TEROLUT+PCO ÄITEJÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PCO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PCO

Vieras
Moi,
onko täällä odottavissa ketään raskaanaolevia / äitejä, joilla olisi todettu PCO ja mahd. syönyt Terolutteja ?

Kuinka nopeasti tulitte raskaaksi ja minkälaisia oireita teillä oli ennen lääkkeen käyttöä. Tuliko menkat tms. ?

Täältä löytyy yksi jolla on pco ja nyt raskausviikolla 22+6. Käytin aluksi teroluteja puoltoista vuotta, enkä tullut raskaaksi.. Sit lääkäri määräsi vielä lisäksi clomifenit. Tällä yhdistelmällä tärppäsi sitten ekasta kierrosta.
Noilla teroluteilla kuukautiskierto oli aina tasan 26 vrk:ta, eikä välissä tullut edes mitään tiputteluvuotoja. Muutenkaan niistä ei tullut sivuoireita...

Täällä yksi ikionnellinen vasta tänään plussannut PCOlainen. Kierrot mitä sattuu, terot käytössä vain yhden kierron menkkojen palauttamiseksi ennen clomihoitoja. Clomit 4 kierrossa (viimeisessä 4 tbl/pv annoksella). Periaatteessa viimeisellä clomikierrolla tärppäsi, mut lääkkeillä ei välttämättä ollut vaikutusta, sillä ultrassa kp 14 ei (tietenkään) näkynyt ovulaatiota. Plussa tuli vasta kp 59, kun en lainkaan uskaltanut toivoa ja odottaa. Julkiselle lapsettomuuspolille on jo aika olemassa (clomit hain yksityiseltä).

Yritykseen meillä meni 1v 4kk. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin (=

Minulla ei pillereiden lopettamisen jälkeen tullut kuin muutamat kuukautiset vuoden aikana. Lääkärissä käytyäni sain teroluteja, ne tosiaan vain tasasivat kierron siksi aikaa. Kun lopetin syömästä niitä, kuukautisia ei taaskaan näkynyt. Toisella kerralla lääkäri totesi ultran avulla minulla olevan monirakkulaiset munasarjat ja lääkkeeksi sain myös clomifenia. Yritystä oli takana 1v 3kk, mutta iloksemme sitten tällä clomifenilla jo kolmannessa kierrossa tärppäsi ja nyt terve poika (3vk vanha) tuolla tuhisee pinnasängyssään! Clomifenia käytetään useimmiten(?) hoitamaan tuota PCO:ta, ja ainakin netin keskustelupalstojen mukaan tulokset ovat todella hyviä! Pyydäppä ensikerralla lääkäriä antamaan niitä, niin eiköhän sinullekin se käärö saada syliin! Onnea yritykseen!

Moikka!Täällä myös pcolainen. Mulla ei esikoisen kanssa riittäneet pelkät terolutit, kun ei saatu luomuovista tulemaan. Tuolloin söin n. 10 primolut ja terolut kuuria yhteensä, mutta vasta clomien avustuksella saatiin raskaudet alulleen. Nyt taas seuraavaa yrittäessä tulin ekasta terolutkuurista raskaaksi, eikä edes ensimmäistä vuotoa ehtinyt tulla. Tarkoitus oli aloittaa seuraavassa kierrossa clomit taas, mutta eipä ollut enää tarvetta:) En tiedä, oisko myös runsaalla painonpudotuksella ollut jotain merkitystä asian kanssa...

Pcon oireina mulla oli mm. megapitkät kierrot, ovuloimattomuus, finnit yms...