Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
miehellä on 3vuotias poika ja meillä on nyt yhteinen vauva, 9viikkoa on vauva nyt. Miehen exä laitto perjantaina viestiä päivällä että mirolla on maha sekasin haittaako? no mies ei kertonut mulle vastaku nyt että tiesi siitä,lipsautti. no miro tuli meille perjantaina, oksenteli ja kuras ihan valkoista kuraa, se oksensi 20 min sen jälkeen kun meille tuli... minä käytin poikaa lääkärissä kun oli niin heikkona, oli vähän arvot laskenu ym mut ei pahempaa. osmosalia annoin... sitten laitoin miehen exälle viestin että voisko tulla hakemaan pojan kotiin kun meillä pieni vauva ja siihen tarttuu,siis laitoin viestin heti pe iltana kun oli oksentanut. lauantaina käytin lääkärissä. äitinsä ei tullut hakemaan. ja meillä tuli miehen kans riita,kun pelotti että vauvaan tarttuu... su sit pojan äiti haki ja poika ehti parantuakin jopa. äitinsä snao mulle että tämä ei jää tähän. tänänä tuli sitten sossusta puhelin soitto mulle että pitää käydä huomenna siellä. olen kuulemma ihan kauhee ihminen kun en anna isän tavata poikaa ja halua että poika käy meillä:( ei se ole niin. ja kaiken lisäksi meidän pojalle tuli ripuli. nyt mies ei puhu mulle mitään ja nukkuu eri huoneessa. en saa ite unta ja anteeksi sekava viesti, oonko muka ihan kauhee:(???

Et ole kauhea. Teidän vauva on vielä ihan kauhean pieni ja vatsatauti tarttuu todella helposti.

Miehesi on itsekäs idiootti, joka ei tajua, että vauvaa pitää suojella, vaikka silloin joutuukin pettymään. Enkä kyllä ymmärrä äitiäkään, joka siirtää vatsatautista lasta toiseen paikkaan.

niin... no en tiedä mikä muhun meni silloin perjantaina,olin kai jotenkin liian huolissani vauvasta... mut ois se äiti voinu silti ajatella eikä sairasta lasta laittaa meille, en mäkään ois eri jos meillä ei niin pientä vauvaa ois ollut niin ois ilman muuta voinu tulla vaikka miten ois oksentanu ym.. mut jotenkin meni joo vähän yli:( mut nyt musta on tehty täys hirviö:(

No mutta miksi ehdoin tahdoin tartuttaa pieni vauva? Ydinperheissä ei ole muuta vaihtoehtoa. Mä en edes haluais ottaa toista poikaani isänsä luota takaisin jos toinen lapseni on kipeä. Olkoon siellä sen aikaa että toinen parantuu, jottei tauti turhaan tartu. Mun lapsilla siis eri isät ja toinen käy vkl isänsä luona. Jos vkl toinen sairastuidi niin en usko että isäkään haluaisi tuoda lasta meille sairastumaan, kun voi hyvin tulla vasta sitten kun toinen lapsi on terve.

niin... no en tiedä mikä muhun meni silloin perjantaina,olin kai jotenkin liian huolissani vauvasta... mut ois se äiti voinu silti ajatella eikä sairasta lasta laittaa meille, en mäkään ois eri jos meillä ei niin pientä vauvaa ois ollut niin ois ilman muuta voinu tulla vaikka miten ois oksentanu ym.. mut jotenkin meni joo vähän yli:( mut nyt musta on tehty täys hirviö:(

Lapsen äiti ajatteli asiaa ja kysyi mieheltäsi, että haittaako vatsatauti. Se oli miehesi, joka ei ajatellut ja päätti altistaa vaavin vatsataudille. Miehesi on tämän tarinan syyllinen ja hirviö.

Vähän väleistä riippuen voisit pyytää äidiltä anteeksi, jos viestisi tosiaan meni överiksi. Kerrot vain, että et tiennyt vatsataudista etukäteen yms.

mies on niin uusavuton että ei muka osannut käyttää ja sen mielestä ei ollut tarvis käyttää ,mut minä sitten vein kun poika oli aika heikkona ja oksensi ja ripuloi vaan ,kuumetta oli melkein 40astetta. oli pojalla ne arvot alhaalla ja oli vähällä ettei joudu tiputukseen,ois joutunut mut MINÄ syötin väkisin sille banaania ym että ois vähän tolpillaan! ja mies ei halua tapella exänsä kans niinn laitoin vaan ystävällisesti viestin 4että hei, voisitko mitenkään hakea poikaa kotiin kun meillä pieni vauva ja pelkään että se tarttuu siihen,, jne.. no vastaus tuli että ei hae, ja tauti on tarttunut jo jo s on tarttunut ja isä tiesi että pojalla oli tauti kun oli pe päivällä ilmoittanut...eipä vaan tuo ukko mulle mitään ollut puhunut että tiesi. nyt MINÄ joudun klärsimäänj a ties mitä se pojan äiti valehellu minusta sossuun. huomenna joudun sinne menemään ja ikinä en oo sossusa edes käyny...

