Y
"yhäippä"
Vieras
Tiedostan eron asiassa että on yksinyksin kuin yksin parisuhteessa mutta on väärin yleistää että parisuhteessa elävällä on vastuu vain 12/7 ja toisella loput. Niinkuin itse kirjoitit että itsekin elit yksinäisenä lasten kanssa ilman sitä omaa aikaa vaikka olit suhteessa nin samoin se elämä on meillä monella muulla.
Ja mitä luulet vastattavan jos sitä menee vinkumaan että tarvisin rahaa siihen että saan palkattua tukea. Ei tule ei. Mutta ei myöskään mielestäni tarvitse tulla. Lapset kuitenkin on pitkälle oma valinta ja elämä pitää pyrkiä kuitenkin järjestämään ihan itse, ilman valtion kokoaikaista tuentaa, vaikka sitten itse maksamalla sille tädille![]()
No pointtihan on, että kyllä saa. Esim. saisit varmasti kodinhoitajan tai perhetyöntekijän. Mutta joudut siitä maksamaan, koska miehesi tienaa. Myös yh-maksaa jos on tuloja. Myös perheellinen voi saada tukiperheen, jos on hyvät syyt.
Yh maksaa ihan samalla tavoin kaikesta, tulojen mukaan. Mutta jos on vain yksi tulonsaaja niin usein perheen tulot ovat pienemmät ja siitä tulee tää luulo, että yh:t saa kaikenmaailman tukia. kaikki köyhät saa.
Lapset oli mun valinta, yksinhuoltajuus ei.