Teuvo Hakkaraisen puhe, lukekaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
YLEn heinäkuussa teettämän gallupin mukaan kaksikolmasosaa suomalaisista vastustaa rahan jakamista etelän vetelille ja enää vain joka viides uskoo hallituksen propagandaan vastuunkannosta.

[QUOTE="vieras";26731160]Sinä se et sitten ole ollenkaan ajantasalla, Soinihan sanoia että tehdään laskelmat paljonko se tulisi maksamaan jos erotaan eurosta, se ei vaan käynyt kapitalisteille. Miksi sinä haluat maksaa espanjan pankeille tukea?[/QUOTE]

Soinihan sanoo, mitä sylki suuhun tuo, muttei mitään kokonaisvaltaista ratkaisua silti ikinä osaa ehdottaa. Tuo laskelma toki voidaan teettää, mutta Soinikin sen tietää, että halvempaa ei todellakaan ole.

Minä olen tuon vakauspaketin kannalla siksi, että se on tällä hetkellä vähiten paha vaihtoehto vaikeassa tilanteessa.

Eurokriisiä ei hoideta taloudellisin perustein vaan poliittisin, eli EU:sta halutaan tehdä liiittovaltio jossa velat ovat yhteisiä, lue: Suomi pannaan maksamaan etelän maiden velat, tämäkö on sitä mitä suomalaiset haluavat?

Soinihan sanoo, mitä sylki suuhun tuo, muttei mitään kokonaisvaltaista ratkaisua silti ikinä osaa ehdottaa. Tuo laskelma toki voidaan teettää, mutta Soinikin sen tietää, että halvempaa ei todellakaan ole.

Minä olen tuon vakauspaketin kannalla siksi, että se on tällä hetkellä vähiten paha vaihtoehto vaikeassa tilanteessa.

Vähiten paha vaihtoehto on se, että ei makseta euroakaan lisää, koska tämä koko paska luhistuu kasaan muutamassa vuodessa vaikka suomalaiset antaisivat viimeiset siemenperunansakin Välimeren maille.

Esim ruotsalaiset ovat tämän tajunneet eivätkä osallistu PIIGSien ylivarojen elämisen kustantamiseen.

[QUOTE="vieras";26731238]Vähiten paha vaihtoehto on se, että ei makseta euroakaan lisää, koska tämä koko paska luhistuu kasaan muutamassa vuodessa vaikka suomalaiset antaisivat viimeiset siemenperunansakin Välimeren maille.

Esim ruotsalaiset ovat tämän tajunneet eivätkä osallistu PIIGSien ylivarojen elämisen kustantamiseen.[/QUOTE]

Aha. Tämä keskustelu oli siis tässä.

Aha. Tämä keskustelu oli siis tässä.

Joudut aina poistumaan takavasemmalle kun ryhdytään puhumaan asiasta.

Muuten, Espanjan korko jälkimarkkinoilla on noussut tänään selvästi yli kriisirajana pidetyn 7 prosentin. Kohta siis pääsemme kantamaan vastuuta myös Espanjan valtion veloista ja sen jälkeen on Italian vuoro 2.000.000.000.000 euron veloista joista siis Suomen osuus on ainakin 40.000.000.000 euroa eli suurin piirtein Suomen valtion vuosibudjetin verran...

Italia pyytänee piakkoin suomen maksamaan laskujaan ja suomi maksaa. Montihan sanoi urpilaisen kanssa käymässään keskustelussa että jos ei eu anna rahaa se voi painua helvettiin.

Heti kun Saksa ja Ranska on saaneet omansa pois niin vetäytyvät koko maksamisesta, näin sanoi muun muassa Kalle Isokallio aamulla. Ei liene hankala arvata kuka on viimeisten mukana maksamssa tätä pelleilyä.

Tässä on taas yksi mistä saadaan maksaa.ERVV ottaa lainaa sijoittajilta useissa erissä eurovaltioiden myöntämien takausten turvin.

Lainaamansa varat ERVV antaa hätärahoituksena ylivelkaantuneille valtioille. Jos ylivelkaantunut valtio ei pysty maksamaan lainaamiaan varoja tai niiden korkoja takaisin ERVV:lle, joutuu takaaja maksamaan velat ja korot sijoittajille.

Eurovaltiot ovat sitoutuneet peruuttamattomasti ja ehdoitta noudattamaan puitesopimusta.joittajille.

[QUOTE="vieras";26731296]Joudut aina poistumaan takavasemmalle kun ryhdytään puhumaan asiasta.

Muuten, Espanjan korko jälkimarkkinoilla on noussut tänään selvästi yli kriisirajana pidetyn 7 prosentin. Kohta siis pääsemme kantamaan vastuuta myös Espanjan valtion veloista ja sen jälkeen on Italian vuoro 2.000.000.000.000 euron veloista joista siis Suomen osuus on ainakin 40.000.000.000 euroa eli suurin piirtein Suomen valtion vuosibudjetin verran...[/QUOTE]

Katsoitko sä ollenkaan eilistä Suomi Areenan lähetystä illalla?

Ymmärsitkö ollenkaan, mitä edustajat ja ministerit puhuivat, siis muut kuin Eerola?

[QUOTE="Vieras";26731502]Niinpä! :laugh:

Tunnen myötähäpäeää myös ap:n puolesta, hän kun kuvittelee levittävänsä kuin jonkun suurmiehen sanaa :D[/QUOTE]

Ihan vaan tiedoksi antona ne tulee, ei sen kummempaa. Siksi että sinäkin tajuaisit minkälaiseen kuseen olet itses laittanut kun äänestät porvareita.

