Tilasin vkloppuksi pöydän ravintolaan:), etsin myös hyvää hieroja:P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vauva";27167801]Aha, sun minimiäitiypäivärahalla ja lapsilisillä vai? Vai tarvittaisiinko siihen kuitenkin sitä rahaa jonka mies on ansainnut?[/QUOTE]

No tuleehan Milannalle firmoista ehkä jo vähän tuloa, sekä kirppismyynnistä ja huutonetistä. Kyllä kai niillä rahoilla ravintolaan ja hierojalle pääsee.

[QUOTE="vauva";27167801]Aha, sun minimiäitiypäivärahalla ja lapsilisillä vai? Vai tarvittaisiinko siihen kuitenkin sitä rahaa jonka mies on ansainnut?[/QUOTE]

hmm... en mä saa äitiyspäivärahoja, kun olen yrittäjä, mutta lapsilisäät tulee, paitsi näitä en ole koskenut varma 3vuotta

[QUOTE="vieras";27167826]Kuka sun vauvaa hoiti päivän ja haki lapset koulusta, ekaluokkalaisen päivät on kuitenkin aika lyhyitä?[/QUOTE]

äiti oli tänään hoitamassa ja on vieläkin, sitten vkolla tulee eri hoitaja, kun tulee kiire mulla:). Mä hain koulusta ja päiväkodista

Ei, miks pitää jos ei väsyttää? Sekä kun he tykkää nukkua koulun jälkeen ja päiväkodin jälkeen

Olisko mahdollista, että he nukkuvat koulun jälkeen, koska eivät nuku tarpeeksi yöllä? Sitä paitsi, yleensä äiti ja isä päättävät milloin lapset menevät nukkumaan, eivät lapset. Minä tunnen useitakin lapsia, jotka valvoisivat joka yö puoleen yöhön, vaikka koulussa pitäisi olla kahdeksalta. Aamulla kouluun lähteminen onkin sitten melkoisen takkuista kun ei ole nukkunut tarpeeksi.

Minä oon yrittäjäsmies, rakennusalalla, suht ison firman tj, pitkää päivää ja reissuamista ympäri Suomen.
Minun vaimoni hemmottelee minua joskus viikonloppuisin mm. näin: sulkee puhelimet, tai vähintään laittaa äänettömälle. Laitamme ulkoilutamineet päälle ja lähdemme lasten kanssa metsäretkelle, meillä on eväät usein repussa mukana. Nautimme koko perheen voimin ulkoilusta muutaman tunnin, katselemme kotona rauhassa televisiota jne. Sitten anoppi saattaa hakea lapset yökylään, teemme vaimon kanssa yhdessä kynttiläillallisen herkkuineen, saunomme, nautimme rauhallisesta koti-illasta leffoineen toistemme kainaloissa.

En todellakaan voisi kuvitella olevani iloinen, jos vaimoni roudaisi minut kotoa pois niinä harvoina hetkinä kun minulla siellä mahdollisuus on olla.

[QUOTE="Jorma";27167900]Minä oon yrittäjäsmies, rakennusalalla, suht ison firman tj, pitkää päivää ja reissuamista ympäri Suomen.
Minun vaimoni hemmottelee minua joskus viikonloppuisin mm. näin: sulkee puhelimet, tai vähintään laittaa äänettömälle. Laitamme ulkoilutamineet päälle ja lähdemme lasten kanssa metsäretkelle, meillä on eväät usein repussa mukana. Nautimme koko perheen voimin ulkoilusta muutaman tunnin, katselemme kotona rauhassa televisiota jne. Sitten anoppi saattaa hakea lapset yökylään, teemme vaimon kanssa yhdessä kynttiläillallisen herkkuineen, saunomme, nautimme rauhallisesta koti-illasta leffoineen toistemme kainaloissa.

