tietäisikö joku yksinhuoltajan oikeudesta viikonloppuvapaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22849296]Ei se lastensuojeluasiakkaana mitään kummoisempaa ole jos vapaasta tahdosta siihen mennyt että on tukiperheen saanut! Ei kannattais olla ennakkoluulonen.[/QUOTE]
Peesi. Lastensuojelusta on tehty aikamoinen mörkö.
Olemme mekin olleet asiakkaina (erossa oli turvakodin tarve) ja pelkkää hyvää sanottavaa. Ainoa velvoite mulle oli käydä näyttämässä naamaa siellä paikanpäällä pari kertaa ja kertoa kuulumiset. Kun exän kanssa ilmeni ongelmaa, mua kuunneltiin ja mun päätöksiä tuettiin.
Kysyin tuolloin tukiperheestä, niin meille ei kuulema ollut sen tarvetta kun ei meidän arjessa ollut mikään vialla. Jos olisin sanonut etten jaksa huolehtia kodista, itsestä ja lapsista, niin sitten varmaan asia olisi ollut eri.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22849240:
Suurin osa elatusvelvollisista taitaa kuitenkin maksaa ne elarit itse eikä maksattaa niitä veronmaksajilla.
Mun tuntemista yksinhuoltajista vain kolmasosa saa ruokot suoraan mieheltään.

Itse olen ollut totaaliyh:na nyt 7 vuotta (mies kuoli kun vielä odotin lastamme). Lapsen ollessa pienempi, kyselin mahdollisuuksistani saada meille tukiperhe. Minulla oli siihen aikaan voimakas lääkitys kasvainten takia ja se aiheutti rajuja sivuoireita. Itkien pyysin apua niin neuvolasta, sosiaalitoimelta, lastensuojelusta kuin ihan tk-lääkäriltä ja mielenterveystoimistosta. Päästiin tukiperhejonoon asti ja saatiin 50e lapsen pyörään...

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22851174:
Mun tuntemista yksinhuoltajista vain kolmasosa saa ruokot suoraan mieheltään.
Oikeesti? Mä tunnen useita yksinhuoltajia, mutta vain yhdellä elatusvelvollisen elarit perii ulosotto. Kaikki muut on ihan normaaleja työssäkäyviä miehiä, jotka eivät todellakaan halua itselleen mitään ulosottojuttuja.

Itse olen ollut totaaliyh:na nyt 7 vuotta (mies kuoli kun vielä odotin lastamme). Lapsen ollessa pienempi, kyselin mahdollisuuksistani saada meille tukiperhe. Minulla oli siihen aikaan voimakas lääkitys kasvainten takia ja se aiheutti rajuja sivuoireita. Itkien pyysin apua niin neuvolasta, sosiaalitoimelta, lastensuojelusta kuin ihan tk-lääkäriltä ja mielenterveystoimistosta. Päästiin tukiperhejonoon asti ja saatiin 50e lapsen pyörään...

No huhuh! :( Onpa ollut ammattitaidotonta porukkaa.