Todella huonoa palvelua op-pankisssa, enpä siirräkkään asuntosäästöäni osuuspankkkiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kolmen äiti"

Vieras
Kävin vuosi sitten vakuutusyhtiössä hoitamassa asioita. Samaan konserniin kuuluu pankki. Ilmeisesti heillä on vaikeuksia, koska näin epätoivoisesti etsivät rahalähteitä. Eli houkuttelivat minut sijoitusneuvojalle sinne pankin puolelle.
Minulla olikin kyllä akuutti tarve sjoittaa turvalliselle määräaikaistilille asuntosäästöni. En kuitenkaan tunne op pankkia joten en heti uskaltanut kaikkia säästöjän sinne sjoitttaa. Oli tarkoitus kokeilla sen kokemuksen myötä siitää säästöt sinne myöhemmin.

Aluksi sijoitusneuvoja laskeskeli, että joihinkin instrumetteihin (eläkerahasto yms. bondit) minun kannattaisi ehdottomasti sijoittaa. Ne kuulostivat erittäin epäluotettavilta. Pitkän vänkäyksen jälkeen hän hyväksyi sen että halusin kokeilla korkeintaan määräaikaistiliä, koska minulla ei ole varaa menettää asuntorahojani. Pesämunaani.

No, op pankin sijoitusneuvoja teki laskelmat ja laski että tulen saamaan bonuksia, joita voin käyttää sitten mm. vakuutusmakujen makussa, jos kokeeksi sijoitan heille määräaikaistilille. Sijoitin sitten sinne määräaikaistilille. Mutta sjoitusneuvoja sanoi, että minun tulee avata myös siirotili. Se on pakollinen sijoittaessa. Hän lupasi että siirtotilistä ei tule minulle mitään kuluja. Sanoin, että en sjoita rahoijani, jos minulle tulee kuluja.

Nyt vuoden jälkeen, kun määräaikainen talletukseni erääntyi, selvisi että pankki on joka kuuukausi perinyt minulta palvelurahaa tuosta siirtotilistä!

Soitin pankkiin, mutta virkailija (joka ylpeänä kertoi hänellä olevan30 vuoden kokemus), sanoi, että on aivan oiken, että sijoitusneuvoja sanoo asiakkaalle että kuluja ei tule siitä että asiakas avaa määräaikaisen tilin jonne tallettaa rahaa. Hänen mielestään on aivan oikein kuitenkin periä maksut sitten siirtotilistä, siitäkin huolimaatta vaikka sijoitusneuvoja olisi kuinka vastannut Ei tule mitään kuluja, kysymykseen tuleeko jotakin kuluja siitä että tallettaa rahaa määräaikaistilille ja avaa pakollisen siirtotilin.

Kompa on siis siinä, että siirtotili on pakollinen ja vaikka kerrotaan että kuluja ei tule, silti pankki kuukausimaksua voi periä.

Enpä enää asioi op pankissa. Ja rahani siirrän tällä kokemuksella muualle.

Tuli vahva kokemus että Sijoitusneuvojat eivät tiedä mistään mitään. HE tyrkyttävät mitä sattuu kenelle sattuu. He vain tuli perseen alla yrittävät saada myytyä tyhjää, jotta saisivat rahat ihmisiltä ja pääsisivät rahastamaan ihmisiä.

Niin ja ne laskelmat bonuksista. Mitään bonuksia ei siis tule. Ne laskelmat menivät aivan peruulleen. Ne luvatut bonukset eivät riitääneet edes niiden palvelumaksujen kuittamiseen. Ja niitä palvelumaksuja ei edes pitänyt tulla.

Me meinattiin ottaa asuntolaina op:stä kun miehen kaikki pankkiasiat siellä, mutta oli kyllä niin käsittämätön lainaneuvottelu... Pankin täti ei suostunut vastaamaan kysymyksiinne, vastaus oli aina, ei teidän tervitse siitä huolehtia yms. lisäksi kävimme myös nordeassa (mistä otimmekin lainan) ja op:n tarjous samasta lainasummasta olisi tullut 10 000e kalliimaksi kuin nordeassa! Yritin tästäkin kysellä mutta siitäkään ei arvinnut kuulemma huolehtia ja onhan niitä boonuksia yms.. Noh siirrettiinkin sitten kaikki pankkiasiat nordeaan, ja tyytyväisiä ollaan oltu.

