Tietokone, erotiikan ja suhteen tappaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dellidelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dellidelli

Vieras
Aloitan tästä aiheesta uuden ketjun, koska alunperin olin laittanut sen vähän väärään aiheeseen. Eli miten teidän huushollissa; onko tietokone nielaissut siipan kokonaan?

Kyllä se taitaa niin olla, että monta hyvää miestä on mennyt täysin piloille sen jälkeen kun tietokoneet yleistyivät huusholleissa. Mitä naisten kanssa on puhuttu, niin aivan yleistä näyttää olevan, että miesten mielenkiinnon kohde no. 1 on tietokone ja netissä surffailu. Ja jos nettiyhteyteen tulee lyhytkin katkos niin mies on kärttyinen ja kiukutteleva. Kai tuo jokapäiväinen ruudun vahtaaminen ja näppäimistön näpelöinti vie seksihalut mieheltä. Vaihtoon tuollaiset miehet joiden elämä pyörii vain tietokoneen ympärillä!

Täällä ainakin sellainen ongelma...ja päivä päivältä tuntuu enemmän siltä että suhde kaatuu. Itse joudun olemaan puutteessa, kun mies ei anna. Pahinta on, että miestä ei näytä asia edes vaivaavan. Taitaa sinkkunaisia olla kohta huimasti enemmän, kun tietokoneet vie kaikki miehet.

Oho..... mun mies onkin sitten poikkeus. Käy tietokoneella katsomassa veikkauksen sivulta tulokset ja kattelee autosivut ja joskus asuntosivuja ja niin... siinä kaikki. Niin ja tarkistaa sähköpostin kerran päivässä.
Hänen ei tarvitse istua kun hetken niin menee niska kipeeksi eikä muutenkaan ole kiinnostunut koko koneesta. Minä meidän huushollissa hoidan esim. pankkiasiat koneella ja muutenkin surffailen monin verroin enempi kun mies.
On monesti nukkumassa jo ennen kymmentä. tai kattelee kympin uutiset ja pelaa tavallisilla pelikorteilla.

Ei tietokone ole parisuhteen tappaja. Päinvastoin. Tietokoneen ja luonnollisen henkilön parisuhde pitäisi virallistaa oikeaksi parisuhteeksi.

"Ma rakastan suo, oi mun bittikullannuppuni. Käythän sa mulle jo kuumana ja näytät sa sun kaikki sulosi mulle iltaisin. Yhdessä käymme ja vietämme elämämme parhaimmat hetket. ?!?! Mitä sää akka taas mariset ?? Osta oma tiekkari ja anna mun olla rauhassa rakkaimpani kanssa kahden. Ei täällä kolmatta pyörää tarvita!"

=D

Meillä mies viettää kaiken ajan koneella ja ärsyyntyy jos netti ei toimi. Eli ei ole kivaa ja suhde menee juttuihin "Ootko netissä nähny sitä tai tätä" jne... En ole itse nettiin riippuvainen ja mun puolesta netissä roikkuva saa roikkua netissä, ei siitä ole oikeaan ihmissuhteeseen.

Mä olen se, joka roikun koneella. Kyllästyin olemaan iltaisin yksin, netissä saa sentään jotain vuorovaikutusta. En käy pahoilla teillä, pelaa rahapelejä tai edes harrasta pikkutuhmia chateissa.

Hän on mustasukkainen, kun kirjoitan sähköposteja. Yleensä hän löytää minut koneelta iltayhdeksän jälkeen, tullessaan omista menoistaan. Mä olen hoitanut lasten iltapesun, iltapalan ja nukutuksen. Olkoon klisee, mutta tykkään siitä että sen jälkeen on hetki omaa aikaa, hoitaa omia kontaktejaan, omia ystäviä, selailla oman harrastuspiirin nettisivuja.

En istu kynttilänvalossa odottamassa, koska herra sattuisi tulemaan kotiin. Kaipaan seksiä, mutta kaipaan myös siihen liittyvää valmisteluaikaa. Mä en ole vieläkään kodinkone, jonka saa napsauttamalla päälle.

Tähän sopisi myös kysymys: Baari, erotiikan ja suhteen tappaja?

