terveydenhoitaja: Sulle tulee keskenmenoja, tai ainakin vauva kärsii ja tulee komplikaatioita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja genree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt:
kyllä naurattaa tuo terkka ja kaikki muutkin läskipoliisit!!! Mulla on neljä lasta ja ei ole ollut MITÄÄN vaikeuksia tulla raskaaksi ja arvatkaapas vaan, paljonko mun indeksi on - 36!!

ja vauvat on olleet ihan terveitä eikä ole liioin tullut minkäänlaisia komplikaatioita. Haistata pitkät moisella terkalla!

Ei mullakaan ollu mitään ongelmia vauvalla tai itselläni vaikka bmi oli 38. Ei se nyt oo terkan asia tolleen mennä sanomaan että tulee sitä ja tätä.

Nimenomaan se on terveydenhuoltohenkilöstön asia kertoa mitä riskejä ylipainoon liittyy ja miten ylipaino tuossa ap:n tapauksessa vaikuttaa raskaaksituloon jne. Mutta on tietysti eri asia siinä MITEN asiat ilmaisee, ikävätkin faktat kun voi ilmaista hienotunteisesti, loukkaamatta ja syyllistämättä.

Näin. Kyl mullekin kerrottiin mitä riskejä voi liittyä asiaan. Mut ei tolleen tultu sanomaan päin näköä että näin ja noin tulee tapahtumaan. Kun ei kuitenkaan varmaa ole että mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan näillä asioilla merkitystä, sitä ei käy kiistäminen. Mutta ap sen tiedostikin. Asioista vain voi puhua niin eri tavoilla ja terkkarikin ilmaista huolensa hiukan korrektimmin. Ei mitenkään asiallista ammatti-ihmiseltä.

Ap selvästi liioittelee...jutuilla on tapana muuttua matkan varrella hieman voimakkaammiksi

Minun BMI oli ennen esikoisen odotusta 19. Paino nousi raskauden aikana sen verran paljon, että BMI oli ylimmillään 24. Ja mitä sanoi terkkari: lisää liikuntaa, suola pois ruokavaliosta, syöt liikaa sokeria jne. Kuitenkin koko ajan pissa puhdas, ei verenpainetta, tein fyysistä työtä 6-8h/päivä ja lenkkeilin koiran kanssa n 2h/pvässä. Suolan vähentäminen aiheutti kauheita lihaskramppeja ja verenpaine laski vaarallisen alas. Sokerihiiri en ikinä ole ollutkaan. Kuulemma en saisi painoa ikinä pois,vauva kasvaa liian isoksi ja tulisi kauheat raskausarvet... Imetyksen loputtua BMI 17,5. Ainuttakaan raskausarpea ei missään. Vauva painoi syntyessään 3,2kg.

Eli jos normaalipainoiselle on tuollainen kohtelu, en uskaltaisi toista kertaa mennä samalle terkalle jos olisin valmiiksi ylipainoinen :(

Jooh...mulla oli BMI aikoinaan 25 kun esikoista odotin ja terkan sijainen tuumasi myös että syön liikaa sokeria, vauvasta tulee sokerivauva, synnytyksestä vaikea ja vauvalla ongelmia synnytyksen jälkeen. Tämä kaikki ekalla kerralla kun tavattiin, ei ehtinyt itseään edes esitellä kun aloitti jo paasauksen.
Että semmosta. Kaikkea sitä onkin - tuo keskenmenokommentti on kyllä tosin ollut mauttomuuden huippu |O

Yhteistyössä