Osuuspankissa on muuten sekin outoa, että vaikka olet asiakas, et saa edes sitä palvelumaksuhinnastoa, ellei sinulla ole pankkitunnuksia (jotka tietenkin maksavat, mutta en tiedä miten paljon, koska minulla ei niitä tunnuksia ole).

[QUOTE="Vieras";24859880]No paljonko niitä palvelumatksuja nyt sitten oli per kk ja kuinka paljon yhteensä? Eli miten monta kuukautta rahasi olivat sillä siirtotilillä?[/QUOTE]

Rahat olivat vain muutaman viikon siirtotilillä. Ja palvelumaksuja siis kertyi koko vuodelta. Siirtotili oli muuten tyhjä IHAN KOKO AJAN. En tarvinnut sitä. Se piti avata kun se oli pakollinen jos teki määräaikaistalletuksen. Näin sijoitusneuvoja sanoi.
Muuta käyttöä minulla ei siirtotilille ollut, kun se että nyt todellakin siirsin sen siirtotilin avulla/kautta rahat pois kokonaan op pankista.
Nyt pitäisi vaan vielä saada lopetettua se hemmetin siirtotili. Perivät siitä edelleen maksua vaikka on tyhjä. Mutta sitä varten pitää varata aika pankkiin. Mutta milloin pääset kolmen pienen lapsen kanssa sinne hemmetin pankkiin nyt sitä siirtotiliä sulkemaan!!

[QUOTE="Kolmen äiti";24859937]Rahat olivat vain muutaman viikon siirtotilillä. Ja palvelumaksuja siis kertyi koko vuodelta. Siirtotili oli muuten tyhjä IHAN KOKO AJAN. En tarvinnut sitä. Se piti avata kun se oli pakollinen jos teki määräaikaistalletuksen. Näin sijoitusneuvoja sanoi.
Muuta käyttöä minulla ei siirtotilille ollut, kun se että nyt todellakin siirsin sen siirtotilin avulla/kautta rahat pois kokonaan op pankista.
Nyt pitäisi vaan vielä saada lopetettua se hemmetin siirtotili. Perivät siitä edelleen maksua vaikka on tyhjä. Mutta sitä varten pitää varata aika pankkiin. Mutta milloin pääset kolmen pienen lapsen kanssa sinne hemmetin pankkiin nyt sitä siirtotiliä sulkemaan!![/QUOTE]

Juu hankkiudu op:stä äkkiä eroon. Niiltä saa hyvää palvelua vaan jos tienaat 6000e/kk tai enemmän ja silloinkin vain koska saavat rauhassa veloittaa ylimääräistä omaan taskuun ties mistä moskasta.

Alkuperäinen kirjoittaja myös;24859867:
Me meinattiin ottaa asuntolaina op:stä kun miehen kaikki pankkiasiat siellä, mutta oli kyllä niin käsittämätön lainaneuvottelu... Pankin täti ei suostunut vastaamaan kysymyksiinne, vastaus oli aina, ei teidän tervitse siitä huolehtia yms. lisäksi kävimme myös nordeassa (mistä otimmekin lainan) ja op:n tarjous samasta lainasummasta olisi tullut 10 000e kalliimaksi kuin nordeassa! Yritin tästäkin kysellä mutta siitäkään ei arvinnut kuulemma huolehtia ja onhan niitä boonuksia yms.. Noh siirrettiinkin sitten kaikki pankkiasiat nordeaan, ja tyytyväisiä ollaan oltu.

Tähän vielä lisäyksenä, että kun sitten myöhemmin mentiin hakemaan op:sta jotain meidän papereita, eivät meinanneet antaa niitä ja se lainaneuvottelija täti tuli huutamaan meille aulassa että miksi petimme hänet ja otimme lainan nordeasta ja että olimmepas me tyhmiä ja tullaan katumaan, yms. Eli tosi asiallista palvelua sieltäkin.

Tapiolasta olen saanut erinomaista palvelua. Samoin S-pankki toimii hyvin.
Myöskään Aktian kanssa ei ole ollut tällaisia ongelmia. Eikä ole mitään syytä moittia myöskään Nordea.
Sampo myös ok. Mutta OP oli pohjanoteeraus.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24859891:
Osuuspankissa on muuten sekin outoa, että vaikka olet asiakas, et saa edes sitä palvelumaksuhinnastoa, ellei sinulla ole pankkitunnuksia (jotka tietenkin maksavat, mutta en tiedä miten paljon, koska minulla ei niitä tunnuksia ole).

Ei ne pankkitunnukset mitään maksa.

