Teinköhän väärin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ryhdyn kohta yh:ksi!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän ne lapset yleensä vaistoaa jos äidin ja isän välillä on ongelmia. Pelottavammalta voi tuntua kun ei oikein ymmärrä mistä on kyse. Mun mielestä on ihan tarpeenkin selvittää lapselle mistä ap on suuttunut. Ja kyllä toi nyt kuitenkin oli sen verran pehmoversio, että tuskin se lapsi siitä mitään traumoja sai! Tietysti noissa asioissa on aina hyvä selventää, että sekä isä että äiti välittävät lapsesta edelleen vaikka nyt onkin vähän erimielisyyksiä. "Onhan sulla ja Matillakin aina välillä ritaa, mutta sitten saatte sovittua asiat." B)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älä laita lapsias teidän väliin tunne jutut säilyy aikuisuuteemn lue tääällä yksi tunnevammainen avioerolapsi eli en ole kovin hyvä purkautumisessa ja käsitelyssä

?

En laittanut mielestäni lasta meidän väliin, vaan kerroin syyn miksi miehelle suutuin. Olivat kuitenkin siinä vieressä kuulemassa, joten katsoin sillä hetkellä tarpeelliseksi perustella kiehahdukseni :snotty:

Ja oikein teit, mitä jos et olisi puhunut lapselle sen jälkeen mitään olisi se mielestäni ollut pahempi.
Älä välitä näistä tiukkapipoista.

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Kyllähän ne lapset yleensä vaistoaa jos äidin ja isän välillä on ongelmia. Pelottavammalta voi tuntua kun ei oikein ymmärrä mistä on kyse. Mun mielestä on ihan tarpeenkin selvittää lapselle mistä ap on suuttunut. Ja kyllä toi nyt kuitenkin oli sen verran pehmoversio, että tuskin se lapsi siitä mitään traumoja sai! Tietysti noissa asioissa on aina hyvä selventää, että sekä isä että äiti välittävät lapsesta edelleen vaikka nyt onkin vähän erimielisyyksiä. "Onhan sulla ja Matillakin aina välillä ritaa, mutta sitten saatte sovittua asiat." B)

Meinasin juuri tulla sanomaan ihan tätä samaa. Kommentoin tuossa aiemmin jo ja minusta tässä taas palsta tekee kärpäsestä härkäsen. On lapselle paljon pelottavampaa aistia se aikuisten välinen riita kuin se, että saa ihan suoraan tietää mistä on kyse. Tietysti tässäkin pitää käyttää järkeä mitä voi kertoa. Mutta nyt esim. tämä ei ollut mitenkään lapsen ymmärryksen ulkopuolella. Sen sijaan jos isä on käynyt panemassa naapuria niin sitä ei tarvitse kertoa lapselle.

Lapsi oppii näin, että vanhemmilla voi olla riitaakin (jopa tyhmistä jutuista) ja sitten oppii myös sen, että ne sovitaan ja taas on kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mutta toihan on vaan sun kanta. :o Saako miehesikin nyt selittää lapselle, että eikö sinustakin tuntuisi kummalliselle jos Matti olisi sinulle vihainen siitä kun sinä pääset kivoihin paikkoihin?

Selittäkööt aivan vapaasti :)
Tunnen lapseni sen verran hyvin, että toteaisivat sen olevan epäreilua että vain yksi pääsee ;)
On meillä jäätelöäkin mittanauhalla mitattu, että kaikille tulee varmasti saman verran :D

Mutta toihan on vaan sun kanta. :o Saako miehesikin nyt selittää lapselle, että eikö sinustakin tuntuisi kummalliselle jos Matti olisi sinulle vihainen siitä kun sinä pääset kivoihin paikkoihin?

Tunnen lapseni sen verran hyvin, että toteaisivat sen olevan epäreilua että vain yksi pääsee ;)
On meillä jäätelöäkin mittanauhalla mitattu, että kaikille tulee varmasti saman verran :D

Siinä tapauksessa, jos teillä vallitsee niin tarkka tasa-arvo, on ihme juttu että tuo tilanne tulee edes eteen. teidän olis yhdessä miehen kanssa kuulunut selvittää lapselle, mistä riita johtui. Nyt lapsi sai kuulla vain sun kantasi asiasta, mikä ei välttämättä ole se ainoa totuus, vaikka se sinusta siltä tuntuisikin. Nyt lapsi vaan sai sen kuvan, että mies kohtelee sinua epäreilusti, ja vieläpä luultavasti senkin kuvan tuohon perään, että mies voi niin tehdä ilman että asialle mitään tapahtuu.

