Meidän reissusta on jo muutama vuosi aikaa, mutta olimme Katalla. Välimatka on tosi lyhyt eli sanoisin että ei sen väliä, kumpaan menette.
Kata oli silloin ainakin tosi rauhallinen -ei juuri muuta kuin ranta ja pari kuppilaa ja liikettä. Karonilla sitten vähän enemmän.
Kata Beach on pienille lapsille parempi ranta ehdottomasti, koska ei ole niin voimakkaat aallot. Rannalla on ihan riittävästi kuppiloita, mistä saa juomaa, ruokaa, jätskii ym. Viimeksi oltiin maaliskuussa reissussa ja nuorin oli 1v 10kk...mutta oli tulleet monsuunituulet aikaisemmin ja meri oli aikas hurja useana päivänä...joten uiminen oli melko hankalaa jopa 7v pojalle!! Monsuunituulet tulevat yleensä vasta joskus huhtikuun alussa ja sitä ennen meri on tyyni ja ok, eli lapset voivat uida hyvin...MAHTAVA PAIKKA
Jos/kun itse lähdemme lapsen kanssa,menemme toiselle puolen saarta eli Chalong sataman puolelle Friendship beachin hotelliin. Sillä puolen rauhalliset rannat ja alue.. Kata/karon muutuneet vuosien myötä järkyttäviksi myyntirysiksi.. Muutenhan kata on ehdottomasti noista parempi + hyvä ranta!!
oon ollu karonilla monta kertaa ja katalla myös. itse tykkään karonista kun siellä enemmän kauppoja, ravintoloita yms. katalla kävin silti rannalla välillä karonilta käsin. kata on rauhallisempi, mutta mulle liiankin rauhallinen jos on esim. 2 vko reissussa. pienten lasten kanssa varmaan kata kyllä toimivampi.
No en menis itse enää Phuketiin, mutta voisin suositella Kata Beachiltä seuraavaa hotlaa. Ja sieltä sitä piirun verrran kalliimpaa huonetta. Oli sairaan hieno huone ja upea allasalue:
http://www.aurinkomatkat.fi/Atcomweb.aspx?p=CS00007_32150&DisplaySeason=AMW10&x=PARENTL4ID%2019082&x=DISPLAYDATE%2031-Jan-2011
Tänään varasimme Finnmatkojen kautta reissun Kata Beachille! Pitkä aika odottaa melkein 10kk mutta paljon on asioita hoidettavana eka kertaa kaukomaille matkustavilla!