Niinhän se on, että jos miehellä menee joku "harrastus" överiksi niin että lyhytkin katkos tästä harrastuksesta saa aikaan kärttyisyyttä ja kiukuttelua, suhde on aika valmis kuopattavaksi. Minä taas olen koittanut vieraannuttaa omaa siippaani baarista. Eilen kun vietimme yhdessä "laatuaikaa" miehen teki taas kovin mieli lähteä tuttuun kantakapakkiin kaljalle. Sanoin hänelle että minä en ainakaan sinne tule ja sitten alkoi kiukuttelu ja laatuaika loppui siihen. Ilmoitin sitten että herra saa kyllä vapaasti mennä sinne baariinsa koska eipä hänestä minullekaan siinä mielentilassa ollut mitään iloa, murjottava äijä telkkarin ääressä. Ihme kyllä ei lähtenyt.

Minua loukkasi myös se, että baari näyttää tosiaan aina vetävän pidemmän korren jos pitää valita. Olemme tästä asiasta kinastelleet koko yhdessä olon ajan ja minulle alkaa todellakin riittää. Mies on kuin mikäkin keskenkasvuinen kakara jonka pitää päästä leikkimään muiden samanlaisten kanssa omaan leikkipaikkaansa. Ja tuollaisen kanssa sitä pitäisi suunnitella perheen perustusta ja elämää eteenpäin?? Ei hyvältä näytä! Olen tullut siihen tulokseen, että jos mies arvostaa muita asioita parisuhdettaan enemmän, hänestä ei ole suhteeseen ollenkaan. Hänelle riittäisi se että on pyykin pesijä ja ruuan laittaja ja lämmin sänky mihin kömpiä sitten kun sattuu kiinnostamaan. Muija ei saa hänen menoihinsa puuttua ja jos puuttuu, on nalkuttava akka jonka luokse ei edes viitsi tulla. Sehän on muijan vika sekin jos baarissa viihtyy enemmän kuin kotona. Kerrankin kun tappelimme mies ilmoitti menevänsä baariin koska minä ajoin hänet sinne. Sanoin että siitä vaan menet mutta älä esitä noin lapsellista syytä, itse päättää tekemisistään täysin.

"Mä olen se, joka roikun koneella. Kyllästyin olemaan iltaisin yksin, netissä saa sentään jotain vuorovaikutusta. En käy pahoilla teillä, pelaa rahapelejä tai edes harrasta pikkutuhmia chateissa."

Roikun Elleissä työpaikalla ja kirjastoreissuilla. En omista kotona tietokonetta.

Monesti olen hyvilläni, kun avioliittoaikaan kotona ei ollut tietokonetta. Kännykkääkin käytin harvoin. Siinä oli surkea kenttä.

En virallistaisi parisuhdettani tietokoneen kanssa. Rautaromu on erittäin epäluotettava siippa. Hajoaa mitättömästä syystä eikä takuuaika ole voimassa kuin korkeintaan kolme vuotta.

Tässä iässä 50+ Ellinä ei enää kaipaa romantiikkaa. Yksinkin on hyvä elää.

Elli 50+ näen lähestyvän romantiikkahurrikaanin. Älä säikähdä, se ei ole agressiivistä sorttia, joten ei tarvitse, eikä missään nimessä kannata maastoutua eikä paeta.
Kunhan olet alkuun tarkkaavainen että edes hoksaat.

Kerro oletko ehkä jo vaistonnutkin jotain, mieti tarkkaan niin huomaat !

Tuttua tarinaa. Meillä yli 50 v mies on täysin tietokoneen lumoissa. Ja todella, on äksy ja huonotuulinen jos yhteyteen tulee pienikin katkos. Ei lue enää paperisia lehtiäkään, kun "kaiken voi lukea netissä", kuulemma. Jotenkin on alkanut ärsyttää koko homma. Ja arvaatte varmaan, että tämä riippuvuus on vaikuttanut seksielämäämmekin...

Roikun netissä työpaikallani, kotona ei konetta ole lainkaan.Mieheni ei varmaan ole moista koskaan edes käyttänyt! =)

Mutta tämä metsästys aika...voi että kun se kiinnostaa...yksin saa iltapäivät ja illatkin olla. =( Tänään alkoi jäniksenkin metsästys.

