Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="yh-äiti";25379572]Kyllä suurimmalla osalla taitaa olla periaate että lähivanhemman luona sairastetaan piste. Vaan kun aloittaja kertoi että on joskus saanut tapella lapsen asioista,siis lapsen isä saanut ;)
Jospa lapsen äiti ajatteli ilmoittaa että lapsi mahataudissa ja isä ilmoittaa että ei haittaa, pakkohan se lapsi silloin on viedä isälleen,
isän luonakin on koti halusi se uusi pikkurouva sitä tai ei.
Tämä olisi pitänyt ajatella kun miehen aikanaan itselleen otti niin siinä tulee koko paketti vaikka kuinka on etä isä.
Jos etä vanhempi vaatii sairaan lapsen luokseen niin se on pakko viedä :( ei minullakaan ole varaa maksella uhkasakkoja jos exäni näin tekisi ja en veisi lasta hänelle.
Nyt tuosta lapsen äidistä on jotenkin tehty hirviö aloittajan toimesta,
lapsen äiti halusi vapaansa ja meni ryyppäämään.
Se mitä lapsen äiti tekee sillävälin kun lapsi on toisella vanhemmalla ei kuulu pätkän vertaa teille.
Joku sanoi että pitää ajatella lasta,
ajattele siinä ja ole aikuinen kun toinen soittelee soskuun ja heti uhkaillaan sakoilla vaikka on kuinka mahatauti päällä, näin siis meillä. Ja se tapaamisviikonlopun perumisen syy kun ei ole sairaus,koti se on etänkin luona, näin on minullekin sanottu. Joten edelleen ilmoittelen että lapsi kipeä mutta jos isä ilmoittaa että jaa monelta tulette niin pakko tuo on sinne viedä.[/QUOTE]

Uhkasakko on varmaankin vitsi, ei kukaan edellytä sairaan ripuloivan lapsen kuljettelua pitkin kyliä.

Ratkaise ens kerralla homma niin, että sinä lähdet vauvan kanssa teiltä pois, jos miehen lapsi on sairas.

Ikävä lähteä omasta kodista, mutta mieti oikeasti halutko miten paljon taistella exän kanssa, etenkin kun siihen otetaan messiin kaikkia viranomaistahoja.

En ymmärrä vatsatautilapsen siirtämistä ellei siihen ole jotain ihan hirveän pakottavaa syytä ja nauvolassa ainakin on tässä varoteltu siitä, kuinka vaarallista vatsatauti vauvalle on. On kyllä kolmen vauvan kanssa ollut jo vatsatauti, yks on viety vaan sairaalaan tippaan....nyt ei oo uusimman vauvan kanssa ollu.

Tuossa ap:n alotustekstissä häiritsi se, että ap olis käyttäny muksua lääkärissä. Miksei isä? Ja kannattaa myös muistaa ettei biologisten vanhempien uusilla puolisoilla ole vittujakaan tekemistä loppujen lopuksi lasten kanssa. Voidaan sopia että katsoo lapsia, voidaan hoitaa niitä, mutta myöskään ei ole mikään pakko (kuka tosin kattois sellasta puolisoa joka ei osallistuis perheenä mihkään) ja lopulta kun lapsesta tehdään päätöksiä hakujen, noutojen, koulujuttujen tms. kanssa ei sillä uudella puolsikolla lopulta oo mitään sanottavaa.

Sinäänsä jos miehen exä jättää lapsen sille miehen nykyiselle hoidettavaksi ja lapsi sairastuu ja mies ei sitä ole paikalal hoitamassa, on hyvin luonnollista, että äiti tulee hakemaan lapsen pois. Haetaanhan ne päivähoidostakin pois..

[QUOTE="vieras";25379598]Uhkasakko on varmaankin vitsi, ei kukaan edellytä sairaan ripuloivan lapsen kuljettelua pitkin kyliä.[/QUOTE]

Ei ole pitkin kyliä kuljeskelua jos lapsi menee toiseen kotiinsa.
Tämä on totuus jos etä ei kiellä tapaamisviikonloppunaan lapsen tuloa niin lapsi pitää sinne viedä.
Ihan mielenkiinnosta, oletko itse yh ja oletko koskaan tapellut näistä asioista?
Ei ne lastenvalvojat siellä ajattele usinkaan järjellisesti lapsen etua vaikka kuinka näin väittävät.
Lapsi pitää viedä etän luo kun se on hänen toinen kotinsa jos etä ei sitä kiellä.

