tekis mieli alkaa elää tavallista elämää. olen vanhoilis lestaadiolainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Heh, kiinni jäit. et ole oikeasti vl. Ne ei sano että ne on USKOSSA, eivät siis käytä sellaista ilmaisua. Ilmaisevat asian eri sanalla. Mut hyvää jatkoa sulle vaan. Ehkä viisaampikin pysyä naimattomana jos on mt-ongelmia. ;hug:

Nii, eiks ne sano "uskomassa"?

tää ei ole mikään provo.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
älä eroa missään nimessä. ei kannata mennä helvettiin vaan sen takia että nuorena haluaa kuunnella musiikkia ym se ei oo sen arvoista! Mieti aioita rauhassa ja pysy uskossa!

Mutta se uskossa pysyminenhän ei ole mikään vakio, vaan siksi, että kuuluu jonnekin. Se on vaan sellasta ulkoista. Kuitenkin jos omassa kotona on aivan eri, salattu meininki... Ei tee hyvää mielenterveydellekään olla jonkinlaisessa välitilassa, tavallaan piilotella sitä todellisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja leo:
Tiedätkö sinä olet jo näillä kirjoituksillasi kieltänyt uskosi! Ei ne teot vaan se USKO!! Se että roikut mukana ei tee sinusta USKOVAISTA!

koska en halua pahoittaa kenenkään mieltä. se on helpompi roikkua vain mukana. ehkä jossakin vaiheessa saan sanottua että ajattelen ihan eri tavoin kun te muut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leo:
Tiedätkö sinä olet jo näillä kirjoituksillasi kieltänyt uskosi! Ei ne teot vaan se USKO!! Se että roikut mukana ei tee sinusta USKOVAISTA!

koska en halua pahoittaa kenenkään mieltä. se on helpompi roikkua vain mukana. ehkä jossakin vaiheessa saan sanottua että ajattelen ihan eri tavoin kun te muut.

Mä olen kyllä myös sitämieltä, että johonkiin uskontoon kuuluminen ei tee ihmisestä uskovaa.
Mutta ei tosiaankaan ole helpompi roikkua mukana vaan! Itse olen uskonnollisesta kodista ja osa läheisriippuvuudestani ja muista tunne-elämän ongelmista on taatusti kotoisin juuri siitä ristiriidasta, että roikkuu mukana, kun ei halua pahoittaa kenenkään mieltä. Ei voi toipua jos elää kaksoielämää.
Pitää olle rehellinen, ennenkaikkea itselleen, mutta myös muille, jos haluaa elää helppoa elämää ja saada mielenterveytensä tasapainoon.

sun pitää nyt katua aidosti sun uskon puutettasi ja rukoilla ettet joudu helvettiin. Sitten palaat takaisin oikealle tielle ja lopetat hölmöilyt. kuritat ruumistasi oikeaan suuntaan.

tästä pohdiskelusta. eikä uskosta.

Eipä ehkä, mutta ei toi ainakaan ketään tee terveemmäksi, elää jonkinlaista sala-elämää. Se kuluttaa ihmistä ja on suuri ristiriita sisällä. Sanot tietty, ettei se tuo sun elämään ristiriitaa, mutta väitän, että taitaa tuoda, koska olet valmis kyselemään asiaa täältä mammapalstalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos opettelet kirjoittamaan siihen tekstikenttään, niin on vastauksia vähän helpompi lukea?

juu...

Kiitos. Ja tosiaan, rohkeasti uusiin kuvioihin! Tervehdi ihanaa, vapaata maailmaa. Alkuun voi tuntua hieman orvolta yksin, mutta äkkiä ne verkostot karttuvat.

Mitäs jos opettelet kirjoittamaan siihen tekstikenttään, niin on vastauksia vähän helpompi lukea?

juu...

Kiitos. Ja tosiaan, rohkeasti uusiin kuvioihin! Tervehdi ihanaa, vapaata maailmaa. Alkuun voi tuntua hieman orvolta yksin, mutta äkkiä ne verkostot karttuvat.

olen mä nytkin vapaa ajata suurimman ajan yksin.

Yhteistyössä