Siinä tapauksessa, jos teillä vallitsee niin tarkka tasa-arvo, on ihme juttu että tuo tilanne tulee edes eteen. teidän olis yhdessä miehen kanssa kuulunut selvittää lapselle, mistä riita johtui. Nyt lapsi sai kuulla vain sun kantasi asiasta, mikä ei välttämättä ole se ainoa totuus, vaikka se sinusta siltä tuntuisikin. Nyt lapsi vaan sai sen kuvan, että mies kohtelee sinua epäreilusti, ja vieläpä luultavasti senkin kuvan tuohon perään, että mies voi niin tehdä ilman että asialle mitään tapahtuu.

Ei tsiisus mitä välkkyjä tääl on.
Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä maalaisjärkeä.

Mä käytänkin. :D Mä en ikinä rupeais valittamaan lapsille aikuisten parisuhdeongelmista. Enkä huutais kenellekään lapsien kuullen.

Mä käytänkin. :D Mä en ikinä rupeais valittamaan lapsille aikuisten parisuhdeongelmista. Enkä huutais kenellekään lapsien kuullen.

Eihän ap valittanutkaan vaan kertoi syyn miksi oli räsähtänyt ja perustelikin sen.

Eihän ap valittanutkaan vaan kertoi syyn miksi oli räsähtänyt ja perustelikin sen.

No ap kertoi oman näkemyksensä. Mä olisin sanonut tossa tilanteessa että me ollaan nyt isän kanssa eri mieltä yhdestä asiasta, ja sillä siisti. Tossahan lapsi joutui selkeästi kantaa vanhempiensa riitaan, vieläpä kun äiti kysyy tuolla lailla, että "eikös sinullekin vaan tulisi paha mieli jos....". Mitä siihen voi muuta vastata kuin juuri niin kuin äiti haluaa?

En
a) valittanut
b) huutanut (eikä lapset siitä rikki mene, jos joskus riitoja näkevät kunhan näkevät myös että asia sovitaan ja kaikki on taas ok!)

Mitä siihen voi muuta vastata kuin juuri niin kuin äiti haluaa?

Kyllä toi meidän koululainen osaa ihan oman mielipiteensä sanoa ;)

Niinhän sinä kuvittelet, ja sitäkin ehkä jtpa teidostamattakin vain oman itsesi tähden, jotta manipulointipeliltäsi ei menisi pohja.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ekana kysyy että "teinköhän väärin?".
Eikä kuitenkaan halua tietää, tekikö jonkun mielestä väärin vai ei :o

Haluan myös perustella miksi tein niin.
Tottakai osa on puolesta, osa vastaan -ei se minua haittaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ekana kysyy että "teinköhän väärin?".
Eikä kuitenkaan halua tietää, tekikö jonkun mielestä väärin vai ei :o

Haluan myös perustella miksi tein niin.
Tottakai osa on puolesta, osa vastaan -ei se minua haittaa :)

No mun mielestä sä teit väärin, koska pakotit lapsen ottamaan kantaa asiaan, joka ei hänelle tippaakaan kuulu, ja jossa hänen ei kuulu joutua vallitsemaan puolia. Miksi asiaa ei voinut sitten vaan selittää niin, että me ollaan isin kanssa asiasta eri mieltä, ja that´s it. Nyt lapsi joutui asemaan, jossa ei ollut paljon vaihtoehtoja muuta kuin sanoa, että juu tottakai.

Mitä siihen voi muuta vastata kuin juuri niin kuin äiti haluaa?

Kyllä toi meidän koululainen osaa ihan oman mielipiteensä sanoa ;)

sun mielestä siis ihan oikeasti koululaisen kuuluu sanoa mielipiteensä vanhempien riitoihin?

sun mielestä siis ihan oikeasti koululaisen kuuluu sanoa mielipiteensä vanhempien riitoihin?

No mitä luulet :headwall:
Tarkoitin, että tuon ikäinen muodostaa ITSE mielipiteensä, oli asia mikä tahansa! Ja missään vaiheessa en hänen mielipidettään kysynyt siinä mielessä kuin tässä nyt jotkut luulevat.

Yhteistyössä