Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alma";25371287]Se on sen vauvan sisarus. Sisarukset tartuttavat toisiaan. ja ison osan vatsataudeista välttää kun ei ole suoraan kosketuksissa ja huolehtii käsihygieniasta. Aikamoinen tollo kyllä mies, joka lykkäsi vauvan äidin niskoille vatsatautisen. Miehen olisi pitänyt omaa lastansa hoivata.[/QUOTE]
No mikä järki tässä sitten on? Ei kai sisaruus mitään tarkoita tässä tapauksessa, jos asuvat eri perheissä. Vatsatauteja ei monia edes hyvällä käsihygienialla estetä, kun ovat pahempia tarttumaan kun flunssa.

[QUOTE="vieras";25371301]No mikä järki tässä sitten on? Ei kai sisaruus mitään tarkoita tässä tapauksessa, jos asuvat eri perheissä. Vatsatauteja ei monia edes hyvällä käsihygienialla estetä, kun ovat pahempia tarttumaan kun flunssa.[/QUOTE]

Meinaatko, ettei lapsella ole oikeutta isään sairaana?

niinkuin sanoin ,yritin tyhmänä suojella vain vauvaa. ennen ei ole haitannut vaikka on pää kainalossa tullut, hoitanut olen miehen pojan ... Jotenkin mulla meni perjantaina yli itteni kans ,hermoilin että vauvaan tulee ja niin tulikin,jouduttiin sairaalasa käymään kun kuras vauvakin.

miehellä on 3vuotias poika ja meillä on nyt yhteinen vauva, 9viikkoa on vauva nyt. Miehen exä laitto perjantaina viestiä päivällä että mirolla on maha sekasin haittaako? no mies ei kertonut mulle vastaku nyt että tiesi siitä,lipsautti. no miro tuli meille perjantaina, oksenteli ja kuras ihan valkoista kuraa, se oksensi 20 min sen jälkeen kun meille tuli... minä käytin poikaa lääkärissä kun oli niin heikkona, oli vähän arvot laskenu ym mut ei pahempaa. osmosalia annoin... sitten laitoin miehen exälle viestin että voisko tulla hakemaan pojan kotiin kun meillä pieni vauva ja siihen tarttuu,siis laitoin viestin heti pe iltana kun oli oksentanut. lauantaina käytin lääkärissä. äitinsä ei tullut hakemaan. ja meillä tuli miehen kans riita,kun pelotti että vauvaan tarttuu... su sit pojan äiti haki ja poika ehti parantuakin jopa. äitinsä snao mulle että tämä ei jää tähän. tänänä tuli sitten sossusta puhelin soitto mulle että pitää käydä huomenna siellä. olen kuulemma ihan kauhee ihminen kun en anna isän tavata poikaa ja halua että poika käy meillä:( ei se ole niin. ja kaiken lisäksi meidän pojalle tuli ripuli. nyt mies ei puhu mulle mitään ja nukkuu eri huoneessa. en saa ite unta ja anteeksi sekava viesti, oonko muka ihan kauhee:(???

ei tarvitse olla " tunteita". Mutta pitäs teitin rauhottaa noi riitely!

[QUOTE="alma";25371316]Meinaatko, ettei lapsella ole oikeutta isään sairaana?[/QUOTE]
Ja sekavammaksi menee. Eikun meinaan, että pikkuvauvalla on oikeus olla ilman tartuttavia toisessa perheessä asuvia sisaruksia. Isä toki voi mennä lapsen omaan kotiin hoitamaan lasta, jos tarvitsee.

• Tykkää
Reactions: Millenia
niinkuin sanoin ,yritin tyhmänä suojella vain vauvaa. ennen ei ole haitannut vaikka on pää kainalossa tullut, hoitanut olen miehen pojan ... Jotenkin mulla meni perjantaina yli itteni kans ,hermoilin että vauvaan tulee ja niin tulikin,jouduttiin sairaalasa käymään kun kuras vauvakin.
DSiis miksi ihmeessä alat nyt perumaan tätä juttua? Edelleen miehessä ja eksässä oli vika ja sinussa ei ollut. Lapsen ei olisi kuulunut tulla teille. Älä nyt vaan ala katumaan.

