Tiuskitteko koskaan lapselle joka vaan töröttää vieressä ja kyselee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Rakastan toki lapsiani, mutta mulla alkaa varmaan olla kotonaolovuodet niiiiiin täynnä. Tiuskaisin äsken pojalle (5v), kun olen pyytänyt monta kertaa "mene pistämään vaatteet päälle" ja se vaan seisoo vieressä ja kyselee "koska on vappu, kuinka monta päivää on perjantaihin, tiedätkö mikä on maailman suurin eläin, kuka tulee puistoon, mitä me tehdään sitten......." Ja mä tässä v....n kaaoksen keskellä vaihdan kakkavaippaa ja keskimmäinen kiukuttelee yläkerrassa kun en laittanu sen hiuksia ensin (vaan siis vaihdoin eka vaipan). Ja mä en siis kestä enää yhtäääääään sitä ettäkaiken hajanaisuuden keskellä toi yks ihan jatkuvasti kysyykysyykysyy. Just kun yritä selvitä jostain (minulle) hajanaisesta moniajotehtävästä "vaihtaavaippaa, lohduttaatoista, ehtiäbussiin, tyhjentää pesukonetta, vastatapuhelimeen, olla kompastumattakeskellelattiaa jätettyihinvaatteisiin, jnejne" niin sit toi seisoo siinä ja kysyy jotain tyyliin "paljon on 38-12" "äiti paljon se on äiti paljon se on?????"

Joo on valitusta, mutta EIKÖ TEILLÄ MUILLA VAAN JOSKUS MEE MITTA TÄYRTEEN TÄTÄ "SAANKS MÄ PULLAN, KATO TÄTÄ, MIKÄ TÄÄ ON SAANKSMÄ KATTOO VIDEOO, MIKSEI SULLA OO MEKKOA...." Ja s.......nan äijä luulee että mä täällä lepäilen vaan kaikki päivät. no eihän se ihme oo, kun kämppä on ihan kaaos vaikka koko ajan teen jotain.

HERMO MENEE:

Kiitos :D Olen miettinyt onko mulla vaan lyhyt pinna (mies siis olen ja yh...) että miten NAINEN pystyy olemaan tällaisessa härdellissä... ja mulla sentään on vaan yks kyselemässä eikä ees vaippaa vaihdettavana... on vaan nui muut pesukone, tiskikone sun muut perussydeemit mistä PITÄISI selvitä ihan iisisti... mut kun toi kysyy KYSYY ja katokato... kato tätä.--..
Joku vois sit kertoa mitä pitäs tehdä jos hermo niinku... meneee....

Ole hyvä :o). Mä jo kans ehdin miettiä oonko oikeasti ainoa, joka vaan ei kestä sitä että on jatkuvasti kuin jossain kiinalaisessa kidutuskokeessa, jossa ympärillä jatkuvasti hajotetaan huomiokykyä ja vingutaan, kinutaan kysellään ja sit pitäis ihan pokkana saada aikaiseksi järkeviä asioita....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ole hyvä :o). Mä jo kans ehdin miettiä oonko oikeasti ainoa, joka vaan ei kestä sitä että on jatkuvasti kuin jossain kiinalaisessa kidutuskokeessa, jossa ympärillä jatkuvasti hajotetaan huomiokykyä ja vingutaan, kinutaan kysellään ja sit pitäis ihan pokkana saada aikaiseksi järkeviä asioita....

Toi kauhistunut hymiö kummittelee. tarkoitus oli =)

Kyllä pyhimys saa olla jos ei koskaanhermo mene. Itse syyllistyn siihen, kyllä vaan. 4,5-vuotias harrastaa samaa kyselyä, välillä jokainen lause alkaa 'äiti saanks mä..' Koko ajan jotain uutta tekemistä pitäisi saada, vaikka entiset hommat ja leikit levällään ja lelut itse otettavissa leikkeihin. Omasta mielialasta/väsymyksestä riippuen (rv. 24) vastaan kerran, kaksi, kolme rauhallisesti ja jämptisti, mutta kun 3 v. pikkusisko liittyy kuoroon ja jankkaus vaan jatkuu niin kyllä tulee ärähdettyä. Eivät kyllä ole siitä kovinkaan moksiskaan, toteavat vaan että mennään yläkertaan/olkkariin/teekutsuille.. Äiti saa jäädä yksin ärisemään.

Kyllä sitä joskus siihen oikeasti kyllästyy. Aina kyselee kaikkea vaikka jo asian tietää. Välillä sitten vastailen että "siksi että saat kysyä" yleensä siihen lopettaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
Ei lapsille kuulu tiuskia :o
Ei ehkä kuulukaan, mutta en usko että sellaista äitiä tai isiä on olemassakaan joka ei olisi joskus tiuskinut lapselle!

Ja pisti naurattamaan toi ap:n teksti, vaikka meillä on samanlaista ja silloin ei naurata, mutta kun juuri tuota se on...

Yhteistyössä