Selität sossuun tilanteen sellaisena kuin se on. Jokainen täyspäinen ihminen tietää, että vatsatautia kannattaa aina varoa ja vauvoilla se on usein hengenvaarallinen ja että pienen vauvan kanssa äideillä tulee välillä ylilyöntejä.

Sossutätejä saattaisi muuten kiinnostaa, että sairasta lasta kuskataan isälleen hoitoon.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Toi on vaan herkkä vaihe kaikille miehen exälleKIN kun lapsi saa sisaruksen, jolla onkin eri äiti. Huoli, jääkö miehen esikoinen jalkoihin yms. Sun kannaltasi mies on tosi vätys, tottakai hän on se joka hoitaa lääkärikäynnit ja huolehtii sekä hoitaa myös kommunikoinnin exänsä kanssa! Tekis mieli sanoa, että juokse ja kovaa...

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25371066]

Sossutätejä saattaisi muuten kiinnostaa, että sairasta lasta kuskataan isälleen hoitoon.[/QUOTE]

Öh, tuota, miksi ne tuohon puuttuisi, että lapsen vanhempi huolehtii sairaasta lapsestaan? Ikäänkuin äiti olisi jättänyt lapsen heitteille kun tämä on toisen vanhempansa luona :O!

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että uusperhekuvio on helvetistä useimmiten.Meillä on hyvä tilanne,mulla 5 lasta joista kaksi asuu mun ja mun uuden miehen luona eli 12 ja 15 vuotiaat pojat.Muut mun lapset on jo omillaan.Mun miehen vanhin on omillaan,meidän kanssa asuu hänen 16 vuotias tyttärensä,nuorin tytär 13 asuu äidillään.
Miehen exä on hyvin tarkka ettei heille tule aivastuksen jälkeen lainkaan,kuitenkin miehen kuopus tulee meille kuumeessa,oksennustaudissa,kihomadoissa,täissä,ripulissa.He eivät halua tulla kipeiksi koska hänen miehensä ja hän itse ovat kotona,mies ansaitusti sairaseläkkeellä,hän masennuksesta.
Omaa toista nuortaan ei halua edes nähdä jos kerran aivastaa.
Kyseessä tämänhetkinen tilanne joka on helppo verrattuna siihen mitä on kuuden vuoden aikana lävitse käyty kun lapset oli pienempiä.
Sairastaminen tulee iänkaiken olemaan ongelma jos on vanhemmat jotka sen tekee.
Karrikoidusti mun mielestä ainoat asiat jolloin tapaamisia ei suoriteta on silloin kun on lääkärintodistuksella osoitettu tarttuva mahatauti.
Niin harva haluaa toimia fiksusti ja teilläkään tämä ei toimi.Ei toimi monessa muussakaan paikassa.
ELi unohdetaan nuhat,kuumeet,ei se enä-ä aamulla oksentanut-jutut ja mennään niillä eväillä mitä on eli:
NIIN KAUAN KUN SE LAPSI PYSYY HENGISSÄ JA JAKSAA SEILATA ASUNNOSTA TOISEEN NII JESS.sIINÄ MENEE RAJA.

Jaaha, on eksää ja nyksää, vauvaa Uuden Onnen/Tulevan Uuden Eksän kanssa, poikapuolta, sossua ja primitiivireaktioita, kyvytöntä konfliktien hallintaa ja hyväksynnän hakemista nettipalstalla.

Rehevää postmodernia arjen rikkautta.

[QUOTE="vieras";25371063]Kerrotko koko totuuden? Mitä siinä viestissä oikein luki? Tuskin miehesi ex on ottanut sossuun yhteyttä ihan pelkän poishakupyyntöviestin takia...[/QUOTE]

o josin minusta se exä on vähän sekopää muutenkin. miehen siskon mukaan se on todella kateellinen mulle kun sain sen lapsen isän kans vauvan ja se on huhupuheiden mukaan aika vmäinen akka muutenkin haluaa aina kaikille vaikeuksia.

