tekis mieli alkaa elää tavallista elämää. olen vanhoilis lestaadiolainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tästä pohdiskelusta. eikä uskosta.

Eipä ehkä, mutta ei toi ainakaan ketään tee terveemmäksi, elää jonkinlaista sala-elämää. Se kuluttaa ihmistä ja on suuri ristiriita sisällä. Sanot tietty, ettei se tuo sun elämään ristiriitaa, mutta väitän, että taitaa tuoda, koska olet valmis kyselemään asiaa täältä mammapalstalta.

en ole ajatellu että tämä on jotain sala-elämää mitä vietän kotona.

Eipä ehkä, mutta ei toi ainakaan ketään tee terveemmäksi, elää jonkinlaista sala-elämää. Se kuluttaa ihmistä ja on suuri ristiriita sisällä. Sanot tietty, ettei se tuo sun elämään ristiriitaa, mutta väitän, että taitaa tuoda, koska olet valmis kyselemään asiaa täältä mammapalstalta.

Onhan se, jos sä et edes niille muille lessuille voi siitä kertoa, ku et voi edes kertoa olevasi eri mieltä! Tuo on penseyttä, että roikut mukana, vaikka ei kiinnosta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mutta ajattelen monesta eri asiasta ihan eri tavalla.

minun mielestä kaikki päässee taivaaseen. tai oikeastaan ei mun mielestä kuoleman jälkeen ole mitään. minun mielestä kaikki jotka uskoo että jeesus on kuollut syntiensä tähden on uskossa. mietin monesti onko koko jumalaa edes olemassa.

kuuntelen kotona tavallista musikkia ja katson netistä tv ohjelmia. enkä pidä sitä syntinä. mulla on poika kaveri. ja me leikitään aikuisten leikkejä. en siinäkään näe mitään väärää. kaikki salaan muilta tietenki. helpompi on roikkua mukana kun sanoa totuus.

siks tänne kirjoitin tämän kun en voi kenellekkään puhua tästä.

Mikä estää, tätä elämää pitää kuitenkin elää itselleen ei toisille.

Onhan se, jos sä et edes niille muille lessuille voi siitä kertoa, ku et voi edes kertoa olevasi eri mieltä! Tuo on penseyttä, että roikut mukana, vaikka ei kiinnosta ollenkaan.

ehkä mä joku päivä sanon heille että en oo samaa mieltä asioista kun he.

ehkä mä joku päivä sanon heille että en oo samaa mieltä asioista kun he.

Useimmille jotka on lähteneet vl uskosta ja rauhanyhdistykseltä, se ratkaisu ja asina julkistaminen tutttujen ja ystärien kanssa on tuonut valtavan helpotuksen tunteen.

Hesarin NYT-liitteessä oli tästä uskon jättämisen asiasta juttua. Siellä ihmiset kertovat miltä se tuntui.

Sinä elät nyt erittäin tärkeää elämänvaihetta. Mietit mikä sinä itse ihan oikeasti olet. Ei ole mahdollista että jotkut muut määrittelevät mikä sinä olet... ja millaiseksi elämäsi on tultava. On ihanan rieumulline tunne kun saa tuntea että elää ihan itse vastuuta kantaen ihan omaa elänmäänsä!

Voimia ja rohkeutta sinulle, ja toivotan hyvää ja onnellista tulevaisuutta, ihan omannäköistäsi elämää!

Jaa...

No sä et oikeasti usko sillä tavalla Jumalaan, tai ainakaan et oikein enää viitsisi uskoa, eikä sulla ole halua toimia sen mukaan, että seuraisit Jeesusta.

Se, kun sanotaan, että pitää uskoa, että pelastuu, ei tarkoita sitä, että uskoo että Jumala on olemassa ja että Jeesus kuoli, vaan sitoutumista. Samoin, kun jos joku sanoo, että "uskon sinuun" se ei tarkota sillä, että uskoo, että olet olemassa, vaan että laittaa sinuun toivoa, uskoo, että pystyt ja kykenet ja tietyllä tavalla sitoutuu siihen uskoonsa.

