Puudutteista/kivunlievityksestä: itse olen ajatellut aloittaa sillä ilokaasulla. Kyllähän ne "kaasupöhnät" täytyy päästä kokemaan :kieh: . Olen päätynyt siihen, että tarvittaessa voin ottaa kaikki mahdolliset puudutteet, tai sitten mennään ilman jos pärjätään. Kun ei sitä kipua voi etukäteen ennustaa täysin. Epiduraalista ja spinaalista voi tietenkin tulla
Katjan mainitsema päänsärky, vaikka menisikin heti ensimmäisellä kerralla oikeaan paikkaan. Mutta katsotaan sitten kun synnytys oikeasti tulee eteen..
Meillä mies siis on tulossa myös mukaan synnytykseen. Oonkin jo esivalmistellut häntä sillä, että yhdessä ollaan katottu synnytysvideoita YouTubesta. Alkuun vähän mietin, että miten hänen pää kestää, mutta ainakin videoiden katselu on sujunut hyvin

. Ja isyyslomalle jää kun me kotiudutaan sairaalasta. Todennäköisesti saa pitää alkuun vain viikon, mutta keväämmällä sitten pitää loput 2 viikkoa.
Piku81: meilläkin mies kyselee että joko lähdetään synnärille, kun kerron hänelle että nyt supistaa. Vitsillähän tuon heittää; saa nähdä miten reagoi sitten kun oikeesti niitä supistuksia tulee enemmän kuin yksi tai kaksi :kieh:
Pötkylä: miten sulla on todettu, että maitotiehyeet on tukossa?? Voiko sen itse jotenkin todeta?
Josefina ja Gorthaur: ootten kyllä saaneet uskomatonta "palvelua" satakunnassa. Oiskohan pitänyt ko. kätilön vähän miettiä mitä suustaan päästelee
Maya-78: juttelin tänään terkkarin kanssa supistuksista. Niitä voi siis todellakin olla monenlaisia. Itsellä supistukset tuntunvat ylä-, ala- tai/ja keskivatsalla, ihan koko vatsalla, selkäjomotuksena ja kestot voivat olla 10sek --> kestosupistuksiin.
Koirista / eläimistä: itsellä ei ole eläimiä, mutta olen kuullut että synnäriltä kannataisi miehen tuoda kotiin vauvan puklurätti ennen kuin äiti ja vauva kotiutuvat. Saavat elukat sitten nuuhkia sitä hajua, ja näin voi etukäteen niitä jo valmistella tulevaan.
Dinomamma: meilläkin mies on jostain saanut päähänsä, että mä tulen olemaan se kaikkein pahin siellä synnärillä. Oon välillä ollut tosi loukkaantunutkin asiasta hänelle, koska ei sitä voi tietää etukäteen miten sitä tulee käyttäytymään. Ja mielestäni synnyttävää äitiä ei saa syyllistää (ainakaa) etukäteen tulevasta! Mies ottaa melko helposti itseensä kaikki asiat, joten siksi ei pakosti tajua sitä täysin, että mun mahdollinen käytös ei johdu hänestä vaan synnytyksestä.
Afu ja mini 38+0 (+-2 viikkoa LA:han, eli voisko se tulla jo tänään

)