Terolutilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuotoja pliis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vuotoja pliis

Vieras
Minulla on Progynovaa (estrogeeni) ja lääkäri ehdotti, että hankkisin vuodot Terolutilla. Sanoi, että jätä Progynova pois siksi aikaa, tai syö molempia yhtäaikaa. Kumpi on parempi?
Miten te teette? Auttakaa tätiä, en kestä näitä epämääräisiä ohjeita! KIITOS!

käyttäisi kumpaakaan jos ei ole aivan pakko, kuulin juuri tänään luotettavalta taholta, kuinka suuri yhteys niillä ja varsinkin keltarauhashormoonilla on rintasyövän syntyyn. Kuulemma jo puolivuotta/8kk riittää siihen että sillai...

Mistä tuollaista kuulit että keltarauhashormooni aiheuttaa rintasyöpää puolen vuoden syönnin jälkeen ? Sehän kuullostaa tosi pahalta ...
Olen kuullut vain tutkimuksista joissa yli viisi vuotta yhdistelmähormonia syöneiden rintasyöpä lisääntyy hieman. Lääkäri sanoi että riski on silloin suurinpiirtein samaa luokkaa kuin jos on reilusti ylipainoinen .

luotettava taho on lääkäri, ja hän sanoi että turvallista rajaa ei ole sen syömiselle, yhdistelmät ovat erityisen pahoja, mutta niissäkin keltarauhashormooni näyttelee suurta osaa rintasyövän syntyyn. Siis kukaanhan ei todellakaan tiedä 100% varmasti, mutta kuulemma näyttöä on nimenomaan keltarauhashormoonia ja yhdistelmiä syöneillä ihmisillä, jopa puolen vuoden syönnin jälkeen on voitu eristää solumuutoksia, vaikka tutkimukset olisi tehty ennen aloitusta. Siis tottahan on että paljon muitakin riskejä sen saamiseen on. (mm. ylipaino, ravinto,ym..)Laastarit on kuulemma paljon turvallisempi vaihtoehto, kun ei välitä siitä että kuukautiset eivät tule, laastareista tulee ""sopiva"" määrä hormoonia, ei tule mitään ylimääräistä kehoon. Kyllä ainakin itse rupesin miettimään mitä tehdä, riskejä on monia, jopa siinäkin ettei syö hormooneja kun olot on tosi pahoja niinkuin minulla itselläni on.

Nämä tutkimukset (HERS ja WHI) tutki hormoonihoitojen vaikutusta naisiin. Erityisen tarkastelun alla oli sydän ja verisuonitaudit. Tutkin itse tätä tutkimustulosta tarkkaan ja järkytyin kun tutkittavien naisten keski-ikä oli 67,7 vuotta!!!! kait nyt sen ikäisillä muutenkin kaikki lisääntyy. itse olen syönyt keltarauhashormoonia (Terolut) viisi vuotta eikä viimeisimmässä mammografiassa ainakaan vielä ollut mitään. Kait siihen jotain muutakin alttiutta tarvitaan? Vastatkaas nyt kysymyksenn te jotka käytätte tuota yhdistelmä juttua. Miten käytätte Progynovaa ja Terolutia? Yhdessä vai tauko Progynovassa kun ""haette"" vuodot Terolutilla?

Söin 10 pv. Terolutia ja kaksi kertaa viikossa paikallisesti Vagifermiä.Vuoto alkoi aivan mielettömänä,kaksi vuorokautta tuli solkenaan sitten alko helpottaa.En ymmärrä miksi lääkärit uskaltaa antaa hormoneja ilman mitään tutkimuksia paljonko on vajausta vai onko ollenkaan.Nyt laitan lääkärin vastuuseen koska menin tosi heikkoon kuntoon kun muutenkin hb laskee helposti.Oli niin ylimielinen lääkäri eetn ymmärrrä ja maksoin maltaita.

Sehän on voinut olla hyvä että vuosit paljon. Ilmeisesti kohdun limakalvo oli niin paksu, että se aiheutti runsaan vuodon. Siitä juuri se kohdun solumuutokset alkaa, kun kohdun limakalvo ei uusiudu tarpeeksi. Seuraava vuoto voi olla Terolutin avulla niukempi. Itse lorottolen noin joka toinen kerta telolutilla oikein kunnolla. t. kätilö

Älä ihmeessä syö Terolutia tulee aivan hurjat mahakivut ja
todella vuotaa niin että ei voi tehdä muuta kun maata sängyssä. Vaihdevuosihommiin auttaa kohdunpoisto. Itse tein sen 2001 nyt on uusi elämä maksoin siitä 5.600 euroa yksityisellä. Nyt elämä kunnossa, rakkaus kukoistaa mieheni kanssa. Ja seksi ihanaa.

Mistä tuollaista kuulit että keltarauhashormooni aiheuttaa rintasyöpää puolen vuoden syönnin jälkeen ? Sehän kuullostaa tosi pahalta ...
Olen kuullut vain tutkimuksista joissa yli viisi vuotta yhdistelmähormonia syöneiden rintasyöpä lisääntyy hieman. Lääkäri sanoi että riski on silloin suurinpiirtein samaa luokkaa kuin jos on reilusti ylipainoinen .

Minulla oli hormoonikierukka viisi vuotta, ja nyt on keltarauhashormooni peräinen rintasyöpä!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä