*TheTammikuu2008*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Empä ole kuukausiin mitään tähän ketjuun kirjottanu :whistle:
Eilen oli aika käynnistykseen, mutta passittivat kotiin kun oli niin monta muutakin tulossa ja niillä oli "paremmat" lääketieteelliset perusteet..
No sen verran selvis kun ultrasivat että poika olisi tulossa =) kolmen prinsessan jälkeen saadaan pieni prinssi :D
vointi on ihan hyvä..joskin valtava..sais jo syntyä..Pitää koittaa ruveta siivoamaan ja ahkeroimaan, josko se sieltä syntyis..
Mentiin eilen heti miehen kanssa shoppailemaan pieniä poikien vaatteita kun lapset oli hoidossa mun äitillä..vähän harmitti kun laittoivat kotiin kun oli lasten hoito ym. järjestetty..
No saatiinpahan vapaailta ja päästiin ostoksille =)

Onnea kaikille jo vauvan saaneille :heart:

eli näin se alkoi =)

torstaina oli iitapäivällä oli nla jossa kaikki hyvin

neljän aikaan puhuin miehelle joskos lähdettäis käymään kaupoilla ja täällä sairaalassa tarkistuksessa kun supparit tuli epäsäännöllisessti kivuliainakin .... 6 aikaan lähettiin sitten liikkeelle poikkesin kauppaan ja sitten äippäpolille tarkistukseen....

käyrille pääsin heti kiireestä johtuen makoilin käyrillä n.1h -> sitten tarkistus ja n.3cm auki kävin vielä ulkosalla antamassa ukolle ohjeet muidenmuksujen lääkityksesstä... sitten vaihtamaan vaatteita ja saliin...

salissa kätilö kyseli toiveita puudutuksissta ym... epiduraalin sain n.22.30 laitettiin ajoissa koska pelkäsin että jos vedet menee niin sitten ei enään kerkee laittamaan tai saada laitettuu kunnolla....
anestesia lääkäri kyseli laittaessaan että tuntuuko puutumista joloissa kun ei tuntunut niin oli ok (vielä ei saanu tuntua)....
sitten siinä ktlö mittaili verenpaineita n. 30min... autuas olo siinä oli tipassa ja pumpunpumpatessa lääkettä selkään.....

joskus yhdenjälkeen sitten laitettiin oksitoni tippa kun ei avautuminen oikein edennyt (juuri n.4 cm auki ja kaulaa jäljellä..) nositä sitten pikku hiljaa nostettiin vähän ja torkut kin sain otettuu 2-3 välillä :attn: |O mikä saattoi auttaa asiaa kun sen jälkeen sitten tsekkauksessa oli kaula hävinnyt kokonaan ja ulompisuukin auennut kokonaan sisempi oli edelleen 4cm auki.....

puudutusta lisättiin n.4.30 silloin olin 6cm auki ja kätiläö sanoi että katotaan 1/2h päästä kohdunkaula puudutusta ei siinä sitten mennyt kun se n.1/2 h kun tyttö oli maailmassa ja lapsivedet tytön perässä....

siinä sitten sain kuivauksen jälkeen rinnalle pikkasen sitten tovin päästä neidin keuhkoja putsattiin imulla ja tavaraa sieltä tulikin sitten oli kylpy ja mittaus ja kainalossa oloo kunnes n. 6.30 kätilö otti hapetus arvon ja vei sitten pikkuisen vto:lle mittaukseen kun hapetus arvo oli n.80% normi 100% siellä neiti edelleen kellii tosin illalla jo lupailtiin että tänään pääsis vierihoitoon no 11 aikaa asia varmistuu eilen oli happi arvot siis jo ok mutta seurannassa oli yön yli....

pötkylälle ja koko perheelle voimia :hug: . Toivottavasti pikkuinen pääsee pian pois teholta. Enkeleitä :saint:

pikkueppu: onnittelut tytöstä. Toivottavasti sielläkin kaikki menee hyvin ja pikkuinen pääsee vierihoitoon sun kanssa osastolle :flower:

pia: toivottavasti sulla auttaa siivoilut ymv. Mulle ei ole apua mistään, joita pidetään yleensä "synnytyksen käynnistäjinä". Aika aikasiin kyllä käynnistävät teillä, jos la oli eilen (etusivun mukaan).

Isona yhtenä kappaleena siis ollaan edelleen. Eilen kävelin rappuset tänne 7. kerrokseen --> saaliina vain 1 pitkä kivuton supistus kävelyn aikana ja sen jälkeen ei ainakaan mitään ekstra supistuksia. Myöhemmin kävin saunassa (löylyä heitin KUNNOLLA) + kylmissä suihkuissa --> tuloksena 4 kivutonta supistusta :| . Ja siivottuakin tuli eilen asunto. Hormonit taitaa olla sen verran herkässä, että itku meinaa välillä tulla kun on niin toivoton olo :snotty: . Vauvan pyllykin painaa vähän väliä tooooosi korkealle, eli mistään kunnon laskeutumisestakaan ei ole tietoa :( . Anteeksi, että meni ihan valitukseksi :ashamed: . Tiedän, että joillakin on jo päiviä vielä enemmän kuin mulla la:sta..

