Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oletteko ihan tosissanne Nappi82 ja Töllin Ruusa? Minusta tuo ap:n teksti oli hyvä ja aiheellinen. Hämmästyttää, mikä siinä laissa on sellaista, että mieluummin sakotkin ottaisi. Ymmärsinköhän jotenkin väärin? Tai onko täällä jokin aiempui ketju, mihin tämä liittyi? (*ihan pihalla*)
No ihan oikeasti.
Jos joku rakkaista lapsosistani saisi päähänsä kielloista (useista) huolimatta mennä vaikka leikkimään tonne jokirantaan, ohjaisin vikkelään pois hiuksista taluttaen.
(mutta; ei niille tule mieleen moinen, onneksi, rahani säästyvät)
Hiuksista taluttaen? Miksei kädestä?
Mieluummin kerran tukasta niin että asia jää mieleen kun kädestä viimisen kerran..
:/
Pyh. Mun tietämät tukistuksia ja nippauksia saaneet lapset eivät todellakaan opi mitään ekasta tai tokastakaan kerrasta.
Tehokkaampaa on taluttaa lapsi pois tilanteesta, pitää palopuhe, ja antaa joku konkreettinen rangaistus (ei fyysinen).
Peesi tähän! Olen huomannut, että ne tottelemattomimmat lapset ovat juuri niillä, jotka eivät osaa lapsiaan kasvattaa vaan käyvät käsiksi (tukistukset sun muut). Ja kun vierestä katsoo, niin vanhemmat eivät todellakaan osaa pitää sitä kuria suullisesti tai muutoin asenteellaan, jämeryydellään. Niitä (mukaanlukien itseni) jotka eivät hyväksy ruumiillista kuritusta, arvostellaan vapaiksi kasvattajiksi mutta itse olen jo saanut kritiikkiä siitä, kun pidän lapselle niin kovaa kuria