Alkuperäinen kirjoittaja myös;24860013:
Tähän vielä lisäyksenä, että kun sitten myöhemmin mentiin hakemaan op:sta jotain meidän papereita, eivät meinanneet antaa niitä ja se lainaneuvottelija täti tuli huutamaan meille aulassa että miksi petimme hänet ja otimme lainan nordeasta ja että olimmepas me tyhmiä ja tullaan katumaan, yms. Eli tosi asiallista palvelua sieltäkin.

Ekaa kertaa minullekin tänään op:ssa, kun soitin sinne noin töykeästi rupesi virkailija vastaan väittämään, puhui päälle jne. ja vetosi siihen että hän tietää kun on 30 vuotta ollut alalla, vaikka samaan aikaan pakoili sanomalla että hän ei kanna vastuuta siitä mitä joku toinen sijoitusneuvoja on vuosi sitten sanonut.
Olin täysin asialinen, mutta piti lopulta itsenikin jankuuttaa kun se nainen jankutti eikä kuunnellut mitä sanoin. Lopetin puhelun kun tajusin että se ei johda mihinkään. Sanoin ettei tästä mitään tule ja kiitos kuulemiin ja suljin puhelimen.

Tuollaista palvelua en ole saanut koskaan mistään vaikka jatkuvasti puhelimella asioin.

Minä olen saanut op:ssa kyllä ihan hyvää palvelua, etenkin nyt keväällä kun piti saada pikaisesti 10000 euron laina, niin sain sen, vaikka mulla ei ole heidän mukaan maksukykyä siihen, mutta lainaa hoitanut henkilö totesi, vaan että eihän me nyt 10000 euron vuoksi vaaranneta sun taloa ja antoi lainan.
Ja vuosi sitten sain asuntolainan nimiini, vaikka ei laskelmien mukaan olisikaan varaa sitä maksaa.

[QUOTE="shihtzu";24860093]Minä olen saanut op:ssa kyllä ihan hyvää palvelua, etenkin nyt keväällä kun piti saada pikaisesti 10000 euron laina, niin sain sen, vaikka mulla ei ole heidän mukaan maksukykyä siihen, mutta lainaa hoitanut henkilö totesi, vaan että eihän me nyt 10000 euron vuoksi vaaranneta sun taloa ja antoi lainan.
Ja vuosi sitten sain asuntolainan nimiini, vaikka ei laskelmien mukaan olisikaan varaa sitä maksaa.[/QUOTE]

Ha haa. Jotain on vialla.

[QUOTE="shihtzu";24860093]Minä olen saanut op:ssa kyllä ihan hyvää palvelua, etenkin nyt keväällä kun piti saada pikaisesti 10000 euron laina, niin sain sen, vaikka mulla ei ole heidän mukaan maksukykyä siihen, mutta lainaa hoitanut henkilö totesi, vaan että eihän me nyt 10000 euron vuoksi vaaranneta sun taloa ja antoi lainan.
Ja vuosi sitten sain asuntolainan nimiini, vaikka ei laskelmien mukaan olisikaan varaa sitä maksaa.[/QUOTE]

Tällainen holtiton lainanantohan on johtanut tähän talouskriisiin! En pidä hyvänä palveluna sitä, että maksukyvyttömille myönnetään luottoa!

Mulla taas on Op:sta vaan hyviä kokemuksia ja olen aina saanut todella hyvää palvelua. Itse olen tällä hetkellä kilpailijalla töissä, mutta silti pidän pankkiasiani edelleen Op:ssa :D

Ha haa. Jotain on vialla.

Mitä sitten on. Jäi tuossa sanomatta, että minä en tuota 10000€ lainaa itse maksa pois, vaan exä, mutta laina on mun nimissä, kun exällä ei keväällä ollut mitään tuloja, niin ei olisi voinut saada sitä lainaa. Toi tuli exän firman kaaduttua toi 10000, kun tää talo oli sen lainan takauksena. Elikkä mulla on vaan tuo asuntolaina.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsharmas;24860116:
Tällainen holtiton lainanantohan on johtanut tähän talouskriisiin! En pidä hyvänä palveluna sitä, että maksukyvyttömille myönnetään luottoa!

Komppaan erähammasta. Eli ei hyvin käy tuon pankin.
Kohtelevat niitä kuin roskaa, jotka voisivat sijoittaa pankkiin ja jakavat ystävällisesti lainaa maksukyvyttömille!
Hyvä että otin jo ne pienetkin rahani pois sieltä, enkä muita säästöjäni sinne kyllä koskaan siirrä.

Yhteistyössä