En todellakaan voisi kuvitella olevani iloinen, jos vaimoni roudaisi minut kotoa pois niinä harvoina hetkinä kun minulla siellä mahdollisuus on olla.[/QUOTE]

Tämä kuulostaa kivalta. :) Aitoa, rehellistä rentoutumista ilman krumeluureja. :D

[QUOTE="vieras";27167910]Minä en ymmärrä tää jatkuvaa rutinaa Milannan rahoista. Monella perheellä on yhteiset rahat ja moni suomalainen nainen on kotiäitinä, mutta enpä ole huomannut, että näistä perheistä rutistaisiin jatkuvasti tällä tavalla. Mulla on ihan sama miten perhe hoitaa sisäiset raha-asiansa. Se on heidän asiansa eikä se kuulu muille.[/QUOTE]

Jos aloittaja levittää miehensä rahat palstalla yjsityiskohtaisesti? Kaikki löytävät ja muistavat tilitykset 200e menemisestä päivittäin taksiin. 1000e viikossa ruokaan. Viimeisimmän rahoitusyhtiön auton saati 12 muuta aloittajan autoa. Google on kaveri.

Jos aloittaja levittää miehensä rahat palstalla yjsityiskohtaisesti? Kaikki löytävät ja muistavat tilitykset 200e menemisestä päivittäin taksiin. 1000e viikossa ruokaan. Viimeisimmän rahoitusyhtiön auton saati 12 muuta aloittajan autoa. Google on kaveri.

Siis, heidän raha-asiansa? Pointtini on tämä: sillä ei ole väliä kumpi on "ansainnut" rahat jos perhe on sopinut, että ne ovat yhteisiä. En näe mitä yhteyttä tällä on sen kanssa, että AP kertoo täällä raha-asioistaan. Miten se vaikka AP skannaisi tiliotteensa tänne muiden katsottavaksi oikeuttaisi narinan hänen "miehensä rahoista", mutta ei jos hän olisi kotiäiti, joka ei täällä puhuisi raha-asioistaan?

[QUOTE="vieras";27167925]Tämä kuulostaa kivalta. :) Aitoa, rehellistä rentoutumista ilman krumeluureja. :D[/QUOTE]

Se on kivaa! Jotenkin tuli mieleen tästä aloituksesta (vaimo passitti lukemaan :D)
että Venakko itse ei kykene rauhoittumaan eikä anna sitä mahdollisuutta miehelleenkään,
jolla taas ei ole kanttia Venakolle esittää vastalauseita liittyen omiin rentoutumistoiveisiinsa...
Mutta meillä reissumiehilläkin on lapset ja niidenkin kanssa halua viettää aikaa,
ainakin minulla.

Siis, tarkoitatko, että jos AP puhuu raha-asioistaan, muuttuvat heidän rahansa hänen miehensä rahoiksi, mutta jos AP ei puhu raha-asioistaan, ovat rahat heidän yhteisiään? Vai mitä oikein tarkoitat?

[QUOTE="Jorma";27167993]Se on kivaa! Jotenkin tuli mieleen tästä aloituksesta (vaimo passitti lukemaan :D)
että Venakko itse ei kykene rauhoittumaan eikä anna sitä mahdollisuutta miehelleenkään,
jolla taas ei ole kanttia Venakolle esittää vastalauseita liittyen omiin rentoutumistoiveisiinsa...
Mutta meillä reissumiehilläkin on lapset ja niidenkin kanssa halua viettää aikaa,
ainakin minulla.[/QUOTE]

Se on hienoa, että haluat viettää aikaa lasten kanssa. Lapsesi varmasti arvostavat sitä. Minun isäni teki myös paljon töitä lapsuudessani, jopa 20-tuntisia päiviä. Monesti töiden jälkeen isä oli niin väsynyt, että ei jaksanut meidän kanssa touhuta kovin paljon. Nyt aikuisena toivon, että meillä olisi ollut enemmän yhteistä aikaa, koska en itse asiassa tunne isääni kauhean hyvin emmekä ole kovin läheisiä, vaikka isää toki rakastan.

