Tiesittekö, että jos lasten ikäero on 10 vuotta, ne eivät ole sukua toisilleen?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää perustuu yhteen tutkimukseen, jossa todettiin, että 10 v ikäero tekee kuulemma sen, että sisarusten voi sanoa elävän eri perheissä, kun vanhemmat on muuttuneet niin paljon + perheen elämän olosuhteet.

Ja että se ikäero tekee sisarussuhteesta erilaisen kuin pienempi ero, eli kumpikin tavallaan elää osan lapsuudestaan ainoana lapsena ja on eri elämänvaiheissa. Eli se suhde ei olisi samanlainen viha-rakkaus-nahistelu-paita&peppu-suhde kuin joillakin 2 v ikäerolaisilla voi olla.

Joku höyrypää on vaan käsittänyt pikkaisen väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Voi apua =)

Mulla on pikkuveljeen 12 vuoden ikäero ja pikkusiskoon 18 vuoden.

Ollaan todella läheisissä väleissä.

Ei, te ette ole sukua keskenänne :D.
Tämän suuren viisauden minulle kertoi äiti, joiden lasten ikäero on 10 kk :).

Unettomuus aiheuttenee aivojen surkastumista =)

Mä laitoin mun pienen poikani tänään siis täysin vieraan ihmisen matkaan moneksi päiväksi..
Lakkasiko mun esikoinen 10 vuotiaana olemasta mun lapsi, vai vasta sitten kun seuraava sisarus syntyi? Voi mun pientä 3v poikaa, mahtaa sitä nyt itkettää aiellä vieraan tädin (16v) mukana ????

Tästä muuten ajatukseni harhautui,kun suomen lain mukaan,jos on siskopuolia,niin isän puolen siskopuolet on niitä laillisia,mutta äidinpuolen eivät ole mitään sukua... :whistle: ...vai onko tämä laki muuttunut sitten -90-luvun,en ole perehtynyt...??

No ei kai tuo laki ole ollut voimassa enää viime vuosisadallakaan? Entisen anopin mukaan tämä on kuitenkin täyttä totta, eli esikoisen veli isän puolelta on hänen täysi veljensä, kun taas siskot minun puolelta ovat nippanappa sisaruksia lainkaan. Minulla luonnollisestikin on asiasta oma mielipiteeni.

Sukulainen on henkilö, joka on sukua jollekulle. Jotta voi kuulua sukuun ja kutsua itseään sukulaiseksi, on oltava joku, jolle on sukua. Vanhemmat, lapset tai jos olet sukua itsellesi, sekin käy. Sukulaisuuden voi hankkia menemällä naimisiin tai hankkimalla lapsia. Tilanteessa, jossa lapsia on jo läsnä, on hyvin suositeltavaa tarkistaa, että he ovat sukua juuri sinulle eivätkä esimerkiksi naapurin Erkille, sillä jos näin on, Erkki on saattanut käydä... sukulaisissa. Eri kulttuureissa sukulaisuus määritellään eri tavoin. Joissakin siskosi voi olla serkkusi ja joissakin serkkusi siskosi tai jopa siskosi serkkusi veljesi.

Sillä, että on sukua jollekulle, on huomattava haittavaikutus. Perinnölliset sairaudet. Perinnölliset sairaudet tulevat perintöna sukulaisiltasi jotka eivät ole pitäneet huolta terveydestään. Näiltä ikäviltä perinnöllisiltä sairauksilta on toki mahdollista välttyä. Lopettamalla yhteydenpidon sukulaisiinsa tai aiheuttamalla paheksuntaa heidän keskuudessaan voi huomattavasti vähentää mahdollisuutta saada jokin sairaus perinnöksi.

No ei kai tuo laki ole ollut voimassa enää viime vuosisadallakaan? Entisen anopin mukaan tämä on kuitenkin täyttä totta, eli esikoisen veli isän puolelta on hänen täysi veljensä, kun taas siskot minun puolelta ovat nippanappa sisaruksia lainkaan. Minulla luonnollisestikin on asiasta oma mielipiteeni.

Suomessa ei ole koskaan ollut tuollaista lakia. Tämä asia on tutkittu moneen kertaan. Anoppisi on täysin väärässä.

Yhteistyössä