Testi nega ja menkat jääneet välistä - raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Patasydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Patasydän

Uusi jäsen
04.09.2013
2
0
1
Mulla olis pieni ongelma.
Menkat ovat jääneet pois välistä vaikka viimeisen 6 vuotta tulleet säännöllisesti. Seuraavat pitäis alkaa viikon päästä. Tein testin ja se näytti negaa. Huvittavinta tässä on se että pää on jatkuvasti kipeenä sekä alavatsaa kivistää.
Mietin vaan tota että jos olen raskaana mutta lääkäri ei ota vastaan ennen kuin testit on positiivisia, niin miten käy kelan äitiysavustuksille ja muille?
kelansivulla lukee näin: Kun tulet raskaaksi, ota yhteys lääkäriin tai kuntasi neuvolaan. Käy neuvolassa tai lääkärissä ensimmäisen kerran ennen 4. raskauskuukauden päättymistä.
Miten käyn jos lääkäri ei ote vastaan ennenkuin testi on plussa :(

Onko muita joilla on ollut sama tilanne että ettei ole testit näyttänyt plussaa heti alussa tai edes muutaman kuukauden päästä?

Pitää huomen uudestaa soittaa. Mä soitin jo kerran, mut sanottiin että verikokeella ei enään kuulemma tehdä noita raskaustestei.
Ei silti toi meijä terkkari on suoraan sanonko mistä. Mä kävelen kohta synnäril suoraa testeihin jos ei ala hommat luonaa :D

Patasydän: Et saa mitään äitiysavustuksia ennen kuin olet raskausviikolla 20+ jotain. Silloin on neuvolassa ns. kela-neuvola jossa keskustellaan noista asioista. Ei kai siihen testin plussaksi tulemiseen nyt neljää kuukautta kuitenkaan mene aikaa :D laske milloin olet ollut edellisen kerran yhdynnässä / milloin on ollut ovulaatio. Raskaustesti näyttää ehkä mahdollisesti plussaa joskus dpo 12 aikaisintaan.

Yhteistyössä