(Toki on tärkeää viettää aikaa kahdestaan myös vaimon kanssa! :D)

Meillä mies myös yrittäjä, joka tekee lähes yötä-päivää töitä. Ei häntä voisi yllättää mitenkään noin, koska koskaan ei tiedä milloin tulee kotiin ja onko minkä aikaa kotona. Mutta monesti iltaisin yllätän hänet koko vartalo hieronnalla, itse tehdyllä hyvällä ruualla, houkuttelen saunaan, jossa pesen hänet päästä varpaisiin ja samalla saunassa hieron...
Mies järjestää sit noita ravintola yllätyksiä, sekä yllätys matkoja, kylpylä viikonloppuja minulle ja tietty myös itselleen.
Mutta paras rentoutumis paikka on mökki saaressa, jossa saa olla ihan rauhassa. Sillon laitetaan puhelimet kiinni ja nautitaan puun hakkuusta, vesien kannosta, kynttilöiden ja takkatulen ääressä, uiden, tehden hyvää ruokaa....
Mökkeilyn jälkeen mies jaksaa taas raataa ja minä jaksan kotona pitää kodista huolta ja odottaa rakasta kotiin =)

Varmaan nauttis kotona paremmin kun aina muualla menossa ja MUUALLA syömässä. Ja varmaan nauttis enemmän jos OMA vaimo hierois kun joku tuntematon... Mut jos ajattelee venakon ajatusmaailmaa, niin onnen saa vain rahalla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tän kerran kommentoin;27169092:
Varmaan nauttis kotona paremmin kun aina muualla menossa ja MUUALLA syömässä. Ja varmaan nauttis enemmän jos OMA vaimo hierois kun joku tuntematon... Mut jos ajattelee venakon ajatusmaailmaa, niin onnen saa vain rahalla ;)
No eikö palstalaiset tietä enemmän;)

Onneks silti meillä eri tavalla

Alkuperäinen kirjoittaja tän kerran kommentoin;27169092:

Ihanaa etta talla palstalla aina yleistetaan ;). Myos minun mieheni kulkee paljon tyomatkoilla ja siltikin hanelle ap:n kuvailema yllatys (tosin limusiini olisi jo liikaa) sopisi paremmin kuin koti/mokki-ilta.

Minua aina ihmetyttaa etta suomalaiset rentoutuvat vain kotona/mokilla, kun taas monet ulkomaalaiset tykkaavat rentoutua muiden ihmisten parissa. Kylla suomalaisilla on aika erakkoluonne.

[quote="lis";27169383]ihanaa etta talla palstalla aina yleistetaan ;). Myos minun mieheni kulkee paljon tyomatkoilla ja siltikin hanelle ap:n kuvailema yllatys (tosin limusiini olisi jo liikaa) sopisi paremmin kuin koti/mokki-ilta.

Minua aina ihmetyttaa etta suomalaiset rentoutuvat vain kotona/mokilla, kun taas monet ulkomaalaiset tykkaavat rentoutua muiden ihmisten parissa. Kylla suomalaisilla on aika erakkoluonne.[/quote]

Olen AIVAN SAMA mieltä

Kauhee valitus taas. Meilläkin mies tienaa lähes kaikki rahat, jotka siis on yhteisiä. Toisinaan olen yllättänyt hänet tekemällä hyvää ruokaa ja ostamalla hyvää shamppanjaa sekä uudet alusvaatteet. Eipä tuo ainakaan ole valittanut kotiin tullessaan rahanmenosta, tuskin on moinen käynyt mielessäkään...

[QUOTE="alma";27169467]Kauhee valitus taas. Meilläkin mies tienaa lähes kaikki rahat, jotka siis on yhteisiä. Toisinaan olen yllättänyt hänet tekemällä hyvää ruokaa ja ostamalla hyvää shamppanjaa sekä uudet alusvaatteet. Eipä tuo ainakaan ole valittanut kotiin tullessaan rahanmenosta, tuskin on moinen käynyt mielessäkään...[/QUOTE]

Mun mies ei sano ikinä mitään vaikka tuhlaan aivan koko omaisuus:). Se sanoi että talous on mun hartioilla, teen mitä haluan, hyvää jos järki pysyy päässä, niin se luota... Ja vaikka meen ostan Lv laukun ja vaateita vielä 2lla tonnilla, se vaan sano hyvää kun hemmotelit itseä:) ja hän kans rakasta ostaa lahjoja. Mutta nyt on mun vuoro ja jopa oi voi, omalla rahalla, mitä itse tienasin

Yhteistyössä