thaimaan vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

krisu

Aktiivinen jäsen
11.06.2007
1 499
0
36
onkos kellään kokemuksia thaimaan matkailusta 5-6kuukautisen lapsen kanssa? uskaltaako lähteä? missä vauva nukkuu? mites syömä puoli,jos ei enää imetä? jne..kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita :)

Meisän nuorin oli jo 10-11 kuukautta ekalla Thaimaan reissullaan. Helpompi kohde se vauvan kanssa on kun moni muu.
Vauva nukkuu vieressä tai vaunuissa tai jos on pakettimatka, niin vauvalle voi tilata huoneeseen pinnasängyn, ihan niinkun muihinkin turistikohteisiin.
Jos ei imetä, pullojen pesu voi olla tietty ongelma, mutta siihen kun on jo kotona tottunu, niin sekään ei varmaan ongelma ole. kraanavedellä ei varmaan vauvan pulloja kannata pestä, vaan käyttää pullotettua vettä.
Stamed rice, maustamaton riisi, käy vauvallekin ja tuoreita hedelmiä pitää tietysti saada maistaa! Jos haluaa olla tarkka, ostaa vauvan hedelmät kokonaisena ja pilkoo itse.
Thaimaa on helppo ja turvallinen maa lasten kanssa. Kaikki pitää vauvoista ja lapset otetaan aina hyvin huomioon. Tarvittaessa lasten hoitokin järjestyy ja se järjestyy esim. sukellus/snorkalusretkillä ihan kysymättä. Kun retken järjestäjä näkee, että mukaan tulee lapsia, jostain haetaan ylimääräinen tyttö mukaan ja äidille sanotaan että mene veteen vaan, kyllä täällä pärjätään. Tutummissa turistikohteissa (lue Phuket-Krabi-seudulla) lasten hoidosta osataan jo rahastaakkin, hinta sanotaan rannasta lähtiessä, luokkaa 10 euroa päivän retki, mutta esim. Koh Talulla viimeksi lapsia hoitamassa ollu tyttö hävisi rannassa ennen kun ehdin antaa hänelle tippiä.
KohChangilla hotellin pitäjällä oli suunilleen samanikäinen poika, kun meidän nuorin oli, ja hän piti mielellään tyttöä respassa poikansa kaverina. Vanhemmat kun viellä leikki uima-altaalla niin äitihän sai luettua makalukemisensa B)
Kaikkia mahdollisia -ja milteipä mahdottomiakin- lasten tarvikkeita, mitä mieleen tulee, löytyy tavarataloista (ainakin Lotus ja Big C ketjut)
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=19708
tuossa linkki osin kuvin varustettuun listaan aiheesta mitä lasten tarvikkeita Thaimaasta löytyy. Tosin en ole varma, pääseekö sitä lukemaan, jos ei ole kirjautunu thaiklupille? (Fiksu ottais tästä selvää ennen kun laittaa linkin, mutta menkää ja kirjautukaa, jos kiinnostaa!)
Ainoa ikävä asia, mikä mulle tulee mieleen, on hyttyset. Niiltä kannattaa suojautua. Apteekesita ja tavarataloista (en ole varma onko 7-eleveneissä??) saa Jhonsson&Jhonssonin baby hyttysöljyä, sitä vauvalle ja rattaiden kuomuun jotain tujumpaa hyttysmyrkkyä. Lisäksi pyytää apteekista (tavarataloista löytyy apteekki kosmetiikkaosastolta) jotain laitettavaksi hyttysen pistoihin vauvalle sekä antibioottivoidetta. (sekä itselle tiikerirasvaa hyttysen puremiin, mutta sitä ei voi vauvalle laittaa)Jos hyttysenpaukamia kuitenkin tulee ja vauva raapii niitä rikki, mä olen tavannu joka ilta laittaa sekä itselle että lapsille antibioottivoidetta kaikkiin närhämiin tulehdusten estämiseksi.
Tuota thaiklupia suosittelen, siltä löytyy monenlaisia mielipiteitä ja vinkkejä.