Mun mies lopetti sen metsästyksenkin kymmenisen vuotta sitten, ei jaksanut juosta mettällä. Hirviporukassa ei ole koskaan ollutkaan.
Mun veli oli kova metsästäjä ja ei tarvinnut kun kattoo kiväärin päin niin koira oli vauhdilla lähdössä, koira tiesi koska mettään lähdetään.
No, meni asian vierestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Dellidelli:
Aloitan tästä aiheesta uuden ketjun, koska alunperin olin laittanut sen vähän väärään aiheeseen. Eli miten teidän huushollissa; onko tietokone nielaissut siipan kokonaan?

Kyllä se taitaa niin olla, että monta hyvää miestä on mennyt täysin piloille sen jälkeen kun tietokoneet yleistyivät huusholleissa. Mitä naisten kanssa on puhuttu, niin aivan yleistä näyttää olevan, että miesten mielenkiinnon kohde no. 1 on tietokone ja netissä surffailu. Ja jos nettiyhteyteen tulee lyhytkin katkos niin mies on kärttyinen ja kiukutteleva. Kai tuo jokapäiväinen ruudun vahtaaminen ja näppäimistön näpelöinti vie seksihalut mieheltä. Vaihtoon tuollaiset miehet joiden elämä pyörii vain tietokoneen ympärillä!

Osta peili itseäsi varten, syy löytyy luultavimmin siitä peilikuvasta

Alkuperäinen kirjoittaja Maritza.:

Jos mies (tai nainen) on nettiriippuvainen, niin miten syy löytyy puolison peilikuvasta?

!

Edellisessä huushollissa kyllä, vaihtoon meni mies ja otin tilalle miehen, joka ei halua konetta kotiin eikä myöskään ehdi vahdata telkkaria sen enempää kuin minäkään. :-) Aaaaah, elämä on ihanaa nykyään. Meidän elämämme on yhteisiä harrastuksia, kokkailua, liikuntaa, koira yms.

Suosittelen lämpimästi: Laittakaa ne nörtit ja peliriippuvaiset vaihtoon.

!

Edellisessä huushollissa kyllä, vaihtoon meni mies ja otin tilalle miehen, joka ei halua konetta kotiin eikä myöskään ehdi vahdata telkkaria sen enempää kuin minäkään. :-) Aaaaah, elämä on ihanaa nykyään. Meidän elämämme on yhteisiä harrastuksia, kokkailua, liikuntaa, koira yms.

Suosittelen lämpimästi: Laittakaa ne nörtit ja peliriippuvaiset vaihtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja oho???:
Alkuperäinen kirjoittaja Maritza.:

Jos mies (tai nainen) on nettiriippuvainen, niin miten syy löytyy puolison peilikuvasta?

Jos mies on nettiriippuvainen, syynä on useinmiten totaalinen kyllästyminen naiseen...sama pätee tietenkin toisinkin päin

On surkuhupaisaa, että olioryhmä nimeltä Naiset valittaa, että miehet esineellistävät Naisia, eivätkä he saa miehiltä yhtä paljon hellää huomiota kuin esine nimeltä Tietokone. Samaan hengenvetoon samat arvon Naiset kuitenkin toteavat blondimaisen idioottimaisesti: "vaihtoon vaan" ja "juu, laita tuollainen mies vaihtoon", aivan kun hän olisi jokin kone, joka heitetään pois kuin vanha kulunut esine, omien mielihalujen mukaisesti. Kuka esineellistää ja ketä? Ymmärrän, ettei tuollaisten naisten kanssa (onneksi kaikki eivät ole samanlaisia :) kukaan täysjärkinen mies halua oikeaa ihmissuhdetta - mahdotontahan se on, jos mieheen suhtaudutaan kuin esineeseen.

Miten muuten kuin esineeseen voi pidemmän päälle suhtautua mieheen, josta ei saa irti mitään muuta kuin äkäisen ärähdyksen silloin kun yrittää ehdottaa että jospa tänään voitaisiin tehdä jotain yhdessä? Tottakai noissa samoissa nahoissa asustelee edelleen mies johon nainen rakastui, mutta miten nainen voi arvostaa sitä mitä mies on, vaikkapa hänen ajatuksiaan, jos hänellä ei ole käytännössä ikinä mahdollisuutta päästä kosketuksiin niiden kanssa, moni mies kun tuntuu pitävän keskustelua, hellyyttä, yhteistä ajanvietettä joko huvitellen tai välttämättömien kotitöiden parissa naisen kanssa vain ärsyttävänä häiriötekijänä koneella pelaamiselle (tai kavereiden kanssa kaljoittelulle)? Ei ihme, jos pikkuhiljaa alkaa tuntua, että huonekasveitakin saa enemmän vastakaikua tunteilleen!

