Tiedättekö miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätetty ja petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jätetty ja petetty

Vieras
(pian ex-) mieheni petti minua satunnaisten panojen kanssa vuosia. Annoin anteeksi, aloitettiin alusta. Petti taas.

Totesin, että en enää halunnut jakaa elämääni hänen kanssaan. Laitoin eron vireille, olin aivan murtunut kuukausia. Itkin joka päivä, kävin terapiassa, surin ja mietin.

Lopulta elämä alkoi taas maistua minullekin. Exälle se oli maistunut koko ajan, hän suorastaan rallatteli onneaan vapaana miehenä.

Minulla kesti kuukausia päästä siihen, että edes hetkellisesti kiinnostuin muista. Mutta sitten tapasin mielenkiintoisen miehen, jota nyt tapailen.

Kun exäni tajusi, että minulla on suhde jonkun kanssa, hän murtui täysin. Elämä on mustaa ja tulevaisuutta ei kuulemma ole.

Voisitteko viisaammat valaista, mitä ihmettä miehen päässä tapahtui? Eihän hän, joka ei avioliitossakaan pystynyt seksuaaliseen uskollisuuteen, voinut tosissaan luulla, että minä olisin eron jälkeen ikuisesti odottelemassa - jalat ristissä - hänen paluutaan?

Vai voiko?

Tämä on miehelle normaalia käytöstä. Toiselle ei sallita mikä on itselle normaalia.

Jollen vastaa miesystävän tekstareihin heti, hän ihmettelee ja kyselee nyyhkien että mitä nyt, miksen vastaa. Itse hän ei välttämättä ota yhteyttä moneen päivään. Mutta sit kun ottaa, on kommentoitava salamana.

No niin, siis kyseessä on miehille ominainen käyttäytyminen.

Mutta tiedättekö/arvaatteko, mikä on käyttäytymisen logiikka?

Kiukkuaako mies nyt kuin pieni lapsi sitä, että hänen ""leluunsa"" on joku toinen koskenut (leluun, joka ei häntä itseään suuremmin kiinnostanut!), vai onko kyseessä suru siitä, että suhteemme on ikään kuin virallisesti ja lopullisesti ohi nyt, kun sänkyäni lämmittää toinen mies?

Kysyisin toki tätä häneltä itseltään, mutta ei kuulemma ""pysty puhumaan"" kanssani. Ressukka.

Sama se on toisinpäinkin! Mää olen sen sata kertaa sanonu vaimolle, että kato ny miten rauhassa mää annan sun siivota ja tehdä ruokaa. Mun ei tartte millään tavalla puuttua sun tekemisiin!

Mutta ei, ei mee jakeluun.. joka jumalan kerta hänen pitää tulla kärkkymään olkapään taakse ja jakelemaan muka-neuvojaan..

Antasitte tekin naiset, miehille sama minkä me miehet annamme teille!

miehesi sai maistaa omaa lääkettään eikä kestänyt sitä, että pystyt nauttimaan toisen miehen seurasta, nyt pistää mielen mustaksi kun huomaa, että kelpaat muillekin. Tämä käytösmalli ei kuulu pelkästään miehille naisistakin sitä löytyy vaikka miehisssä selvästi enemmän.

Yhteistyössä