Todella huonoa palvelua op-pankisssa, enpä siirräkkään asuntosäästöäni osuuspankkkiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eräsharmas;24860116:
Tällainen holtiton lainanantohan on johtanut tähän talouskriisiin! En pidä hyvänä palveluna sitä, että maksukyvyttömille myönnetään luottoa!

No mikä maksukyvytön minä olen, kun olen lainani aina hoitanut kunnialla, ilman minkäälaista ongelmaa, vain ja ainoastaan heidän laskelmien mukaan mulla ei maksukykyä olisi, kun ne laskelmat on ihan persiistä, ihan kuin muillakin pankeilla.

Me mentiin avaamaan pojalle ihan tavan käyttötiliä ja sitten jatkuvaa tuottotiliä, niin ei sitten millään meinannu avata tota jatkuvaa tuottotiliä. Todella huonoa asiakaspalvelua. Ja sit se oli siihen tuottotiliin laittanu että minimi siirto tilille on 10 000e, vaikkei tuollaisesta ollut mitään puhetta !

Me mentiin avaamaan pojalle ihan tavan käyttötiliä ja sitten jatkuvaa tuottotiliä, niin ei sitten millään meinannu avata tota jatkuvaa tuottotiliä. Todella huonoa asiakaspalvelua. Ja sit se oli siihen tuottotiliin laittanu että minimi siirto tilille on 10 000e, vaikkei tuollaisesta ollut mitään puhetta !

Joo op:ssä noudatetaan katsos semmoista linjaa, ettei asiakkaan tarvitse mitään tietää. Anna vain rahasi tänne, me teemme niillä mitä lystää emmekä kerro tai ilmoita sinulle!

No sitten maksaa mutta mulla ne kuittaantuu bonuksilla joita on kertynyt asuntolainasta.

Joo, vaikuttaa siltä että Op pankki tyrkyttää niitä asuntolainoja ja antaa niitä bonuksia niille velkaisille asiakkaille. Mutta maksukykyisiä asiakkaita, joilla olisi varoja sijoittaa rahaa pankkiin, niitä ne pistää halvalla niin kuin Kolmen äitiä. Ja haluaa periä maksuja siitä jos sijoittaa ossuuspankkiin : /

Huonoa sijoituspalvelua op:stä saaneena itsekin.

Mutta Tapiola on hyvä pankki. Siellä osataan asiakaspalvelu.

muilla pankeilla se on toisin päin. Ainakin me ollaan saatu hyvää palvelua muista pankeista, kun on isot tulot ja suuret sääsöt. Eritysesti Aktia arvostaa meitä. Mutta op ---- plääh. Eipä tarvi asioida siellä.

Me ollaan tyytyväisiä Tapiolan palveluihin. Ollaan säännöllisesti kilpailutettu muut pankit ja aina on Tapiola tarjonnut asuntolainaan paremman marginaalin. Lisäksi, jos on pankissa tarvinnut asioida, niin aina on sama virkailija ollut palvelemassa.
Haluttiin myös pistää rahaa säästöön, niin perusteellisesti selvitettiin millaisia vaihtoehtoja tarjolla ja todella tuntui siltä, että mitään ei haluta piilotella tai viilata linssiin.

Aikanaan siirryttiin toisesta pankista Tapiolaan, niin sieltä toisesta pankista soitti tyly myyntityyppi ja tylysti sanoi, että luuletko ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolella ja listasi Tapiolan huonot puolet. Kimpaannuin tästä ja soitin tämän pankin vaihteeseen, josta yhdistivät konttorin pomolle. Esitin asiani, että voiko yli kymmenen vuoden pankkisuhteen jälkeen sanoa näin ex-asiakkaalle. Pomo pisti myyntityypin soittamaan takaisin ja pyytämään anteeksi. Olin tyytyväinen, että jälkipyykki hoidettiin näin asiallisesti.

Joo op:ssä noudatetaan katsos semmoista linjaa, ettei asiakkaan tarvitse mitään tietää. Anna vain rahasi tänne, me teemme niillä mitä lystää emmekä kerro tai ilmoita sinulle!

