Teutonia Timmy, Emmaljunga Scooter vs Brio Race

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nasuliini

Jäsen
08.02.2005
130
0
16
Teutonia Timmy, Emmaljunga Scooter ja Brio Race rattaiden plussat ja miinukset.

Tavarakorin koko kiinnostaa. Jos jollakulla jokin näistä rattaat lähistöllä ja voisi mitata tavarakorin koon, olisin kiitollinen tiedosta.

en tiedä muuta kuin mit olen tutuilta katsellut niin emmaljunga scootterit on hempulan tuntoiset, jotenkin niin muoviset ja ne renkaat on tosi kovat. brio race vaikutti liikkeessä hyviltä, päädyttiin kuitenki brion yhdistelmiin. tosi hyvät on ollu, ei mitää negatiivistä sanottavaa

Ko. rattaista on ollut tosi paljon keskustelua täällä palstalla ja vauva-lehden tarvikepalstalla, etsipä aiemmat ketjut käsiisi. Nämä rattaat omistavia on paljonkin, mutta eivät jaksa enää kirjoitella samoja juttuja.

Meillä Timmyt, olen niihin ihan älyttömän tyytyväinen. Tavarakori on surkean pieni, mutta eipä sitä tule juuri käytettyäkään.

Noista Timmy on muuten ainoa ratas, jossa selkänoja menee makuuasentoon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 17:20 anniel kirjoitti:
en tiedä muuta kuin mit olen tutuilta katsellut niin emmaljunga scootterit on hempulan tuntoiset, jotenkin niin muoviset ja ne renkaat on tosi kovat. brio race vaikutti liikkeessä hyviltä, päädyttiin kuitenki brion yhdistelmiin. tosi hyvät on ollu, ei mitää negatiivistä sanottavaa

Ei ole scooterit mitkään muoviset tms. Eihän niissä muovia ole sen enempää kuin muissakaan. Renkaat on todella hyvät. Kulkee maastossa kuin maastossa, säässä kuin säässä, todella ketterästi. Samaan kysymykseen olen minäkin vastannut jo monesti, joten en jaksa kehua nyt enempää =)

siis ne scootterit on sellaiset halpisrattaat vaikkei oo halvat. hempulit. kovat ne renkaat ja pitää inhottavaa rahinaa. mun lenkkikaverilla on sellaiset ja en ostais ite.ja lisäksi ne emmaljungan "narujutut" on ällöt...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 02:34 en voi kehua kirjoitti:
siis ne scootterit on sellaiset halpisrattaat vaikkei oo halvat. hempulit. kovat ne renkaat ja pitää inhottavaa rahinaa. mun lenkkikaverilla on sellaiset ja en ostais ite.ja lisäksi ne emmaljungan "narujutut" on ällöt...

Ei meillä ainakaan mitään rahinaa tai muutakaan ääntä pidä... Narut nyt on mielipidekysymys. Minusta ne piristävät kivasti rattaita ja ovat persoonalliset!
Ja rattaat on kestäneet uskomattomia kuormia lähes päivittäin yli vuoden verran. Meillä kasataan surutta tavarakoriin päällekkäin (selkänojan taakse kuomun ja verkkokassin varaan) useampia kauppakasseja (tai 15kg koiranruokasäkki) ja silti rattaat vaan jaksaa palvella. Odotin, että kohtaisivat loppunsa piankin tällä metodilla.
Mites näitä nyt tuntuu haukkuvan vain ne joiden kaverilla on ko. rattaat? :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 08:51 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 02:34 en voi kehua kirjoitti:

Ei meillä ainakaan mitään rahinaa tai muutakaan ääntä pidä... Narut nyt on mielipidekysymys. Minusta ne piristävät kivasti rattaita ja ovat persoonalliset!
Ja rattaat on kestäneet uskomattomia kuormia lähes päivittäin yli vuoden verran. Meillä kasataan surutta tavarakoriin päällekkäin (selkänojan taakse kuomun ja verkkokassin varaan) useampia kauppakasseja (tai 15kg koiranruokasäkki) ja silti rattaat vaan jaksaa palvella. Odotin, että kohtaisivat loppunsa piankin tällä metodilla.
Mites näitä nyt tuntuu haukkuvan vain ne joiden kaverilla on ko. rattaat? :whistle:

Mitkä ihmeen narut??? Ai ne heijastimet, haloo, nehän vaan antaa rattaille ilmettä ja turvallisuutta. Meillä on kolmet emmaljungat, hintahaarukassa 199-795, ja scootterit ovat kyllä ehdottomasti meillä eniten käytetyt. Hinta ja laatu on todella kohdallaan, ei nitise eikä natise, vaikka käyttöohjeissä muistaakseni renkaita käsketään rasvaamaan silloin tällöin. meillä ei ole rasvattu ja kulkee hyvin. Meillä scootterit ovat olleet vuoden ajan nyt lähes päivittäisessä käytössä, autoon mahtuu hyvin, kevyet ja tosi hyvät työntää. Ja ihan älyttömän suojaisat ja lämpimät rattaat paksulla jalkapeitteellä. Ja yli vuoden ikäinen on meillä nukkunut päiväunet rattaissa aina ja hyvin nukkuu vaikka selkänoja ei mene makuuasentoon. Odotan että pienempi kasvaa, että voin myydä emmaljungan edget ja tuplat, mutta scoottereista en kyllä luovu, ovat osoittaneet kestävyytensä ja kätevyytensä niin moneen kertaan!!!
Suosittelen. Niin ja minun kahdella kaverilla on myös scootterit ja ovat kyllä ihan yhtä tyytyväisiä, eli en puhu vain omasta kokemuksesta.