Mitenkäs se noin pitkä lentomatka sujuu kun on lapsi mukana? Itseäni epäilyttää vain se lentomatka, muuten voisin vaikka heti lähteä =)

Meillä on vielä kaksoset, että sekin vähän hankaloittaa.... Jos talvella lähdettäis niin olisivat noin 1,5 vuotiaita - eli ei "tarvitsis" omaa paikkaa koneessa. Selviäisköhän siitä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Hernemasu:
Mitenkäs se noin pitkä lentomatka sujuu kun on lapsi mukana? Itseäni epäilyttää vain se lentomatka, muuten voisin vaikka heti lähteä =)

Meillä on vielä kaksoset, että sekin vähän hankaloittaa.... Jos talvella lähdettäis niin olisivat noin 1,5 vuotiaita - eli ei "tarvitsis" omaa paikkaa koneessa. Selviäisköhän siitä...?

Jos haluaa päästä helpolla, valitsee sellaiset lennot, että kumpaankin suuntaan mennään yöllä eikä ole välilaskua. Vauvoille -eli alle 2 vuotiaille- jaetaan koneessa patjat lattialle nukkumista varten. Meillä ainakin lapset on nukkunu koneessa aina ihan hyvin -isommatkin mahtuu nukkumaan siinä penkillä paremmin kun aikuinen. Itse en oikein saa koneessa nukuttua, mutta ei se pitkä istuminen yhtä puuduttavaa yöllä puolinukuksissa ole, mitä se olis ihan virkeänä päivällä.
Eka päivä sit on vähän rankka, kun muksut haluaa tehdä kaiken heti ja ite on ihan raato kun on valvonu yön koneessa.
Reittilennoilla on yleensä parempi palvelu ja lapset otetaan paremmin huomioon kun tilauslennoilla. SAS lentää Kööpenhaminasta isommilla koneilla kun Finnair Helsingistä ja mikä on erityisesti lasten mieleen, niissä koneissa on jokaiselle oma näyttöruutu, josta voi valita elokuvia tai musiikkia ja pelata jotain pelejä tai katsella kamerasta ulkonäkymiä. Tosin eipä nuo isommatkaan lapset niitä kauheasti tarvinnu, kun sitäkautta mentiin, toinen nukahti ennen illallista ja toinenkin heti syötyään.Jos on pitkä matka Helsinkiin, on aika sama lentääkö ensin lähikentältä Helsinkiin vai Köpikseen pitkää lentoa varten. Jos ei tarttis yhtään kattoa hintaa, mä ottaisin ilman muuta sen SAS:n lennon Köpiksestä, mutta käytännössä otetaan halvin lento mikä löytyy ja ihan hyvin se lento on kaikilla mahdollisilla tavoilla menny.

Siis mita? MIka lentoyhtio jakaa alle 2vuotiaille patjat lattioille? Itse en missaan nimessa laittaisi lasta lattialla nukkumaan ilmakuoppien pelossa. On sen verran noita lentomaileja takana, etta kaikenlaista saata on mukaan mahtunut.

Ja, FInnairin uusissa koneissa on myos turistipuolella omat telkkarit B)

Alkuperäinen kirjoittaja Rapu:
Siis mita? MIka lentoyhtio jakaa alle 2vuotiaille patjat lattioille? Itse en missaan nimessa laittaisi lasta lattialla nukkumaan ilmakuoppien pelossa. On sen verran noita lentomaileja takana, etta kaikenlaista saata on mukaan mahtunut.

Finnair. SAS antoi aikuisten ja isompienkin nukkua lattialla, tuota Finnairin sääntöä en ihan täysillä ymmärtäny, että miten se lattialla nukkuminen on alle 2 vuotiaille turvallisempaa kun muille...
Mutta nehän kuuluttaa jos sää muuttuu kuoppaiseksi, ojten sitten voi ottaa syliin, jos on tarvetta.

Ai niin, piti kysymäni, joko Finnairilla on niitä koneita käytössä? JOstain lehdestä luon, että olis tulossa...Viime syksynä ei ainakaan viellä ollu, mutta huhuja oli jo kuulunu.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Ai niin, piti kysymäni, joko Finnairilla on niitä koneita käytössä? JOstain lehdestä luon, että olis tulossa...Viime syksynä ei ainakaan viellä ollu, mutta huhuja oli jo kuulunu.