[QUOTE="mie";25379515]Mummo ja isä on aivan eri asioita, mummolla ei ole velvollisuutta hoitaa lapsen lasta mutta isällä on,[/QUOTE]

Sulta meni tämän pointti ohi. Ei ollut kysymys velvollisuudesta vaan siitä roudaatko sairaan lapsen mummolle hoitoon. Ja tästä syystä korostin sitä että mummo on lapselle rakas = tuttu.

Eli kumpi menee edelle, lapsen sairaus vai omat iltamenot?

oksentava,ripuloiva lapsi/ aikuinen pysyy aina siinä kodissa missä asuu. EI lähde viemään tauti seuraavaan kotiin. Maalaisjärjen käyttö nyt peliin. En itsekään lähde kylään oksentavana ihmisenä. Enkä todellakaan ota yhtään vierasta joka samassa taudissa.

• Tykkää
Reactions: chrissy
[QUOTE="lilla";25375077]Minä en ottanut paniikkia,kun vastasyntyneen toin kotiin,jossa isot sisarukset vatsataudissa.
Miksi olisin ruvennut panikoimaan?
Olisiko minun pitänyt heittää mies ja isot sisaret pihalle,menkää vaikka hotelliin..ihan tajutonta.ei mitään järkeä.[/QUOTE]

Minä tuskin olisin kotiutunut, ennenkuin vatsatauti olisi kotona ohi. Vauvalle vatsatauti voi olla vaarallinen, mutta sen lisäksi teidän, että itse juuri vaikean raskauden ja synnytyksen jälkeen olen altis saamaan taudit itselleni eli vastustuskykyni on tällöin pienempi, kuin normaalitilassa. Ja mulla on ollut yrjötauti kun joku lapsistani oli pieni imeväinen ja se tauti vei niin voimat kuin maidonkin, joten tietentahdoin en sitä itselleni menisi ottamaan vaan kotiutuisin myöhemmin. Muuten en vatsatauteja pelkää.

[QUOTE="vieras";25379622]Sulta meni tämän pointti ohi. Ei ollut kysymys velvollisuudesta vaan siitä roudaatko sairaan lapsen mummolle hoitoon. Ja tästä syystä korostin sitä että mummo on lapselle rakas = tuttu.

Eli kumpi menee edelle, lapsen sairaus vai omat iltamenot?[/QUOTE]

Sinulta taisi myös mennä pointti ohi ja lujaa ;)
Jos etävanhempi tietää lapsen sairaudesta ja vaatii kaikesta huolimatta lapsen itselleen niin ei siinä paljon auta vikiseminen.
Miten lapsen äidin iltamenot tähän kuuluu? Olisiko se jotakin auttanut jos lapsen äiti olisi ollut omassa kodissa.

[QUOTE="yh-äiti";25379618]Ei ole pitkin kyliä kuljeskelua jos lapsi menee toiseen kotiinsa.
Tämä on totuus jos etä ei kiellä tapaamisviikonloppunaan lapsen tuloa niin lapsi pitää sinne viedä.
Ihan mielenkiinnosta, oletko itse yh ja oletko koskaan tapellut näistä asioista?
Ei ne lastenvalvojat siellä ajattele usinkaan järjellisesti lapsen etua vaikka kuinka näin väittävät.
Lapsi pitää viedä etän luo kun se on hänen toinen kotinsa jos etä ei sitä kiellä.[/QUOTE]

Sekopää äiti & sekopää isä niin lopputulos on se että tapellaan sairaasta lapsesta.
Ja lapsi kärsii...

Kyllä monilla ernneilla perheillä menee omat menot ohi lasten. Siihen on monia syitä, eikä niitä sinäänsä kannata vähätellä, varmasti moni on todella rikki eron, epäonnistumisen jne. jälkeen.

Olen huomannut, että yh-elämäni oli kamalasti vapaampaa. Lapset oli poissa osan kotonta, välillä piti hamasta purren riidelläkkin jos jokin "tärkeä" meno oli edessä.
Nyt kun on uusi mies, uusi vauva olen jumissa kotona. Taannoin kävin viereisellä kioskilla yksin ja takaisin tullessa, kun vauva oli noin puoli vuotta vanha, tajusin ja sanoinkin ääneen, että oli neljäskerta erossa vauvasta tuo kioskilla käynti! Sen jälkeen ollaan kaksin oltu miehen kanssa ulkona ja thahts it. Toisella kerralla meni 4h ja toisella 7h. Niin, se on lapsiperhe-elämää o_O se vaan unohtuu kun ero tulee. Vaikka on niitäkin, jotka joutuu puremaan inenensä verille että joutuu lapsensa antamaan viikonlopuksi pois.