Meillä on Scooterit ja oon samaa mieltä että ne on halpisrattaat laadultaan, olematta kuitenkaan halvat. Ne on jäykät ja kököt, ja ne natisee ihan kamalasti sekä puoltaa! Kävimme liikkeessä sanomassa heti alkuun natinasta ja meille sanottiin että se on rattaitten ominaisuus.

Sittemmin ostettiin Teutonia Timmyt ja ne on ihan toista luokkaa, todella hyvät kaikin puolin! Raceja harkittiin Briolta mutta niissä selkänoja ei mennyt täysin makaavaksi. Brion Zenit-malli olis tosin ollut hyvä vaihtoehto mutta ihastuttiin Timmyihin enemmän. :)

[/quote]

Mitkä ihmeen narut??? Ai ne heijastimet, haloo, nehän vaan antaa rattaille ilmettä ja turvallisuutta. Meillä on kolmet emmaljungat, hintahaarukassa 199-795, ja scootterit ovat kyllä ehdottomasti meillä eniten käytetyt. Hinta ja laatu on todella kohdallaan, ei nitise eikä natise, vaikka käyttöohjeissä muistaakseni renkaita käsketään rasvaamaan silloin tällöin. meillä ei ole rasvattu ja kulkee hyvin. Meillä scootterit ovat olleet vuoden ajan nyt lähes päivittäisessä käytössä, autoon mahtuu hyvin, kevyet ja tosi hyvät työntää. Ja ihan älyttömän suojaisat ja lämpimät rattaat paksulla jalkapeitteellä. Ja yli vuoden ikäinen on meillä nukkunut päiväunet rattaissa aina ja hyvin nukkuu vaikka selkänoja ei mene makuuasentoon. Odotan että pienempi kasvaa, että voin myydä emmaljungan edget ja tuplat, mutta scoottereista en kyllä luovu, ovat osoittaneet kestävyytensä ja kätevyytensä niin moneen kertaan!!!
Suosittelen. Niin ja minun kahdella kaverilla on myös scootterit ja ovat kyllä ihan yhtä tyytyväisiä, eli en puhu vain omasta kokemuksesta.
[/quote]

Ne kuomun taskussa "korsettimaisesti" ristiin rastiin menevät narut. Ihanat!

scooterit ei todellakaan ole mitkään huonot.meidän eikä muidenkaan kavereiden scootereissa ole ollut mitään vikoja.tosi hyvät rattaat ovat olleet.taitaa olla yksi ja sama kirjoittaja asialla scootereita haukkumassa :D ei olis ensimmäinen kerta \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 16:45 vieras kirjoitti:
Ne kuomun taskussa "korsettimaisesti" ristiin rastiin menevät narut. Ihanat!

ai ne narut =) , kas kun en hoksannut, kun meidän scoottereissa ei niitä naruja taida ollakaan, ovat kai edellistä mallia ja siksipä saatiinkin ne alennuksella. No, eivätpä nekään ristiin-rastiin narut ole häirinneet, vaikka itsekään en niistä kamalasti tykkää. Paremman näköiset kyllä olisivat ilman niitä naruja, eli siinä ollaan samaa mieltä jonkun vastaajan kanssa! meidän tuplissa ne narut tosiaan onkin...

Meillä oli myös Scooterit mutta vaihdettiin ne Timmyihin ja niihin olen ollut tosi tyytyväinen. Tosin otettiin niihin paremmat renkaat kuin ne Timmyn alkuperäiset "city-renkaat"
Jotenkin Scooterit olivat hankalat kasta kun selkänojaa piti aina laittaa alas ettei ottanut kuomun kankaaseen kiinni ja meilläkin Scooterit natisivat =(

olen brio racet tai noi scootterit ostamassa mutta miksi kellään ei ole mitään sanottavaa raceista????? ostaisin racet mutta niisä tavarakori vain pussi,mutta scootereissa taas metallinen mutta onko scooterit paljonkin isommat kuin racet? ja en löytänyt mistään scootereiden painoa mutta racejen kyllä,osaisiko kukaan sanoa arviota??

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
olen brio racet tai noi scootterit ostamassa mutta miksi kellään ei ole mitään sanottavaa raceista????? ostaisin racet mutta niisä tavarakori vain pussi,mutta scootereissa taas metallinen mutta onko scooterit paljonkin isommat kuin racet? ja en löytänyt mistään scootereiden painoa mutta racejen kyllä,osaisiko kukaan sanoa arviota??

Miten niin pelkkä pussi? Onhan siellä pohjassa kovike levy ja hyvin on tavarakoti toiminut. Jos vaan viitsii nähdä vaivaa niin sinne saa laitettua aika paljon tavaraa kun järjestelee.

Eipä koossa oikeastaan paljon taida eroa olla. Racet mielestäni hieman kapeammat ja sirommat kuin scootterit.

Mutta vuoden ollut nyt meillä käytössä ja tyytyväinen olen raceihin ollut.

Sen verran noista scootereista, että miettisin 2 kertaa ennenkuin ostan. Meillä nimittäin on pari kertaa tasaisella maalla kipanneet taaksepäin, niin että lapsi lyönyt päänsä. Ja lapsi siis nukkunut rattaissa, eli ei johdu liiasta liikehdinnästä.

Yhteistyössä