Lennettiin finskillä mumbaihin matkalla thaimaahan ja tuolla reitillä (Airbus 340) oli omat telkut kaikilla. Filmit kyllä pyöri ja alkoi alusta kahden tunnin välein eli ei voinut valita vapaasti katsomisajankohtaa kuten Singapore airlinesillä, reitillä bangkok-singapore boeing 777, jossa interaktiiviset tv-vempaimet.

Lennettiin muuten thai aiwaysillä mumbaista bangkokiin ja se oli niin vakuuttava esitys lentohenkilöstöltä, että ensi kerralla valitaan tukholma-bangkok ja thai airways kun thaimaahan suunnataan, huippuhyvä palvelu. Finnairin laiskat ja "omanarvon tuntevat" lentoemot häviää mennen tullen! =)

Tuota Thai Airwaysia kovasti kehutaan ja itekkin olen sitäkin vaihtoehtoa innolla tutkinu, muta nyt näyttää, että noi Finskin tarjoukset on niin edullisa, että sitä kestää sen "no meillä on vaan tietty määrä vettä, ei me voida kenellekään koko pulloa vettä antaa" kommentoinnin ja kerjää sitten sitä vettä muki kerrallaan... Joo, toi on mun mielestä ollu Finskin pohjanoteeraus! Se oli kyllä tilauslennolla, mutta kun aina sanotaan, että lennolla pitäis juoda hyvin, niin mun mielestä perheelle vois antaa ihan koko pullon vettä! Reittilennoillahan sitä sentään saa sen pikkupullon/nuppi kerjäämättä.

Heh, Aasiassa asuvana lennan paljon aasialaisilla lentoyhtioilla. Viime kadessa ei se palvelu ole yhtaan sen ihmeellisempaa kuin Finnairillakaan, ehka se vaan ensimmaisina kertoina tuntuu vahan eksoottisemmalta? Mutta, kukin lentakoon silla lentoyhtiolla, milla haluaa B)

Finnairilla on ainakin Kiinan reiteilla uudet koneet kaytossa.

Ja tosta lattialla nukkumisesta.... juu, kuuluttavat, jos tulee turbulenssia, MUTTA aina sita turbulenssia ei voi etukateen tietaa.... Taitavat jakaa niita patjoja lomalennoilla? Reittilennoilla en ole itse ainkaan tahan tapaan tormannyt.

Ja tosta lattialla nukkumisesta.... juu, kuuluttavat, jos tulee turbulenssia, MUTTA aina sita turbulenssia ei voi etukateen tietaa.... Taitavat jakaa niita patjoja lomalennoilla? Reittilennoilla en ole itse ainkaan tahan tapaan tormannyt.

Kyllä oli ihan Finnairin reittilento.
Kaipa ne ensisijaisesti pyrkivät siihen, että perheillä on ylimääräisiä paikkoja vieressä lapsille, mutta tuolloin kone oli aivan täynnä. yhtään tyhjää paikkaa ei näkyny missään, ja alle 2-vuotiaita oli paljo. Hulluilta päiviltä ostettu sika halpa (2008 euroa 2 aik+3lasta) lippu ja viimeisiä lentoja syksyllä siihen hintaan, joten sekä nuukat lomalaiset että kesää Suomessa viettäneet thai-suomalainen- parit lensivät talveksi thaimaahan. Tullessa oli koneessa tilaa vaikka millä mitalla.

Heh, Aasiassa asuvana lennan paljon aasialaisilla lentoyhtioilla. Viime kadessa ei se palvelu ole yhtaan sen ihmeellisempaa kuin Finnairillakaan, ehka se vaan ensimmaisina kertoina tuntuu vahan eksoottisemmalta? Mutta, kukin lentakoon silla lentoyhtiolla, milla haluaa B)

Finnairilla on ainakin Kiinan reiteilla uudet koneet kaytossa.