[QUOTE="vieras";26731166]Miksiköhän ruotsalaiset, tanskalaiset, norjalaiset, britit ja sveitsiläiset eivät halua kantaa vastuuta Euroopan tulevaisuudesta?[/QUOTE]

No niin.

Ensinnäkin Norja ja Sveitsi eivät ole EU-valtioita, joten asia ei niille kuulu.
Nyt on kyse euron pelastamisesta.

Mistä päästäänkin siihen, että Ruotsilla, Yhdistyneellä kuningaskunnalla ja Tanskalla ei ole käytössään yhteisvaluuttaa, joten asia ei niille kuulu.

Yksinkertaista :)

[QUOTE="Vieras";26731507]Katsoitko sä ollenkaan eilistä Suomi Areenan lähetystä illalla?

Ymmärsitkö ollenkaan, mitä edustajat ja ministerit puhuivat, siis muut kuin Eerola?[/QUOTE]

Katoitko itse täysistuntoa loppuun asti? Ymmärsitkö miksi ne niin sanoi??

[QUOTE="vieras";26731514]Ihan vaan tiedoksi antona ne tulee, ei sen kummempaa. Siksi että sinäkin tajuaisit minkälaiseen kuseen olet itses laittanut kun äänestät porvareita.[/QUOTE]

Tiedoksianto on yhdyssana.

En ole äänestänyt porvareita, eikä se sinulle kuulu, mitä äänestän. Persuja en koskaan. Nolottaisi kannattaa tuollaista hölynpölyä suoltavaa populistipoppoota. Ne istuu oppositiossa vain siksi, etteivät kykenisi hallitusyhteistyöhön tai ylipäänsä yhteistyöhön. Persut eivät halua Suomen etua ajaa, pelkästään omaansa, jotta voivat mölistä "kansan" mieleisellä tavalla ja saada siten kannatusta.

[QUOTE="vieras";26731520]Katoitko itse täysistuntoa loppuun asti? Ymmärsitkö miksi ne niin sanoi??[/QUOTE]

Kyllä, nimenomaan ;)

Harmittaako sinua noin kovasti, että Eerola ei lopulta pärjännyt tyhjänpäiväisillä argumenteillaan muiden rinnalla, niiden, jotka puhuivat asiaa..? Sääli :(

[QUOTE="Vieras";26731531]Tiedoksianto on yhdyssana.

En ole äänestänyt porvareita, eikä se sinulle kuulu, mitä äänestän. Persuja en koskaan. Nolottaisi kannattaa tuollaista hölynpölyä suoltavaa populistipoppoota. Ne istuu oppositiossa vain siksi, etteivät kykenisi hallitusyhteistyöhön tai ylipäänsä yhteistyöhön. Persut eivät halua Suomen etua ajaa, pelkästään omaansa, jotta voivat mölistä "kansan" mieleisellä tavalla ja saada siten kannatusta.[/QUOTE]

Eivät lähteneet jakamaan rahaa velkamaille, siksi eivät ole hallituksessa. Vasemmistokin antaa ilomielin rahaa velkamaille vaikka oli ennen vaaleja jyrkästi sitä vastaan. Lueppa se vaali manifesti, siellä sanotaan ihan selvästi mitä asioita PS ajaa.

[QUOTE="Vieras";26731538]Kyllä, nimenomaan ;)

Harmittaako sinua noin kovasti, että Eerola ei lopulta pärjännyt tyhjänpäiväisillä argumenteillaan muiden rinnalla, niiden, jotka puhuivat asiaa..? Sääli :([/QUOTE]

Ei minua harmita, se harmittaa kun itse joutuu maksamaan niin paljon valtiolle pakkomaksujen muodossa just noiden rahapakettien takia.

Minusta on oikeinkin asiallista suhtautua kriittisesti muiden euromaiden avustamiseen, mutta kyllä joku järki niissä puheissa pitäisi olla. On todella todella harmillista, että persuissa on tuollaisia uunoja kuin tuo Hakkarainen.

Hänen argumenttinsa ovat ihan täyttä skeidaa eivätkä perustu kerta kaikkiaan yhtään mihinkään paitsi hänen omiin käsittämättömiin visioihinsa. Se, että viitasaarelainen juntti on käynyt Etelä-Amerikassa terottamassa sahanteriä ei vielä tee hänestä suurta talousneroa - eikä edes pientä.

Olisi mukava kuulla enemmän sellaista faktaperäistä argumentointia puolesta ja vastaan. Vastaan pullikoijat ovat tässä argumentoinnissa valitettavasti alakynnessä höpinöineen.

[QUOTE="vieras";26731546]Ei minua harmita, se harmittaa kun itse joutuu maksamaan niin paljon valtiolle pakkomaksujen muodossa just noiden rahapakettien takia.[/QUOTE]

Annatko laskelmat, minkälaisia summia olet itse joutunut maksamaan ja mistä?

Minä en ainakaan ole maksanut mitään sen enempää kuin ennenkään :)

Ei paljoa naurata :( Takausvastuu kasvaa yli 30 miljardiin euroon, jos korko-oletus on neljä prosenttia 30 vuoden laina-ajalla. Helsingin Sanomien laskelmissa korko-oletuksena oli 3,5 prosenttia.

[QUOTE="Vieras";26731779]Annatko laskelmat, minkälaisia summia olet itse joutunut maksamaan ja mistä?

Minä en ainakaan ole maksanut mitään sen enempää kuin ennenkään :)[/QUOTE]

Senkus alat laskemaan paljonko siitä kertyy kun maksat jokaisesta tuotteesta/palvelusta enemmän kuin ennen. Kyllä sinä vaan maksat enemmän kuin aikaisemmin. :)

Yhteistyössä