[QUOTE="vieras";25371077]Öh, tuota, miksi ne tuohon puuttuisi, että lapsen vanhempi huolehtii sairaasta lapsestaan? Ikäänkuin äiti olisi jättänyt lapsen heitteille kun tämä on toisen vanhempansa luona :O![/QUOTE]

Mä en siirtäisi sairasta lasta toiseen paikkaan ellei ole ihan pakko. Enkä hyväksy sellaista muiltakaan, sori nyt vain.

• Tykkää
Reactions: emmiina
ihan vedät nyt henkeä. Et ole monsteri vaan pienen vauvan äiti. Asiat hiukan sotkuun menivät, menet mahdollisimman vähän kiihdyksissä sinne sossuun ja selität asian omalta kantiltasi. En kyllä ymmärrä että tuollaisen asian takia sossuun pyydetään sinua paikanpäälle, ei sinun lieneisi pakko mennä mutta ehkä helpoimmalla pääset kun menet. Asiat selvitetään ja jatkat elämääsi. Kerrohan huomenna kuinka meni.

o josin minusta se exä on vähän sekopää muutenkin. miehen siskon mukaan se on todella kateellinen mulle kun sain sen lapsen isän kans vauvan ja se on huhupuheiden mukaan aika vmäinen akka muutenkin haluaa aina kaikille vaikeuksia.

Sä et tunne ihmistä lainkaan mutta se on sekopää, vmäinen akka, joka haluaa kaikille pahaa. Jotain hyvää siinäkin on kai, jos miehesi on senKIN kanssa ollut ja saanut lapsen?

Mutta olisipa pitänyt arvata miten tämä juttu menee.. Kiillotelepa rauhassa sädekehääsi.

[QUOTE="vieras";25371077]Öh, tuota, miksi ne tuohon puuttuisi, että lapsen vanhempi huolehtii sairaasta lapsestaan? Ikäänkuin äiti olisi jättänyt lapsen heitteille kun tämä on toisen vanhempansa luona :O![/QUOTE]

Vatsatautista lasta nyt ei vaan ylensäkkään lähetä kuskaamaan YHTÄÄN MINNEKKÄÄN. Miksi se lapsi piti väkisin viedä kipeänä isänsä luokse? Ja vielä jos tarttumisvaara pieneen vauvaan. Äiti ei jättänyt heitteille antaessaan isälle, mutta ei myöskään ajatellut paljon lasta kun alkaa kuskaamaan kipeänä. En mä ainakaan kipeää lasta oo minnekkään kuskannut. Jos on ollut kipeä niin on mennyt isän luokse kun on parantunut ja jos on sairastunut isän luona niin on tullut kotiin kun on parantunut

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25371102]Mä en siirtäisi sairasta lasta toiseen paikkaan ellei ole ihan pakko. Enkä hyväksy sellaista muiltakaan, sori nyt vain.[/QUOTE]

Ja koska sinä et anna lapsen isän hoitaa sairasta lasta lapsen toisessa kodissa, niin se on täysin tuomittavaa ja lähestulkoon peruste huostaanottoon? Ja koska sinä et hyväksy, se tulee olemaan lastenvalvojan mielipide myöskin? Ja tämä asia hoidetaan mielipiteiden mukaan, koska...?

Kumma että sossussa puututaan. Normaalin tyhmiä ihmisiä kaikki.
Joo, ei mulla ainakaan täysimetyksessä lapset kovin paljon sairastaneet, ihan pienenä. vasta vähän isompana. Ja se poika saa tulla aina koska sehän on sen koti, missä sen vanhempi asuu.

Kyllä se äitinä pelottaisi että jos nyt ei lapsi mene, mikä on syy uudella vaimolla ensi kerralla, että ei voi poika nähdä isäänsä.
mutta ylireagoi hänkin, mielestäni, kun kerran isä pojan mielellään otti vastaan.

No, mutta sitten vaan näytät sosiaaliviranomaisille sen viestin, jonka lähetit exälle, ja selität tilanteen sellaisena kuin se on. Ota myös mukaan kuitti tms. jolla voit osoittaa käyneesi pojan kanssa lääkärissä la. Jos asiat todella menivät kuten kerroit, pahalta et näytä sinä vaan se turhan sossuilmoituksen tehnyt ex.

[QUOTE="vieras";25371108]Sä et tunne ihmistä lainkaan mutta se on sekopää, vmäinen akka, joka haluaa kaikille pahaa. Jotain hyvää siinäkin on kai, jos miehesi on senKIN kanssa ollut ja saanut lapsen?

Mutta olisipa pitänyt arvata miten tämä juttu menee.. Kiillotelepa rauhassa sädekehääsi.[/QUOTE]

o en mä tunnekkaan mu tiedän aika hyvin ja tuo mitä kirjoitin oli miehen siskon puhetta.

Yhteistyössä