Oikea ihmissuhde vaatii vaalimista, aikaa ja panostusta ihan molemmilta osapuolilta, vaikka rakastaisi miten, ei suhdetta pysty yksin pitämään pystyssä kovin kauaa (tai onhan niitä kaikenmaailman kulissiliittoja tai riippuvuussuhteita jotka saattavat kestää ihan hautaan asti, mutta mielestäni suhde jossa toinen saa jatkuvasti tuntea itsensä itsestäänselvyydeksi tai jopa riesaksi, ei ole mikään oikea ihmissuhde). Ei ketään voi vaatia tuhlaamaan elämäänsä ihmisen kanssa, jolle käytöksen perusteella tuntuu olevan aivan samantekevää onko se toinen siinä vai ei.

Jos pelaaminen on miehelle tärkeää, eiköhän miehen tämän puolen kanssa pääse parhaiten kosketuksiin esimerkiksi pelaamalla yhdessä? Miksi sen pitäisi mennä niin päin, että asioita käsitellään aina (tai useimmiten) sillä tavalla kuin nainen haluaa? Sehän tuntuu yhtä yksipuoliselta ja itsekkäältä kuin jos mies vaatisi esimerkiksi että perheen pyykit pestään betonimyllyssä, koska myllytys on hänelle tuttu ja mieleinen menetelmä, joka hän osaa ja jossa hän on hyvä. Ehkä kannattaisi miettiä uusia tapoja? Jos mies ei halua pelkkää keskustelua, vaan toimintaa? Tai jos mies ei halua toimintaa, vaan lepoa? Peräänkuulutat vastakaikua tunteille. Päteekö se myös miehen tunteille? Ehkä mieskin kaipaisi omille tunteilleen vastakaikua? Esimerkiksi halulleen välillä pelata, eikä jatkuvasti sosialiseerata. Ehkä miestä rassaa se, että nainen näkee tietokonella pelaamisen vain häiriötekijänä kaikelle sille, mitä nainen itse jatkuvasti haluaisi tehdä?

Oikea ihmissuhde vaatii todellakin vaalimista, aikaa ja panostusta ihan molemmilta osapuolilta - eli myös toisen tunteiden ja halujen kuuntelua ja huomioimista. Myös miehen tunteiden. Kaikki miehet eivät halua olla koko ajan tekemässä sitä, mitä nainen haluaa, vaan mies saattaa kaivata myös omia juttujaan ja mahdollisuuksia tehdä myös niitä - joko yhdessä tai (jos nainen ei ole esimerkiksi tietokoneista ja pelaamisesta kiinnostunut) yksin. Tai kavereiden kanssa, jotka eivät ole mitenkään ikävä asia, jota tulisi paheksua - vaikka joskus pari kaljaa ottaisivatkin. Myös useimmille miehille kaverit ja ystävät ovat tärkeitä.

Suhde jossa toinen saa jatkuvasti tuntea itsensä itsestäänselvyydeksi tai jopa riesaksi, ei ole mikään oikea ihmissuhde - siksipä miehelläkin on oikeus välillä olla naisen käyttämättömissä (ei itsestäänselvyytenä koko ajan vieressä, keskustelemassa tms.) ja hänellä on myös oikeus välillä pelata tai katsella televisiota tai levätä sohvalla - ja toivon mukaan siten, ettei nainen koe miestä tästä syystä pelkäksi riesaksi. Keskustelu on tärkeää, mutta yhtä tärkeää on välillä olla hiljaa, rentoutua ja irrottautua keskustelusta - etenkin, jos asioita käsitellään (tai jopa vatvotaan) yksipuolisesti, toista keskusteluosapuolta kuuntelematta sekä hänen mielipiteitään, tarpeitaan ja tunteitaan ymmärtämättä (tai jopa niitä halveksuen). Jospa ehdottaisit ensi kerralla, että pelaatte tai TEETTE jotakin muuta YHDESSÄ TIETOKONEELLA? :) Keskustelun alkuperäisessä aiheessa pysyäksemme: Ei tarvita hirveästi mielikuvitusta keksiä netistä asioita, jotka laittavat eloa myös erotiikan suhteen... ainakin mieheen, toivottavasti myös miehen hellyyden (tai rajumman lemminnän :) kohteeseen.