Sinäänsä olisi joskus kannattavaa ajatella mitä se eroaminen tuo, kokonaisuutena, sillä tosi harvalla on kuitenkaan hirveän helppoa.
Ja mä en ainakaan vieraita lapsia enään ikinä hoitais kuin vanhempi. Hoitotäti joo, mut sillon on aina saatava puhelimella vanhempi kiinni ja noutamaan jos on jokin isompi ongelma.

[QUOTE="vieras";25379501]Te jotka olette sitä mieltä että sairas lapsi lähtee siihen viikonlopputapaamiseen niin vastatkaa:

Teillä on kavereiden kanssa sovittu viikonloppumeno. Olette sopineet mummon kanssa vievänne lapsen sinne yökylään. Lapsi voi pahoin ennen lähtöä.

Käsi sydämellä; kiikutatteko sairaan lapsen hoitoon lapselle erittäin rakkaan mummon luo vai jäättekö kotiin?[/QUOTE]

Mä luulen, että vähän samoin menettelisin tässä isän tapauksessa, kuin mummon kanssakin eli jos lapsi on sairas mummo saa itse päättää hoitaako vai ei. Jos lapsi on todella sairas eli olen hänen terveydestään huolissaan, niin silloin en lähde minnekään. Tässä ap;n tapauksesta ei oiken selvinnyt, että oliko lapsi ennen isälleen tuloaan vain joitain keroja ripuloinu ja oksenanut vai oliko vuodepotiaalan kuumeissaan ja mikään ei pysy sisällä.

[QUOTE="vieras";25379664]Sekopää äiti & sekopää isä niin lopputulos on se että tapellaan sairaasta lapsesta.
Ja lapsi kärsii...[/QUOTE]

Miten se tekee sekopääksi molemmat jos toinen haluaa noudattaa tapaamissopparia ettei joudu hankaluuksiin ja kaikesta huolimatta vaikka on ilmoittanut lapsen toiseen kotiin sairaudesta niin edelleen etä haluaa lapsen sinne.
Lastenvalvojan kanta meidänkin tapauksessa tapaamissopparia noudatetaan jos etä ei kiellä lapsen tuomista.
En tiedä aloittajan tilanteesta muuta kuin sen mitä hän haluaa kertoa ja mustamaalata lapsen äitiä kuinka olikaan ryyppäämässä vapaaviikonlopullaan,
mutta moni on nyt unohtanut että tämä lapsen äiti oli ilmoittanut lapsen isälle lapsen olevan sairas ja se ei haitannut ketään muuta kuin tätä uutta pikku rouvaa joka sitten menikin puuttumaan asiaan joka ei hänelle kuulu!
Ja olisiko lapsen äidin pitänyt nyt kännissä lähteä hakemaan lasta kun isän uudelle rouvalle se ei käynyt että lapsi on siellä.
Ainut kusipää tilanteessa on aloittajan oma mies jota hän kovin puolustelee ja haukkuu lapsen äitiä,
lapsen isän olisi kuulunut infota tästä että hän haluaa sairaan lapsensa teille ja silloin aloittajan olsi pitänyt tajuta poistua vauvan kanssa kotoontaan.
Asia ei millään muotoa ole lapsen äidin syy!
Edelleen jos isä vaatii lapsen itselleen niin hänet viedään sinne,sopii se uudelle rouvalle tai ei se on sitten heidän perheensä asia joka ei taas kuulu lapsen äidille.

[QUOTE="yh-äiti";25379708]Miten se tekee sekopääksi molemmat jos toinen haluaa noudattaa tapaamissopparia ettei joudu hankaluuksiin ja kaikesta huolimatta vaikka on ilmoittanut lapsen toiseen kotiin sairaudesta niin edelleen etä haluaa lapsen sinne.
Lastenvalvojan kanta meidänkin tapauksessa tapaamissopparia noudatetaan jos etä ei kiellä lapsen tuomista.
En tiedä aloittajan tilanteesta muuta kuin sen mitä hän haluaa kertoa ja mustamaalata lapsen äitiä kuinka olikaan ryyppäämässä vapaaviikonlopullaan,
mutta moni on nyt unohtanut että tämä lapsen äiti oli ilmoittanut lapsen isälle lapsen olevan sairas ja se ei haitannut ketään muuta kuin tätä uutta pikku rouvaa joka sitten menikin puuttumaan asiaan joka ei hänelle kuulu!
Ja olisiko lapsen äidin pitänyt nyt kännissä lähteä hakemaan lasta kun isän uudelle rouvalle se ei käynyt että lapsi on siellä.
Ainut kusipää tilanteessa on aloittajan oma mies jota hän kovin puolustelee ja haukkuu lapsen äitiä,
lapsen isän olisi kuulunut infota tästä että hän haluaa sairaan lapsensa teille ja silloin aloittajan olsi pitänyt tajuta poistua vauvan kanssa kotoontaan.
Edelleen jos isä vaatii lapsen itselleen niin hänet viedään sinne,sopii se uudelle rouvalle tai ei se on sitten heidän perheensä asia joka ei taas kuulu lapsen äidille.[/QUOTE]

Miksi isä ei sitten hoida sairasta omaa lastaan?