Minun täytyy kyllä olla ihan ap:n puolella tässä asiassa. Sairasta lasta en välttämättä laittaisi etävanhemmalle, vaan sen tapaamisen voisi korvata joskus toiste. Eiväthän he pysty mitään kivaa yhdessä edes tekemään kun toinen vaan oksentaa ja paskantaa ja on kipeänä :(. Jos sairastuu siellä etällä niin tietysti sitten myös podetaan siellä ettei turhaan liikutella.

Muitakin hoitopaikkoja ilmeisesti olisi ollut mikäli äidillä oli ehdottoman tärkeä meno, tai ehkä juuri isä tai mummo olisi voinut tulla hoitamaan lasta sinne omaan kotiin. En ymmärrä miksi pitäisi tieten tahtoen mennä tartuttamaan pikkuvauva, jolle tauti voi olla kohtalokas (ja aika vakava se tuntui olevan tälle isommallekin). Eiköhän ne sisarukset ehdi nauttia toistensa seurasta terveinäkin.

Mies on melkoinen vätys kun ei osaa mitään tehdä. Eitä ei voi sanoa exälle eikä kummastakaan lapsesta huolehtia, vaan omakin poika laitetaan uuden kumppanin hoidettavaksi. Ei kyllä paljoa ihailua täältä ropise, vaikka kuinka muka haluaa lapsensa kanssa olla. Olisi sitten hoitanut poikaansa, taisi vaan olla niin ettei saamaton ukko osannut eitä sanoa, ja kun nyksä sitten tästä vähän napautti niin pitää alkaa mököttämään.

Jos kuviot ovat samanlaisia muutenkin, eikä kyse ole yksittäisestä tapauksesta, niin lähtisin luultavasti kävelemään.

• Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Hyvä kirjoitus "voi sentään" -tyypillä.

Tältä mieheltä, joka ei ole edellisestäkään perheestään vastuuta kantanut, ei voi odottaa muuta kuin vetäytymistä hankalissa tilanteissa. Hänen olisi pitänyt hoitaa oma lapsensa ja tukea sinua. Tyypillistä uusperhe-kuviota.

• Tykkää
Haluaisimpa kovasti tietää, että kuinka monella vastaajista on uusioperhe kun tällaista ihme skeidaa on teksteissä...

Etävanhempana olo ei varmasti ole helppoa kenellekään. Ideaali tilanne on nähdä omia jälkeläisiään joka päivä siitä huolimatta missä kunnossa he ovat. Varsinkin silloin kun lapsi jo erottaa milloin kuuluisi olla missäkin, on hyvin tärkeää, että asiaan ei vaikuta lapsen oma käytös ja/tai sairastelu. On ymmärrettävää, että toivoo ettei vauvaa tahallaan tartutettaisi, mutta samalla täytyy ottaa huomioon sekin seikka, että myös toisella lapsella on oikeus olla isänsä kanssa eikä sairastelu mitenkään ole lapsen vika eikä siis saisi olla häneltä pois.

Sossu ei voi vaikuttaa siihen miten lasta siirrellään muka aiheettomasti kipeänä. Tässä maailmassa, luojan kiitos, päätösvaltaa on vielä hitunen vanhemmilla kuten kuuluukin. Miehellesi ei ehkä tullut mieleen, että vatsatauti on hyvin tarttuvaa tai ehkä exä ei kovinkaan tarkkaan kuvannut tilanteen vakavuutta ja/tai ymmärtänyt sitä itsekään?

Jos tästä jotain voi oppia niin sen, että puhu ihmeessä miehesi kanssa joka kerta erikseen siitä, mitä ovat exänsä kanssa sopineet lapsen hoidosta ja onko ilmennyt jotain tavallisesta poikkeavaa.

Jaksamisia sinulle ja onnea sossuun. Kerrot asiat niinkuin ovat. Ihmisiä ne sielläkin on ja ymmärtävät varmasti, että nyt on tullut ylilyöntiä ja väärinymmärrystä molempien suunnalta.

Ap tsemppiä! Käske miehesi kasvattaa munat.