Hyvä jos se olisikin "välillä" pelaamista ja nettisurffailua, mutta kun se vie kaiken vapaa-ajan. Vaikka olen nainen, niin en ole mikään asioiden vatvoja enkä kaipaa pitkiä syvämietteisiä filosofointeja miehen kanssa (ainkaan kovin usein), joten siinä mielessä en varmaankaan miestäni rasita. Mutta ärsyttää tuo pikkupoikamainen pelaaminen ja surffailu. Ottaisi edes joskus kirjan käteensä ja lukisi (ennen olikin lempiharratus, mutta nyt ei enää lue ollenkaan)... jotenkin tuntuu kuin miehen päästä olisi joku ruuvi irronnut. Ja kyse on 40-50 vuotiaasta miehestä, ei teinipojasta.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt5:
Hyvä jos se olisikin "välillä" pelaamista ja nettisurffailua, mutta kun se vie kaiken vapaa-ajan. Vaikka olen nainen, niin en ole mikään asioiden vatvoja enkä kaipaa pitkiä syvämietteisiä filosofointeja miehen kanssa (ainkaan kovin usein), joten siinä mielessä en varmaankaan miestäni rasita. Mutta ärsyttää tuo pikkupoikamainen pelaaminen ja surffailu. Ottaisi edes joskus kirjan käteensä ja lukisi (ennen olikin lempiharratus, mutta nyt ei enää lue ollenkaan)... jotenkin tuntuu kuin miehen päästä olisi joku ruuvi irronnut. Ja kyse on 40-50 vuotiaasta miehestä, ei teinipojasta.

Oletko ajatellut että jos jokin asia (esim. pelaaminen/surffaaminen) vie kaiken ajan, se kertoo siitä että elämässä vallitsee jokin tyhjyys jota tuo toiminta täyttää? Tuskin kukaan vain huvikseen notkuu kaiken ajan koneella, se vain on parasta mitä keksii ajan kuluksi. Mikä on vienyt miehesi kiinnostuksen kaikkeen muuhun? Miksi parisuhde tai muut harrastukset ovat menettäneet merkityksensä? Elämässä voi olla murroskohta jossa ei tiedä mitä elämällään oikeasti haluaisi, tai asiat voivat oikeastaan olla "liian hyvin", kaikki on jo hankittu ja mitään uutta ei ole enää edessä. Tietokone on helppo pakopaikka. Se tarjoaa nopeasti helppoja elämyksia eikä tarvitse tarttua siihen mitä ehkä oikeasti kaipaisi. Jos vaikka parisuhteessa ei ole pystynyt ilmaisemaan todellisia toiveitaan, ne on helppo piilottaa apaattisuuteen ja parisuhteen ulkopuoliseen toimintaan. Ehkä olisi todellisen keskustelun ja tutkiskelun paikka - teille molemmille.

Mielestäni taustalla ei tarvitse olla mitään sen syvällisempää tyhjyyttä tai kaipuuta. Vai mistä tulee kaikki nämä netti- ja peliriippuvaiset ihmiset, eikös se ole addiktio siinä kuin alkoholismi tai muukin riippuvuus. Itse meinasin hävitä nettitaivaaseen joitakin vuosia sitten, mutta onneksi itse tajusin tilanteeni ja rupesin tietoisesti vähentämän internetin käyttöä. Ei elämässäni silloin ollut mitään murrosvaihetta, se vaan imaisi mukanaa ja kaikki ystävyyssuhteetkin meinasi mennä sen takia. Jos minua pyydettiin jonnekkin mukaan, niin keksin kaikenlaisia tekosyitä, koska halusin vain nettailla ja pelailla kotona. Nyt olen rajoittanut koneen käyttöä siten, että kotioloissa saan käydä koneella vain joka toinen päivä ja silloinkaan ei tuntikausia.

Yhteistyössä