Afu ja mini 40+5

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena ja jo alkaa hieman hermoa kiristää.. Kaiken maailman kostit on käytetty jo moneen kertaan ja olen yrittänyt koiria lenkittää vähän väliä mutta aika laiha on ollut tulos.. Muutamana yönä muutama supistus ja sit loppu. On pesty saunaa ,mattoa ja vaikka mitä mut ei.. Päätinkin että lopetan odotuksen, tulee sitten kun tulee. Jos viikonloppuna ei synny niin tiistaina olisi sitten yliaikaiskontrolli NKL:lla ja kai ne sitten rupee jo miettii käynnistystä. Mutta kai tää narina nyt jo riittää ja pistellään peukkuja ja pottuja pystyyn kaikille meille jotka vielä kärvistelee viimeisillään :D Fruity ja nappula 41+2

... eikä mitään tuntemuksia! Mutta enpä niitä oikeastaan vielä odotellutkaan. Maha alkaa jo ahistaa, että synnyttämään oltais valmiina täälläkin. No eiköhän tää tästä parin viikon sisällä...

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: Teitä on tullut tooosi monta. Ja Dinomammakin tais päästä vihdoin tositoimiin.

Suojelusenkeleitä sinne Pötkylän pikkuiselle.
Toivottavasti Pikkuepun rinsessa on jo oman äidin vierihoidossa.

Meiän piti tänään mennä sinne miehen mummun hautajaisiin, mutta jäätiinkin tuon esikoisen kanssa tänne anoppilaan. Appiukolle tehtiin viikolla pallolaajennus ja se oli aamupäivällä hiukan huonovointinen, niin katottiin parhaaksi, että joku jää tänne seuramieheksi. Tuossa sitten keskenämme arvuuteltiin, että kumpi tilaa ambulanssia ja kummalle. :laugh: No toivottavasti ilman ambulanssia selvitään.

Taidanpa mennä hetkeksi lepuuttamaan, ennen kuin tuo esikko herää.

S + Kakkosnelonen 40+0

Afu-82 Juu siis mulla on ollu verenpaineet korkealla ja sain lääkkeet että siksi olisivat käynnistäneet, ja kokoarvio oli yli viikko sitten 3800g, mutta paineet on laskenu niin hyvin lääkkeillä että ottivat ne kiireellisimmät käynnistettävät ensin =)
Ja ei auttanut siivoilut, mutta eipä sinne kukaan jääny oo että kaipa se sireltä tulee :whistle:

Wilsson Onnea prinsessasta :heart:

Onnea pikkueppu ja wilson :flower:

Huomenna the day eikä ole mitään ihmeempiä oloja ollut. Mun ei kannata noita konsteja kokeilla (siivous ym.) ei auta. Varsinkin sauna vain rentouttaa jos maha pinkeenä niin katoaa taatusti saunassa. Harmi kun synnärillä on vaan amme mä tarttisin saunan :laugh:
Meillä toinen pojista ja mies ollut mahataudissa, toivottavasti ei tuu ittelle.

Maximilian ja masupoju 39+6

No niin tänää puol yhdentoista aikaan sitten sain neitin vierihoitoon vielä tulehdusarvoja seuraavat tänäiltana ja huomen aamulla .... amulla olivat koholla vähän... toivottavasti pikkuneiti ei oo saanu tätä flunssaa mikä meillä muilla on /on ollut....

onkos kukaan muuten avannut pinoo tonne vauvat 0-12kk ja jos on niin millä nimellä???

Heippa
Nostellaas vähän.

Pötkylä
:hug:

Wilson ja Pikkueppu
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Piikkueppu: On siellä vauvapuolella pino, oisko joku tammivauvat tai tammikuiste, mutta ovat perustaneet myös msn kerhon, johon pääset liittymään, jos haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkueppu:
onkos kukaan muuten avannut pinoo tonne vauvat 0-12kk ja jos on niin millä nimellä???

http://keskustelu.kaksplus.fi/t937158

Täältä löytynee tammikuisten syntyneet pino sekä siellä on linkki missä voi hakea "jäsenyyttä" msn-sivuille vähän yksityisempään kirjoitteluun meidän kesken..:)

Wilssonille onnittelut pikkuisesta prinsessasta :flower:

Täällä vointi ennellaan :| . Kivuttomia epäsäännöllisiä supistuksia tulee pitkin päivää, mutta niillä ei taideta päästä edes synnärin ovelle asti :laugh: . Tänään on tulossa kylään kaveri, joka on kätilö. Jos vaikka sais sitten kotisynnytyksen aikaiseksi :kieh: . Huomenna olis taas neuvolassa käynti. Taitaa olla viimeinen siellä ja jatkossa sitten Taysin äippäpolilla. Jotenkin olen jo asennoitunut siihen, että sinne mennään kontrolliin (toivottavasti jo ens viikon lopulla), kun ei tää yksi näytä löytävän itse tietä ulos :(

Afu ja mini 40+6

Pötkylälle perheineen jaksamista. :hug:

Onnittelut kaikille vauvautuneille. :heart:

Ja odottajat, koittakaahan jaksaa viimeiset viikot ja päivät! Tammikuu alkaa olla jo loppupuolella, joten kohta saadaan kaikki jo tuonne vauvapuolelle. :heart:

Iidukka ja Poika 16 vrk

Hu Huu!!!!!

