M
Miettelijä
Vieras
Luin tuota testamentti ketjua.
Tuli mieleeni meidän tilanne ja olen myös harkinnut testamentin tekoa.
Olemme uusperheellinen avopari. Miehelläni ei ole lapsia entuudestaan. Meillä yhteinen lapsi ja minulla edellisestä avosuhteesta yksi lapsi.
Miehen lapsi siis perii isänsä ja minut.
Edellissestä suhteestani syntynyt lapsi perii minut ja biologisen isänsä.
Mietin entäs jos minä kuolen ennenkuin lapset ovat täysi-ikäisiä ja perinnön hallinta siirtyy lasten isälle ,meidän tapauksessa kahdelle eri isälle koska lapset ovat sisarpuolia.
Minä en tule koskaan perimään mieheni omaisuudesta mitään.
Jos teen testamentin että jos kuolen ennen lasten ollessa täysi-ikäisiä niin voinko tehdä testamentin jossa omaisuuteni EI JÄÄ hallittavaksi lasten-isille vaan jollekulle toiselle,eikö vain?
Siihen asti kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä.
Tuli mieleeni meidän tilanne ja olen myös harkinnut testamentin tekoa.
Olemme uusperheellinen avopari. Miehelläni ei ole lapsia entuudestaan. Meillä yhteinen lapsi ja minulla edellisestä avosuhteesta yksi lapsi.
Miehen lapsi siis perii isänsä ja minut.
Edellissestä suhteestani syntynyt lapsi perii minut ja biologisen isänsä.
Mietin entäs jos minä kuolen ennenkuin lapset ovat täysi-ikäisiä ja perinnön hallinta siirtyy lasten isälle ,meidän tapauksessa kahdelle eri isälle koska lapset ovat sisarpuolia.
Minä en tule koskaan perimään mieheni omaisuudesta mitään.
Jos teen testamentin että jos kuolen ennen lasten ollessa täysi-ikäisiä niin voinko tehdä testamentin jossa omaisuuteni EI JÄÄ hallittavaksi lasten-isille vaan jollekulle toiselle,eikö vain?
Siihen asti kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä.