Terolut ja Primolut Nor

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ma-mi harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

ma-mi harmaana

Vieras
Mitä eroa näillä on? Lääkäri määräsi minulle kerran kuukautisten alkamiseksi primolut noria ja nyt kesän ajaksi teroluteja. Jos vuoto ei itsekseen ala kohtuullisessa ajassa, saan aloittaa terolutit ja sit vuodon alettua soitan klinikalle.

Primolut noria olis kaapissa, joten pääsis helpommallakin. Klinikka on kesätauolla, joten sieltä ei tavoita ketään. Netistäkin jo etsin kyseiset lääkkeet, mutten ihan hokannut mitä eroa niillä on.

käsittääkseni voat aivan samanlaiset. Mä syön noita primoja, mut mulle tehtiin resepti myös teroihin. Kärsin migreenistä. joten sain teroresepstin migreeni kohtausten varalle.

Nyt kuitenkin syön primoja, koska kohtauksia ei ole tullut. Tero resepti odottaa siis ainakin vielä vaan hyllyssä. Molemmat vaikuttavat samalla tavalla.

Mä oon syönyt molempia. Eipä niissä kai sen kummoisempia eroja ole, tehtävänsä teki mulla molemmat. Sain aluksi yhen kuurin primoja, mutta clomien kanssa raeseptin teroihin. Mulle jäi vähän sellainen käsitys, että nuo primot olis vahvempia ja siksi sain ekan kuurin niillä jotta päästäisiin joskus uuteen kiertoon. Yhden eron löydän ohjeista; Primoluttia ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, kun taas teroja useesti määrätään ihan keltarauhasen ylläpitämiseen raskauden alussa.

Kiitos vastauksista.

Jospa sittenkin odotan klinikan avautumiseen, siis jos vuoto ei ala, ja varmistan vielä voinko ottaa primolutia. Säästäishän siinäkin muutaman euron.

Yhteistyössä