Tilanne. Jos poliisi asiaksi menee, niin onko laiton uhkaus?

Snapsikäsi Edward

Aktiivinen jäsen
07.06.2005
2 101
0
36
Henkilö A on velkaa rahaa henkilölle B.

B haluaa rahansa, luonnolisesti.
A on laittanut suoran siirron (tai mikä se nyt onkaan) että kun tili tänään tulee, siirtyy se heti B:n tilille.
Kuitti löytyy.

Henkilö B ilmoitti, että jos raha ei ole tänään tilillä, hän pieksee A:n niin, ettei äitinsäkään häntä enään tunne.

Palkkakuitti tuli toissapäivänä, mutta tili ei tullut tänään A:lle. Eikä muillekkaan samassa firmassa työskenteleville.
Nyt A itkee ja pelkää, on yksin lapsen kanssa kotona. Syyttää itteänsä, kun tili ei tullut.
Yritetty on sanoa A:lle, että ei pysty vaikuttamaan, kun on kyse pankin möhellyksestä.
Pelkää, että B tulee heille, ja hakkaa.
Sanoin, että jos se sinne ilmaantuu, kehottaa B:tä poistumaan, jos ei poistu, voi soittaa paikalle poliisit.

Sanoin, ettei ole pakko päästää sisälle, vaan kun heillä ei ole kuulemma lukkoa ovessa (!?!?)
Niin onko se sitten kotirauhan häirintää, jos tunkee silti sisälle?

Tunnen molemmat läheisesti, ja täytyy sanoa, että B:n käytös ketuttaa minua paljon, vaikkakin kyllä ymmärrän, että hän rahansa haluaa, mutta että hakkaamaan toinen, siksi, että pankki sössi?
Kaikesta löytyy kuitit, tilitapahtumat, palkkakuitti ja se lappu siitä siirtohommasta. Itse kysymys kuuluukin, että onko laiton uhkaus?
Sanoin, että laittaa talteen kaikki viestit, joissa B on uhannut häntä, jos niitä mahollisesti jossain vaiheessa tarvii.
Lainasta itsestään ei ole papereita tms. tehty.

Jos sillä on merkitystä, niin A on nainen, B mies.

JOs A ei halua päästää B.tä sisälle, ja se väkisin tulee, niin se on sillon kotirauhan häirintää. Ei kenenkään ole pakko päästää ketään sisälle, jos ei halua. Ja jos B tulee möykkäämään oven taa, eikä usko A:ta niin sit kytät paikalle.

no onhan se uhkailua jos aikoo toisen hakata!! Poliisille soitto ehdottomasti jos oikeasti herra B voisi näin idioottimaisesti toimia!
Jonnekkin muualle rouva A nukkumaan yö lapsensa kanssa! Turhaa riskin ottoa!!
..niin ja ei varmaan kannate enää herra B:ltä lainata rahaa..

No onhan tuo uhkaavaa ja ahdistavaa. Jos on näyttöä tuosta uhkailusta, tekstarit tms, aina parempi. Jos olisin tuo pelkäävä A, menisin viikonlopuksi kavereille yöksi, ihan varuiksi, jos on odotettavissa tuon B:n toteuttavan uhkailunsa.
Vaikka lukkoa ei ole, mun ymmärtääkseni kaikki oman kodin sisällä on kotirauhan piirissä, ei sillä lukolla ole merkitystä.
Jos olet läheinen ystävä ja asut lähellä, kutsu A kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
No onhan tuo uhkaavaa ja ahdistavaa. Jos on näyttöä tuosta uhkailusta, tekstarit tms, aina parempi. Jos olisin tuo pelkäävä A, menisin viikonlopuksi kavereille yöksi, ihan varuiksi, jos on odotettavissa tuon B:n toteuttavan uhkailunsa.
Vaikka lukkoa ei ole, mun ymmärtääkseni kaikki oman kodin sisällä on kotirauhan piirissä, ei sillä lukolla ole merkitystä.
Jos olet läheinen ystävä ja asut lähellä, kutsu A kylään.

Nyt on välimatkaa sen verran, että en pysty auttamaan :'(
Mutta soitan, ja kehotan menemään vaikka anoppilaansa yöksi, että ei tarvi pelätä.

Yhteistyössä