thä kyselen vinkkejä; iltapala vieraille/majoittujille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
mielellään helppo/nopeatekoinen, koska kaikki mukelot kotona. Iltapala tulee kunnanjohtajan vieraille :) ja myös samaa ajattelin tarjota mun äitille+siskolle ku tulevat käymään. Kiitos taas hyvistä vinekistä :)

eli mä taidan tehdä lohi- sekä poronlihapiirakan :) ja salaatin.. saunajuomat heillä taitaa olla omasta takaa. nyt pitää vain hyvä ohje löytää ja lähteä kauppaan :)
Mä sain ostettua vastojakin saunaan, pääsevät kunnolla löylytteleen

vielä kerran up :)
mä hukkasin mun ostoslistankin :/ enkä muista mitä siinä oli, iso litannia kuitenkin ... argh, eikä huomenna kauppa auki :( menee kohta kiinnikkin

Osta valmista piirakkataikinaa, niin pääset helpommalla. Täytteeksi lohipiirakkaan kylmäsavulohta, tilliä, sipulia, sitruunapippuria, kermaviiliä, juustoraastetta ja kananmunaa kermaviilin sitomiseen. Poropiirakkaan savuporoa, herkkusieniä, kermaviiliä, juustoraastetta ja se mulkero/mulkerot.

onko paha; iltapalalla poro-purjopiiras, tonnikalakatkarapupiiras, kana?fetasalaatti, kamposet makeina syömisinä, ja ehkä patonkia/karjalanpiirakoita?

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
onko paha; iltapalalla poro-purjopiiras, tonnikalakatkarapupiiras, kana?fetasalaatti, kamposet makeina syömisinä, ja ehkä patonkia/karjalanpiirakoita?

Ihan hyvältä kuullostaa. Tosin jos sulla on piirakkaa ja salaattia, mun mielestä et tarvitse patonkia.

Alkuperäinen kirjoittaja ötts:
mä oon jo yli satasella ostanut iltapala +aamupalatarvikkeita :0 poro ja lohi, hylatuotteet aika arvokkaita :) mut kerranhan tässä edustetaan :D
Joo, noi hylat ja laktoosittomat tulee arvokkaammiksi kuin tavalliset.

Mä yritän ottaa huomioon kaikkea mahdollista, saunaankin hommasin vastoja :) shampoot pitää vielä ainakin ostaa, mut mitähän multa jää huomaamatta..
löysin hienon puisen vierakirjan, jossa on polttettu karhun kuva :)

Alkuperäinen kirjoittaja öttis:
Mä yritän ottaa huomioon kaikkea mahdollista, saunaankin hommasin vastoja :) shampoot pitää vielä ainakin ostaa, mut mitähän multa jää huomaamatta..
löysin hienon puisen vierakirjan, jossa on polttettu karhun kuva :)
Hienoa =) Ja kun nyt hyvin satsaa - firman edustukseen - niin se toivon mukaan poikii lisää asiakkaita tulevaisuudessa =)

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Pitäisikö varuilta ottaa huomioon maidoton ja viljatonkin? Vai tiedätkö jo siis porukan mahdolliset allergiat?

Moikkaa öttistä pitkästä aikaa :wave:

Moikka Tiinu :)

Ei ole kuin yhdellä laktoositon, oon kysynyt.. tosin sillä on tabletit mukana, mutta kuitenkin olen huomioinut että kaikki on hylaa tms :) Kunnan puolesta tulee jotain iltajuomia :D joten kai kivennäisvedet tulee siinä samalla. Kertakäyttöpeflettejä, shampoota ja suihkusaippuaa ostin myös lisää (että on avaamattomat purkit)
Mun isän tekemä pikkuinen hirsilato on koristamassa olohuonetta, pienet valot sisällä, kynttilöitä pitää laittaa palaan ennen kuin tulevat sekä ulkoroihut :)
Kunnanvaltuuston puheenjohtajan näin kaupassa, ja kysyin että tulevatko he sinne illalla, ei vielä tiennyt. Majoittujien määrä on kuitenkin jo kasvanut yhdellä :) Mulla pitäisi olla jotain edustavampaa päälle, mutta kun ei ole :( Onneksi olen harmaahiiri (isokoinen sellainen) joten tuskin kukaan muhun kiinnittää huomiota niin kauan ku tarjoilu pelaa kunnolla :)

Yhteistyössä