Eihän sun ole oikeasti pakko olla mitään semmoista mitä et halua, eikä sun ole pakko rakastaa Jumalaa, koska se on vapaaehtoista. Jumala rakastaa sua ja on aina kädet avoinna, jos haluat tulla hänen luokse.

Olipa hurja vastaus...Uskovallakin saa olla epäilyksiä, itse en ymmärrä kaikkea Raamatusta ja ihmettelen joitain asioita. Halua toimia Jeesuksen tahdon mukaan...eihän se halu ihmisestä itsestään tule, Jumalahan vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Uskossa olen silti, aivan varmasti!

Mitä ap:n tapaukseen tulee, entäs jos hänen hengellinen kotinsa löytyy jostain muualta kuin lestadiolaisuudesta?

Jeesus on elävä ja todellinen persoona ja vaikuttaa jatkuvasti. Koko ajan käydään taistelua ihmisten sieluista, jokainen joka todella uskoo ja turvautuu koko sydämestään Jeesukseen syntiensä sovittajana ja tunnustaa hänet Herrakseen, pelastuu. On siis kaksi vaihtoehtoa, kukaan ei voi palvella kahta Herraa.
Omin voimin emme jaksa metriäkään elämän tiellä, valkeudessa. Tarvitsemme Jumalan sanan vaikutusta, rukousta, uskovien yhteyttä, jotta voimme jaksaa säilyä Jeesuksessa. Vihollinen tekee tuhoaan myös seurakunnissa ja Jumalan valtakunnan raja ei kulje minkään seurakunnan ympärillä, vaan se kulkee uskovien sydämissä, jotka turvautuvat yksin Jeesukseen ja jatkuvasti seuraavat häntä elämässään. Itselläni on Jumalan suuresta armosta rauha ja lepo sydämessä ja luotan, että Jeesus myös vie alkamansa työn minunkin kohdalla päätökseen,"Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon."
Se on ollut tähän saakka ilojen ja surujen tie, ja on varmasti jatkossakin, muttä Jeesus on luvannut, että ei jätä omiaan. Jos sydämessäsi on pelkoa ja epävarmuutta pelastuksesta, Jeesus ei tahdo ketään jättää tässä tärkeimmässä asiassa epäselvyyteen. Synti on se, joka erottaa ihmisen elävästä Jumalasta, kaikki synnit on tuotava Jumalan eteen, valkeuteen, Jumalaa on todella etsittävä ja rukoiltava. Jeesuksen sovitustyön tähden ne voidaan saada anteeksi. Hän voi ja tahtoo auttaa kaikissa elämäsi asioissa ja antaa ilon rauhan ja vapauden ja kerran iankaikkisen elämän taivaassa. Herra auttakoon sinua itse oikealle tielle nimensä tähden ja johtakoon kaikissa asioissa. Hänellä on suunnitelma sinun elämäsi varten. Voit sanoa: Tässä olen tällaisenani, tule Jeesus minun sydämeeni asumaan, anna kaikki syntini anteeksi ja Jumalan sanaan voit luottaa: "Jo me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa kaikesta vääryydestä." Sitten usko tulee tunnustaa vaikkapa parhaimmalle kaverillesi. Raamattua tulee lukea rukoillen ja Jumala johtaa taivaantiellä ja auttaa lupauksensa mukaan jos hän on meille rakkain. Jeesukseen luottaen voit alkaa rukoilla Jeesusta kirkastamaan, missä seurakunnassa tai kenen uskovan luona uskosi voisi alkaa vahvistua, että pääsisit eteenpäin, saisit uskovia ystäviä, jotka todella seuraavat Jeesusta. Itse olen saanut elämääni siunausta monenkin seurakunnan kautta, mutta Jeesus on tärkein mistä pitää kiinni. Vihollinen meitä erottaa toisistamme, mutta Jeesusta lähellä pysyminen automaattisesti yhdistää uskovia toisiinsa, olen huomannut. Oma yrittäminen ja pinnistely eivät auta. Jeesus on voimallinen ja on elämänmyönteistä ja onnellista saada olla Jeesukseen yhteydessä ja hänen palveluksessaan, vaikka koetuksia tuleekin monesti. "Joka rikkomuksensa salaa ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon." Muistan sinua rukouksin ja Jumala kuulee! Siunausta joka lukijalle.

Yhteistyössä