Tieto lisää "tuskaa"-odotukset.. :p

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meelaie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meelaie

Jäsen
18.01.2009
113
0
16
Eli pino niille jotka stressaa kaikesta enemmän kuin edellisessä/edellisissä raskauksissa..
Tietää nyt kaikkea mitä voi mennä vikaan, mitä ei tienny esikoisen kanssa .. ja sit pelkokin kasvaa..

Vielä -04 neuvolassa sanottiin että pitää välttää maksaruokia ja homejuustoa..
Nyt sain kauheen listan kaikista mitä ei sais syödä. Ekassa raskaudessa söin huoletta pellavansiemeniä sisältävää leipää, en edes katsonut oliko kaikki jugurtit ja maitotuotteet pästöroitu, ei tullut mieleenkään että hampurilaisen välissä oleva majoneesissa vois olla listeriaa..
Söin sit äsken danonen vitalinea jugurttia ja huomasin ettei siinä ainakaan lue että maito mitä siinä on käytetty olis pästöroitu.. ja heti nyt sit on kauhea pelko päällä,
Ja sitten on nyt tiedossa mitä kaikkea voi mennä vikaan synnytyksessä jne.. huh.
Kyllä se niin on että tietämättömyys on parhaaksi.. joskus.
Varmaan johtuu tää mun "hysterointi" siitä että oon kakkosesta haaveillu 4 vuotta.. ja nyt on pikkuinen kasvamassa mahassa.. ei jotenkin voi uskoa sitä. <3

mulla taas ekasta kaamee lista kaikkee et mitä EI saa syyä hää syntys 03 toka 06 kysyin nla :ssa et mitä ei saa syyvä ni pastorpomattomat tuotteet ja raaka kala saa nähhä mitä tälle kolmannelle sanotaan....

Voi kuulkaa.......tieto tosissaan lisää tuskaa!!! Kun odotin esikoistani, olin vain "onnellisesti raskaana" viikolle 12 ,jolloin pääsn ekaan ultraan ja kuulin sydänäänet :laugh: Nyt odotan viidettäni enkä jaksa millään odottaa että viikkoja olisi 7+ että pääsisin yksityiselle varhaisultraan katsastamaan että onhan sikiö kohdussa ja etteihän nyt vain ole tuulimuna ja MITÄ KAIKKEA!!!!!!!!!!! Ruuista en ole onneksi koskaan vouhottanut :maalaisjärkeä käytän ja syön ihan perusruokaa kaikkinensa, paitsi maksaa ja alkoholia/tupakkaa en käytä ja kahvia ei tee edes kovin mieli.

Pelkään ihan kamalasti kaikkea mikä voi mennä vikaan ja lulen että kun synnyty lähestyy, alan pelätä sitäkin :laugh:

Voih :p

Todellakin, tieto lisää tuskaa.

Esikoista odotti vailla huolen häivää, ei osannu pelätä mitään. Kunnes hän sit syntyi 6 vkoa etuajassa.
Toista odttaessa sitä sitten pelkäs keskenmenoa ja ties mitä ja pelot totetu, menetimme enkelin rv:llä 18+0.

Nyt komatta odottaessa.. Pelkään että tämä on kohdunulkonen tai tuulimuna. Sit kun sen pelon yli ehkä pääsee, seuraavaks vuorossa mitäs jos tämäkin vauva on pahasti sairas. Ja jos vielä ihmeen kaupalla siitäkin pelosta yli päästään on se, että kuinka aikasin tämä pieni tahtoo maailmaan pyrkiä. *huoh*

Ja yhden enkelin menettäneenä todellakin vältän käyttämästä mitään lääkkeitä, en käytä edes panadolia. Ruoka-aineita en niinkään tarkkaile kun maksaa en syö muutenkaan eikä raaka kala oo ikinä ollu mun herkkua. Maitotuotteita syön suruttu enkä kato millasta majoneesia mun hampurilaisessa on. Lähinnä mun pelot liittyy siihen, että onko vauva terve ja miten aikasin se on ajatellu tulla tähän maailmaan..............

Mä taas pelkään, että tämä neljäs tulokas ei olekkaan terve... Niin paljon oon netistä lukenut juttuja, mitä en lukenut kun aiempia odotin. Esikoista kun menin synnyttämään niin en edes sitä tiennyt, että jos istukka ei synnytyksen jälkeen irtoakkaan niin pitää leikata... Mulle selksis ekin vasta sit kun olivat repineet sitä istukkaa toooosi kauan jka lopulta kun saivat sen irti niin sanoivat, että "seuraavaks olis ollut sit leikkaus" :o

Ekassa raskaudessa kaikki meni tosi hyvin, ei ollut pahoinvointia, ei muita vaivoja ja synnytys meni ihan ok. Ajattelin koko ajan että kyl tää vauva on terve ja onneksi olikin. <3
Nyt just vähän pelottaa kaikki. Vielä kun diabeteksen takia on verensokeri heitellyt ja huomattiin myooma kohdun takaseinämässä..Seuraavaksi olis rakenneultra maaliskuussa.. ja aika matelee...
Oon kuunellu vähintää joka toinen ilta kotidopplerilla että onko masussa pikkuinen elossa..
-06 oli keskenmeno rv8, mutta se selvis jo heti ekassa ultrassa ettei vastannut viikkoja ollenkaan.
Nyt rv13 menossa

Nyt tuli tietoon että vihuri- ja parvorokko on vaarallisia sikiölle.. Enkä ole sairastanut parvorokkoa lapsena. :S
Ahdistaa.. Joku vauvalle vaarallinen voi tulla mistä vaa.. esikoisen mukana päiväkodista, miehen mukana koulusta/töistä tai ihan vaa kun käyn kaupassa.
Ja nyt taas itse kipeenä.. on jo kolmas kerta tän raskauden aikana, eikä ole vielä edes puolessa välissä.

Yhteistyössä