[QUOTE="yh-äiti";25379708]Miten se tekee sekopääksi molemmat jos toinen haluaa noudattaa tapaamissopparia ettei joudu hankaluuksiin ja kaikesta huolimatta vaikka on ilmoittanut lapsen toiseen kotiin sairaudesta niin edelleen etä haluaa lapsen sinne.
Edelleen jos isä vaatii lapsen itselleen niin hänet viedään sinne,sopii se uudelle rouvalle tai ei se on sitten heidän perheensä asia joka ei taas kuulu lapsen äidille.[/QUOTE]

Huvittavaa miten yh-jonkun exät puolustavat toisiaan. Mistä muuten keksit, että lapsen isä halusi lapsen hoitoonsa. Veikkaan että lapsen äiti on lässyttänyt isälle nimenomaan uhkasakoista ja muusta kakasta, niin se on suostunut järjestelyihin. En usko että väkisin olisi ottanut oksennustautista hoitoon, mutta ei vaan tiennyt kuinka sairas tuo lapsiparka oikeasti on ollut. Se on varmasti kokonaan jätetty kertomatta. Vai että "uusi pikku rouva". Anna mun kaikki kestää.

[QUOTE="vieras";25379770]Miksi isä ei sitten hoida sairasta omaa lastaan?[/QUOTE]

Ketjun pika lukeneena ;) aloittajan mies on munaton kakara ja aloittaja vielä kannustaa tähän ;)
Aloittajahan epäili ettei mies osaa hoitaa lasta joten ihmettelen että on moisen kanssa viitsinytkin vielä lisääntyä :D kun onhan apee nytkin hoitanut miehen entisestä suhteesta olevan lapsen.

Nämä siis minun ajatuksiani ;)

Huvittavaa miten yh-jonkun exät puolustavat toisiaan. Mistä muuten keksit, että lapsen isä halusi lapsen hoitoonsa. Veikkaan että lapsen äiti on lässyttänyt isälle nimenomaan uhkasakoista ja muusta kakasta, niin se on suostunut järjestelyihin. En usko että väkisin olisi ottanut oksennustautista hoitoon, mutta ei vaan tiennyt kuinka sairas tuo lapsiparka oikeasti on ollut. Se on varmasti kokonaan jätetty kertomatta. Vai että "uusi pikku rouva". Anna mun kaikki kestää.

Huvittavaksi tilanteen lähinnä tekee sen että ei yhoot jotka ei näistä mitään tiedä kuin mutu tuntumalla tulee lässyttämään -totuuksia- tähän ketjuun.
Olin jostakin alussa lukevinani että iti oli ilmoittanut isälle sairaudesta mutta kun oli isä viikonloppu ja isä ei kieltäytynyt hoitovuorostaan niin silloin ei isän uusi pikku rouva voi tilanteelle mitään kun katsos tuo isä on se jonka olisi pitänyt sanoa että et tuo sairasta lasta meille.
Tohdin vahvasti epäillä ettei tämä ns isä osaa muuta kuin kylvätä siemeniä mutta hoitovastuu jää naispuolisille.
Aloittajahan kertoi senkin että hän on aina hoitanut tuon lapsen,nytkin aloittaja oli vienyt lapsen lääkäriin,miksi ei isä?

[QUOTE="yh-äiti";25379840]Huvittavaksi tilanteen lähinnä tekee sen että ei yhoot jotka ei näistä mitään tiedä kuin mutu tuntumalla tulee lässyttämään -totuuksia- tähän ketjuun.
Olin jostakin alussa lukevinani että iti oli ilmoittanut isälle sairaudesta mutta kun oli isä viikonloppu ja isä ei kieltäytynyt hoitovuorostaan niin silloin ei isän uusi pikku rouva voi tilanteelle mitään kun katsos tuo isä on se jonka olisi pitänyt sanoa että et tuo sairasta lasta meille.
Tohdin vahvasti epäillä ettei tämä ns isä osaa muuta kuin kylvätä siemeniä mutta hoitovastuu jää naispuolisille.
Aloittajahan kertoi senkin että hän on aina hoitanut tuon lapsen,nytkin aloittaja oli vienyt lapsen lääkäriin,miksi ei isä?[/QUOTE]

Pikku-rouvan sijasta tässä onkin siis pikku-isi, joka ei hoida hommiaan...

Yhteistyössä