinkö mä nyt oikein? Tuttipulloasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi ihmeessä pitää viedä tuttipullo jo 1v vauvalta??? surullista. En myöskään ymmärrä tutista luopumista alle 2v:nä. Minulla tuttavan lapsi lähentelee kolmea ja edelleen lutkuttaa peukkua onka aloitti kun tutti otettiin pois (= paljon huonompi vaihtoehto!!!). itse join pitkään pullosta ja tuttiakin söin pitkään ja mitään ongelmia ei koskaan ole ollut hampaissa tms.

Olisi tuon voinut paremminkin hoitaa.Jollekin vanhemmalle lapselle voi tehotakin se et tuttiosa silvotaan ja annetaan vaan pullo,mut ei ehkä ihan noin pienelle.

Olisit ihan vain ottanut pullon pois,ja tarjonnut aina sen tilalle nokkamukia.
Paitsi et ei ehkä 1vuotiaalta tarvi pulloa edes ottaa,saatika sit 10kk ikäiseltä.

Teit silti sinänsä oikein,JOS et vaan nyt enää anna pulloa takaisin.Muuten lapsi kyllä luulee että tuo on vain äidin joku typerä kiusaamisleikki.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
miksi ihmeessä pitää viedä tuttipullo jo 1v vauvalta??? surullista. En myöskään ymmärrä tutista luopumista alle 2v:nä. Minulla tuttavan lapsi lähentelee kolmea ja edelleen lutkuttaa peukkua onka aloitti kun tutti otettiin pois (= paljon huonompi vaihtoehto!!!). itse join pitkään pullosta ja tuttiakin söin pitkään ja mitään ongelmia ei koskaan ole ollut hampaissa tms.

Surullista? :D olette te jotkut kyllä huvittavia!!! Mihin lapsi tarvitsee pulloa vielä 2 vuotiaana? Tai tuttia 3 vuotiaana. Mä pidän tota vanhempien laiskuutena. Minä ainakin ajattelen asian niin että minä opetan lasta juomaan, syömään, leikkimään, sosiaaliseksi yms. parhaani mukaan. Mikä tässä nyt on niin surullista? Onko myös surullista opettaa lapsi kuivaksi kun voi raukka saada traumoja jos ei ole aina sama paksu vaippa pepun alla. Ja odottaa siihen kun lapsi on valmis. Miettikäähän nyt pullon ensisijaista tarkotusta. Jos se on lohtu niin mun mielestä ollaan vähän hakoteillä.

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä...:

Surullista? :D olette te jotkut kyllä huvittavia!!! Mihin lapsi tarvitsee pulloa vielä 2 vuotiaana? Tai tuttia 3 vuotiaana. Mä pidän tota vanhempien laiskuutena. Minä ainakin ajattelen asian niin että minä opetan lasta juomaan, syömään, leikkimään, sosiaaliseksi yms. parhaani mukaan. Mikä tässä nyt on niin surullista? Onko myös surullista opettaa lapsi kuivaksi kun voi raukka saada traumoja jos ei ole aina sama paksu vaippa pepun alla. Ja odottaa siihen kun lapsi on valmis. Miettikäähän nyt pullon ensisijaista tarkotusta. Jos se on lohtu niin mun mielestä ollaan vähän hakoteillä.

Ei taida tulla vastausta?

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä...:

Ei taida tulla vastausta?

Ei...

En vielä 1-vuotiaalta ottaisi noin raa'asti tuttipulloa pois. Toisaalta meidän melkein 2,5-vuotias voisi jo vähitellen siitä luopua... :whistle:

Vielä vähemmän ymmärrän väkisin kuivaksi opettamista. Jokainen lapsi sen oppii ajallaan. Tiedän tapauksen, jossa 2-vuotiasta (vai olikohan allekin) huudatettiin yksin pesuhuoneessa märissä sukkahousuissa, joita ei saanut itseltään jalasta pois... Tämä oli kuivaksi opettamista, joka kyllä tuottikin tulosta.

meillä 1v3kk juo mukista ja nokkamukista,mutta on tosi tärkeää saada iltamaito pulloon,ja vpäivääläkin välillä joten annan.miksi en antais,ei ole mitään syytä olla antamatta sitä pulloa,kun se on kerta niin tärkeää vielä sille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
En vielä 1-vuotiaalta ottaisi noin raa'asti tuttipulloa pois. Toisaalta meidän melkein 2,5-vuotias voisi jo vähitellen siitä luopua... :whistle:

Vielä vähemmän ymmärrän väkisin kuivaksi opettamista. Jokainen lapsi sen oppii ajallaan. Tiedän tapauksen, jossa 2-vuotiasta (vai olikohan allekin) huudatettiin yksin pesuhuoneessa märissä sukkahousuissa, joita ei saanut itseltään jalasta pois... Tämä oli kuivaksi opettamista, joka kyllä tuottikin tulosta.

No vähän julmaa kuivaksi opettamista! Luuletko että se on ainoa tapa? Ja vielä tosta pullosta että mikä siinä on että se on NIIN tärkeetä saada kaks vuotiaana vielä pullotella? Mitä varten lapsi tarvii sen pullon ja miksi on raakaa olla antamatta sitä? Että siis opetan lapselleni miten tehdä hiekkakakkuja mutten suo lapselleni iloa kehittyä myös juomaan kuten muut? Miksei lapsi olisi enää lapsi silloin?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:

No vähän julmaa kuivaksi opettamista! Luuletko että se on ainoa tapa? Ja vielä tosta pullosta että mikä siinä on että se on NIIN tärkeetä saada kaks vuotiaana vielä pullotella? Mitä varten lapsi tarvii sen pullon ja miksi on raakaa olla antamatta sitä? Että siis opetan lapselleni miten tehdä hiekkakakkuja mutten suo lapselleni iloa kehittyä myös juomaan kuten muut? Miksei lapsi olisi enää lapsi silloin?
Ja lisäkysymys vielä että onko sellaiset vanhemmat julmia jotka eivät ole koskaan juottaneet pullosta?

Me otettiin pullo pois kun esikko täytti sen 1vee. Alussa tuli pieni juomastoppi, mutta tein kaikki mahdolliset ruuat maitoon, annoin jugurttia paljon ja yritin tietenkin aina juottaa maitoo nokkamukista. Kyllä se sitten alko pikkuhiljaa tottuun mukiin ja juomaan hyvin.
Pistä pullot vaan pois jos vaan jo juo nokkiksesta. Ei ne lapset varmasti janoon kuole. Anna vaikka hedelmäsoseita. Niissä on paljon nestettä lääkärin mukaan. Ja kohta alkaa lisää hampaita tulemaan, joten pullo ei välttämättä maistu niin kivalta kun hampaisiin sattuu.

Kyllä se siitä. Hiljaa hyvä tulee. :)

päivitetäänpä vähän: Eilen siis luovuttiin tuttipullosta, ja hyvinhän se meni :) pari kertaa huusi hetken,eikä huolinu nokkamukia. Mutta sitten iltamaidot joi nokkiksesta ilman kitinöitä(ihan koko mukillisen). Ja tänään on kans menny aivan mainiosti :D Eli eiköhän tämä tästä, kun ei sen kamalampaa hepulia neiti saanu... :)

Yhteistyössä