Kipeä lapsi kuuluu siihen kotiin, jossa sairastuessaan on. Näin meillä toimitaan. Aivan järjetöntä lähettää kipeää lasta sairastuttamaan kaikkia! Riittää, että toinen puoli perheestä sairastaa. Tilanne on uusperheissä aivan toinen kuin perusperheessä. Exällä on vastuu myös tästä uudesta vauvasta siinä missä ap:llä on miehensä pojasta. Asioista pitää voida neuvotella ja käyttää tervettä harkintaa!!! Kaikista suurin vastuu tässäkin sopassa on miehellä, jolla on kaksi lasta. Hänen pitää pystyä ajattelemaan kummankin lapsen parasta. Se on hänen velvollisuutensa isänä!

Onko kenenkään mieleen mahtanut tulla yksi pieni juttu... Minkä takia miehen entisen liiton lapsen asioita puitaisiin uuden kumppanin kanssa? Lastenvalvoja ei edes ota uusia puolisoita luokseen kun esim. tapaamisasioita tai elatusasioita käsitellään. Niitä käsittelee vain lapsen lailliset huoltajat. Jotenkin haiskahtaa...

ukko vaihtoon kun on tommonen idiootti! ja EI OSAA KÄYTTÄÄ LASTAAN LÄÄKÄRISSÄ! käytätkö sä miestäsikin lääkärissä kun se tulee kipeeksi, kun eihän se ite osaa....?

[QUOTE="vieras";25371682]Onko kenenkään mieleen mahtanut tulla yksi pieni juttu... Minkä takia miehen entisen liiton lapsen asioita puitaisiin uuden kumppanin kanssa? Lastenvalvoja ei edes ota uusia puolisoita luokseen kun esim. tapaamisasioita tai elatusasioita käsitellään. Niitä käsittelee vain lapsen lailliset huoltajat. Jotenkin haiskahtaa...[/QUOTE]

No ainakin minä "isin uusi" olen kaikissa mahdollisissa palavereissa ollut mukana.

no voishan se olla niinkin päin, että miehesi ja hänen ex sanovat sulle, että vieppä penikkas muualle kun sillon oksutauti ja tällä viikonlopulla on lapsen isäviikonloppu, että alas painua sen lapses kans johonkin, että ei pikku miroon tartu. miltäs tää tuntuis

[QUOTE="vieras";25371682]Onko kenenkään mieleen mahtanut tulla yksi pieni juttu... Minkä takia miehen entisen liiton lapsen asioita puitaisiin uuden kumppanin kanssa? Lastenvalvoja ei edes ota uusia puolisoita luokseen kun esim. tapaamisasioita tai elatusasioita käsitellään. Niitä käsittelee vain lapsen lailliset huoltajat. Jotenkin haiskahtaa...[/QUOTE]

Juu eipä ole minuakaan sinne huolittu. Kotona kävivät meillä katsomassa kuinka asiat hoituu (joo, hyvin hoituu) ja sillä reissulla työntekijä näki minut. Muutoin ei nyksiä kyllä asioihin täällä päin sotketa.

oksennustauti on tauti, joka tarttuu. toimii kai kuvio toisinkinpäin, jos sinä tai miehesi yrjätte kotona, niin ilmoitatte sitten lapsen äidille, että nyt ei kannata lapsen tulla täältä hakemaan oksennustautia. näissä voinee joustoa ja harkintaa käyttää?
rokkotaudit mun mielestä kuuluu tähän samaan kategoriaan, flunssataudit taas ei.

meillä kerran kävi niin, että miehen lapset tuli meille pe. sitten lauantaina lasten äiti ilmoitti, että niin toisella heistä on täitä. olin hieman hermona, kun pesin noin sata koneellista pyykkiä ja kampailin lasten päitä täikammalla. murrrr.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25371810:
Kuka edes lähettää yrjötautisen lapsensa mihinkään?

Tätä minäkin ihmettelen. Olisipa itselläkin kiva matkustella yrjötaudissa ja toisekseen-saiko se lapsi viettää isänsä kanssa aikaa ollenkaan jos isän uusi morsio käytti lekurissa ja hoiti muutenkin..?