Me lentelemme paljon eri lentoyhtiöillä ja monta kertaa ollaan jouduttu toteamaan, että finnair valitettavasti häviää palvelun laadussa useimmille. Esim sas palvelee huomattavasti joustavammin. Finnairin valitsimme tälläkin kertaa vain siksi, että se tarjosi halvimman hinnan. Thai oli mulle (ei miehelle) eka kerta ja varmasti hurmasi eksoottisuudellaan, mutta myös sulavalla asiakaslähtöisellä palvelulla =)

Tulimme just eilen takaisin Suomesta tanne Kinkkilandiaan ja Finskilla lensimme. Voiko palvelu enaa paremmaksi muuttua, jos emot kayvat useamman kerran (yolento) kysymassa, onko kaikki ok, tarviitko jotain, aukovat vesipullot valmiiksi kateen, kun nakevat etta lapsi nukkuu sylissa ja toinen kasi on varattu, kysyvat, onko omat ruuat mukana. Viela lentokentalla matkalaukkuhihnoilla ootellessa tulivat moikkaamaan ja kehumaan reipasta matkaaja.

Lapsen kanssa olen lentanyt myos Singapore Airlinesilla, Malesian Airlinesilla, Thailla ja Cathey Pacificilla. Naista "huonoin" palvelu oli Catheylla, mutta lento oli myos ajallisesti lyhyin. Paras palvelu oli Malesian Airlinesilla, siella annettiin vaipoista ja aidinmaitovastikkeista lahtien kaikki valmiiksi pussissa lasta varten...

Olenko siis poikkeus, kun saan mielestani myos Finnairilla hyvaa palvelua? :saint:

Tulimme just eilen takaisin Suomesta tanne Kinkkilandiaan ja Finskilla lensimme. Voiko palvelu enaa paremmaksi muuttua, jos emot kayvat useamman kerran (yolento) kysymassa, onko kaikki ok, tarviitko jotain, aukovat vesipullot valmiiksi kateen, kun nakevat etta lapsi nukkuu sylissa ja toinen kasi on varattu, kysyvat, onko omat ruuat mukana. Viela lentokentalla matkalaukkuhihnoilla ootellessa tulivat moikkaamaan ja kehumaan reipasta matkaaja.

Lapsen kanssa olen lentanyt myos Singapore Airlinesilla, Malesian Airlinesilla, Thailla ja Cathey Pacificilla. Naista "huonoin" palvelu oli Catheylla, mutta lento oli myos ajallisesti lyhyin. Paras palvelu oli Malesian Airlinesilla, siella annettiin vaipoista ja aidinmaitovastikkeista lahtien kaikki valmiiksi pussissa lasta varten...

Olenko siis poikkeus, kun saan mielestani myos Finnairilla hyvaa palvelua? :saint:

Poikkeus vahvistaa säännön... =) Joskus ollaan mekin oltu ihan tyytyväisiä, joskus lennolle sattuu tosi hyviä ja omalla alallaan olevia emoja myös finnairilla. Eihän se mitään mukavaa ole omaa kansallista lentoyhtiötä haukkua. Yleisesti ottaen heidän asenteessaan on kuitenkin minun mielestäni ja kokemusteni perusteella korjattavaa. Niin kuin nyt tälläkin lennolla, saimme odottaa kolme tuntia, että joku tulisi korjaamaan kokistölkit ja vesipullot pois pöydiltä. Kun lopulta pyysimme, että voisiko joku viedä ne pois, saimme ensin mulkaisun osaksemme ja sitten vasta vastentahtoisesti korjasivat pöydät.

Singapore airlinesillä, thailla ja air indialla lensimme myös tällä reissulla eikä noissa muissa ollut mitään huomautettavaa. Mitä nyt air india lennätti vanhalla koneenrämällä enkä ikinä enää siihen lentoyhtiöön päin kallistu siitä syystä. Kaikkien aikojen huonoin on kuitenkin ollut espanjalainen iberia ja siitä varoituksen sana kaikille. Tultiin junalla loppumatka kotiin...

Mutta kukin tosiaan valitsee minkä lentoyhtiön haluaa eikä nykyään onneksi enää ole pakko valita finnairia, kun on paljon muitakin vaihtoehtoja =)

lensimme viime joulukuussa thaimaahan 1,11v ja 3,9v lasten kanssa. jos olisin ollut fiksu, olisin varatessa ottanut isohkolle alle 2v pojalle oman paikan.
muuten lento meni hyvin, vaikka kone olikin suomen päässä 6h myöhässä ja paikan päällä oltiin puoliltaöin B)
reissu fiilistä vaan :D
2 yön päästä turkkiin 2 viikoksi B)

Yhteistyössä