Tiesittekö, että jos lasten ikäero on 10 vuotta, ne eivät ole sukua toisilleen?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä kuulin tämän totuuden tänään.
Sillä ei kuulemma ole merkitystä, vaikka lapsilla olisi sama äiti ja sama isä :D.

Ikäero on kuulemma niin suuri, että lapsilla ei koskaan tule olemaan mitään yhteistä ja itseasiassa ne eivät ole edes sisaruksia :D.

Tiedätte tekin sitten !

Juu ei. Ainakin ite tunnen olevani sisko 10 v nuoremmalle veljelleni. Saa nähdä miten käy omien lasten kans. Esikoisen ja kuopuksen välillä 10v. Ainakin tällä hetkellä todella tärkeitä toisilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kuulin tämän totuuden tänään.
Sillä ei kuulemma ole merkitystä, vaikka lapsilla olisi sama äiti ja sama isä :D.

Ikäero on kuulemma niin suuri, että lapsilla ei koskaan tule olemaan mitään yhteistä ja itseasiassa ne eivät ole edes sisaruksia :D.

Tiedätte tekin sitten !

väärin.

Mulla on siskoni kanssa ikäeroa vain 9 vuotta ja ollaan todella läheisiä, aina todetaankin että ollaan 9 vuoden välein syntyneet kaksoset. Mutta meillähän onkin ikäeroa alle sen 10 vuotta.

No onneksi mulla on vain 8 vuotta ja miehellä 9 vuotta ikäeroa sisarukseen, niin voidaan rauhassa olla näinkin läheisiä. Pikkuveli soitti eilen, että kamala ikävä teitä täällä armeijassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Voi apua =)

Mulla on pikkuveljeen 12 vuoden ikäero ja pikkusiskoon 18 vuoden.

Ollaan todella läheisissä väleissä.

Ei, te ette ole sukua keskenänne :D.
Tämän suuren viisauden minulle kertoi äiti, joiden lasten ikäero on 10 kk :).

Täällä ei sitten ole oikein yhdessäkään perheessä kokosisaruksia, (valaistuimpa tästäkin asiasta nyt!), sillä yli 10v ikäerot ovat todella tavallisia. Monien naapureidemmekin lapsilla näin!

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mulla on siskoni kanssa ikäeroa vain 9 vuotta ja ollaan todella läheisiä, aina todetaankin että ollaan 9 vuoden välein syntyneet kaksoset. Mutta meillähän onkin ikäeroa alle sen 10 vuotta.

Tätä en huomannutkaan kysyä, että kulkeeko se raja nimenomaan tuossa kymmenessä vuodessa ja syntyykö sisaruussuhde sitten, jos ikäeroa on alle 10 vuotta...:/

Pitääpi kysyä kun seuraavan kerran tämän äidin kanssa tapaamme :D.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Jaa no mulla pikkusiskon kanssa 16v ikäeroa ja aina meillä on ollut hurjan läheiset välit :)

Itse mietin asian niin, että se, onko sisaruksilla väliä 9 kuukautta vai 15 vuotta ei asiaan millään lailla vaikuta.
Jos on se 10 vuotta ikäeroa, se voi tuntua lapsena isolta erolta, mutta tokkopa moni sitä edes huomaa, kun ikää on mittarissa toisella vaikkapa 35 ja toisella 45...JOS ollaan läheisiä, sitten ollaan, oli iso ikäero tai ei.

Toiset taas eivät ole missään tekemissä sisarustensa kanssa, vaikka ikäeroa olisi se standardi 2,5 vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Eli mä olen sukua 5 vuotta nuoremman siskoni kanssa, mutta en 10 vuotta nuoremman veljeni kanssa. Jep jep. :D

Näin se valitettavasti on + että teillä ei koskaan ole, eikä koskaan tule olemaan mitään yhteistä :(

Ilmeisesti mun 20 vuotta nuorempi sisko ei sit oo mun sisko, vaikka samat vanhemmat on :D Tottahan se on että mä oon ollu sille enemmän kuin täti, ei olla asuttu ees koskaan saman katon alla. Mutta kyllä me paljon nähdään toisiamme ja viettää lomiaan meijän luona. Vähemmän sillä on ikäeroa meijän lasten kanssa kun mun kanssa :D

Yhteistyössä