• Tykkää
miehellä on 3vuotias poika ja meillä on nyt yhteinen vauva, 9viikkoa on vauva nyt. Miehen exä laitto perjantaina viestiä päivällä että mirolla on maha sekasin haittaako? no mies ei kertonut mulle vastaku nyt että tiesi siitä,lipsautti. no miro tuli meille perjantaina, oksenteli ja kuras ihan valkoista kuraa, se oksensi 20 min sen jälkeen kun meille tuli... minä käytin poikaa lääkärissä kun oli niin heikkona, oli vähän arvot laskenu ym mut ei pahempaa. osmosalia annoin... sitten laitoin miehen exälle viestin että voisko tulla hakemaan pojan kotiin kun meillä pieni vauva ja siihen tarttuu,siis laitoin viestin heti pe iltana kun oli oksentanut. lauantaina käytin lääkärissä. äitinsä ei tullut hakemaan. ja meillä tuli miehen kans riita,kun pelotti että vauvaan tarttuu... su sit pojan äiti haki ja poika ehti parantuakin jopa. äitinsä snao mulle että tämä ei jää tähän. tänänä tuli sitten sossusta puhelin soitto mulle että pitää käydä huomenna siellä. olen kuulemma ihan kauhee ihminen kun en anna isän tavata poikaa ja halua että poika käy meillä:( ei se ole niin. ja kaiken lisäksi meidän pojalle tuli ripuli. nyt mies ei puhu mulle mitään ja nukkuu eri huoneessa. en saa ite unta ja anteeksi sekava viesti, oonko muka ihan kauhee:(???

No pienelle vauvalle maha-suoli-infektio voi johtaa jopa sairaalaan, että ihan ymmärrettävää että silloin ei tarvitse tulla tartuttamaan! Eli tuo on hyvä syy miksi se lapsi ei olisi voinut tulla.

Mutta ymmärrän exääkin,oletko sinä kenties vienyt hänen miehen?

Miestäsi en ymmärrä hänen olisi pitänyt sanoa exälleen että ei voi ottaa lasta teille koska vauva saa tartunnan. Mutta muuten on turha alkaa perumaan isän ja lapsen tapaamisia

Ymmärrän sen, että äiti antaa mahatautisen lapsensa isälle. Ymmärrän sen, että vauvan vanhempi kysyy voiko tautinen sairastaa toisen vanhemman luona, jonka vuoro ei juuri silloin ole. Ymmärrän senkin, ettei tämä vanhempi juuri silloin voi lastaan ottaa. Mutta sitä en ymmärrä, että miten asia sossuille kuuluu.

se vatsatautihan voi tulla mistä vain joten aika turhaa hysterisointia aloittajalta. Jos niin pelkää pöpöjä kannattaa varmaan sulkeutua kotiinsa ja olla menemättä mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25371798:
no voishan se olla niinkin päin, että miehesi ja hänen ex sanovat sulle, että vieppä penikkas muualle kun sillon oksutauti ja tällä viikonlopulla on lapsen isäviikonloppu, että alas painua sen lapses kans johonkin, että ei pikku miroon tartu. miltäs tää tuntuis

Miksiköhän tämmöinen vaihtoehto ei tullut ap:n mieleen. Itse olisin varmaan mennyt viikonlopuksi vanhempieni luo.

jospa sossulla on silti hakusessa tätä exää kohtaan muut aatteet? Eli äiti ei ole oletettu hyvä vanhempi lapselle ja nyt kiikuttamalla sairastalasta paikasta toiseen (eikä äidin tykönä saanut olla missä sairaan kuuluu olla koska viettää aikaa enemmän äidin kaa) välittämättä laspen hyvinvoinnista on antanut mahdollisuuden huoltajuudenmuutokselle. Näinkin voi käydä. TÄmä äiti on näyttänyt sossuille käyttävänsä lasta ja jopa sairastalasta vallnakäytön välineenä mieheensä ja järkevä sossu tajuaa miten lapsen elämä muotoutuu äidin tykönä turvattomaan suuntaan. Kukaan lapsestaan välittävä äiti ei vie oksentelevaa lähes sairaalakunnossa olevaa lastaan etäisälle luottean että sieltä se sitten viedään lääkäriin ( ei voi olettaa et isän uusi vie vaan isän pitää kyetä siihen)
Ja äidin soitto sossuun antaa kuvan riidanhaluisesta ihmisestä jolle lapsen hyvinvointi ei todellakaan ole ensimmäisenä mielessä.
Voipi tulla pitkä tarkkailujakso tai huostaanotto jos tosiaan käyttää lastaan noin väärin toista etävanhempaa kohtaan.

Yhteistyössä