Minäkin olen vielä täällä. Tuntuu ettei millään meinaa ehtiä koneelle enää näin viimeisillä viikoilla. Kiirettä on ilmeisesti. Eilenkin nukuin/torkuin melkein koko päivän. Kuinkakohan paljon sitä oikein nukkuis jos jokakerta kun siltä tuntuu vaan kääntäis kylkeä ja jatkais unia. Eilen otin neljät päiväunet!!!! Tänäänkin jo olen yhdet ottanut.

Eilen oli kans ihan hirvee turvotus illalla varsinkin mun oikea nilkka oli ihan muodoton. Ei edes sitä luuta nilkassa näkynyt(kehräsenluu) enkä saanut taivutettua jaklaterää ja varpaat kiristi kun yritin kipristää.
Varmaan terkka laittaa keskiviikkona lähetteen ainakin tarkistukseen. Verenpaineet on nyt kotimittauksilla olleet oikeastaan matalat. Tänä aamunakin 104/ 71 ja pulssi 86. Alkaa jo epäilyttää et toimiiko toi mun mittari. No vointi on kuitenkin muuten ihan ok lukuunottamatta tota väsymystä. Tosin siihenkin on todennäköisin syy se että öisin vahtaan tota kissaa ettei mene imettämään noita pentujaan enää. Aina välillä laitan sen eteiseen että saan mukkua. Viimeyönä kävi kuitenkin lipsahdus, nuikuin klo02-09 kunnes paniikissa heräsin et kissa varmaan tarttis päästä pissalle kun koko yön ollu eteisessä.

Eipä tässä sen kummempaa :wave:

Pikaiset kuulumiset..lapsivesi meni maanantaina 21.päivä ja poika syntyi 24.1. 3 vrk ehti kulua ja siihen mahtuu paljon kaikkea. Nyt kuitenkin kaikki hyvin ja tänään päästiin kotiin. Poitsu oli 3400g ja 51cm, ja kiirellisenä sektiona lopulta syntyi.Nyt kotiutumaan kunnolla.

Jenni ja Hajis 3vrk

Eilen oli sitten SE päivä. No eipä kuulunut kummempia, kuin samat supistelut, jotka sitten loppuivat tänään jälleen kerran tuossa neljän aikaan aamusti. Ei minulla niin kiirettä välttämättä olisi muuten synnyttämään mennä, kyllä sitä muutoin vielä pari viikkoa odottaisi, mutta nyt on jo muutaman viikon ajan mennyt yöt supistellessa, samoin päivät, pieniä taukoja lukuun ottamatta, niin alkaa kypsyttämään |O

Ja olisi edes sellaisia kivuttomia supistuksia, mutta ei niin ei.

Olipas valitusta, taidan siirtyä takavasemmalle...

Täällää taas :wave:

Eli TYTTÖ syntyi sektiolla 22.1. klo:8.55
pituutta neidillä 48cm ja painoa 3120g. Tänään päästiin vihdoin kotiin sairaalasta, ja nyt sitten aletaan harjoitella vauva-arkea koti oloissa. Palailen paremmalla ajalla kirjoittelemaan, nyt pitää lähteä herättelemään tyttöä syömään (on perinyt unenlahjat vanhemmiltaan =) )

Maija

ps. onnittelut kaikille vauvautuneille ja :hug: pötkylälle perheineen!

Onnea Wilsson, JenniS ja MaijaM. :flower:

Täällä ekan kerran tän raskauden aikana tullut täys tuskastuminen. Koko päivän olo on ollut itkuinen ja kiukkuinen. Ärsyttää, kun nukkuminen sattuu, kävelemään lähteminen sattuu, väsyttää, esikoisen perässä ei jaksais juosta jne. Siis valmista synnärikamaa olisin, mutta mitään merkkejä synnytyksestä ei edelleenkään ole. :/ Kai nää fiilikset tästä vähän paremmiksi vielä muuttuu eli hetkellinen synnytystä edeltävä masennus. Huomena pääsee onneks taas omaan kotiin, niin ei tarvi mummuloissa kärvistellä. Sekin rasittaa, kun ei ole omaa rauhaa. Ja toi oma ukkokin on tosi ärsyttävä. Ja nyt kun täällä saa teille vähän purkautua, alkaa jo melkein hymyilyttämään.

Vali, vali, vali

S + kakkosnelonen 40+1

Yhteistyössä