Joo tässä tänään rupesin miettimään jos siirtäis pankkiasiat miehen kanssa samaan pankkiin, siellä on asiat sujunu aina ongelmitta. Ja kaikki tulevat laina asiat siellä sitten, niin miks ei myös tilitkin.

Voi hyvä luoja sentään, on sitä ihmisillä ongelmia.
Kyllä, kyllä kilpailutin asuntolainani enkä usko että kukaan täällä tietää mun lainaehdoistani.
Ihan kilpailukykyinen oli ja mun tarpeisiini sopiva laina.

Mua vähän ihmetyttää miten paljon/vähän sä sitten sijoitit sinne, jos niilla bonuksilla ei niitä palvelumaksuja kateta. Mulla niitä ainakin kertyy vakuutusmaksuihin ja pankkimaksuihin riittävästi ja aika paljon ylikin. Vaikken mikään suursijoittaja olekaan.
Ja muutenkin olen tyytyväinen ollut, kun vaihdoin Nordeasta Osuuspankkiin.

[QUOTE="vieras";24860265]Onpas sulla sitten huonot henkilökuntaedut omassa firmassa, jos kannattaa kilpailijalla pitää raha-asiat.[/QUOTE]

Ei kannata määräaikasen alkaa leikkimään turhaan

Mekin ollaan OP:n asiakkaita ja meillä on vakuutuksetkin Pohjolassa. Mitään pahaa sanottavaa ei ole ainakaan toistaiseksi ollut OP:sta. Asuntolaina otettiin kolmisen vuotta sitten ja mistään muualta ei saatu niin edullista, marginaali oli aivan olematon ja me todellakin kilpailutimme monta pankkia. Mutta se huomattiin että OP pankeissa on eroja. Kilpailutimme nimittäin mm. 3 OP pankkia eri paikkakunnilta ja niistä pienen kotipaikkakuntani pankki vei niin ylivoimaisesti voiton että lähinnä nauratti muiden pankkien tarjoukset. Meitä on kyllä kohdeltu ihan asiallisesti aina. Me tosin on mitoitettu laina niin että pystytään se maksamaan myös vähän heikompina taloudellisina aikoina. Olisivat nimittäin myöntäneet isommankin lainan.

[QUOTE="tsubaki";24860441]Mua vähän ihmetyttää miten paljon/vähän sä sitten sijoitit sinne, jos niilla bonuksilla ei niitä palvelumaksuja kateta. Mulla niitä ainakin kertyy vakuutusmaksuihin ja pankkimaksuihin riittävästi ja aika paljon ylikin. Vaikken mikään suursijoittaja olekaan.
Ja muutenkin olen tyytyväinen ollut, kun vaihdoin Nordeasta Osuuspankkiin.[/QUOTE]

No se oli sellainen summa, jota tämä sijoitusneuvoja suositteli.
Koko säästöäni en toisin olisi uskaltanutkaan op pankkiin siirtää, joten uskoin tätä sijoittajaa ja laiton hänen ehdottaman summan.
Lisäksi sain Tapiolasta parempaa korkoa kuin mitä Op pystyi tarjoamaan, joten ei se Op mitenkään houkutteleva ollut. Siksi vain pienempi sijoittajan ehtottama summa kokeeksi.

JOS olisi hyvin mennyt, niin olisin sitten sen 50 000 voinut tuonne pankkiin sijoittaa. Mutta ei mennyt hyvin tämä kokeilu.
Ja kun nyt luen noita Optä koskevia uutisia ja katson heidän korkoprosenttejaan, niin viimeinen vaihtoehto on op. Onneksi näitä pankkeja suomessa vielä riittää...

Hei kasva aikuiseksi. Sanotaanko jossain että saan bonuksia juuri tuon verran?

lol, kommentoi nyt toiki vielä kolmannenkin kerran samaa tekstiä! itse sanoit että maksat 2,5e maksut bonareilla. ergo, siitä kuka tahansa tulkitsee että sen verran niitä saat. paljonko niitä sitten tulee? sinulla taitaa olla asennevamma, kun eivät asiakkaat, jotka ovat saaneet huonoa palvelua voi valittaa kokemuksistaan. miksi pitäisi pysyä pankissa, jossa saa huonoa kohtelua? miten se on sinulta pois, ettei joku muu op:stä pidä?

lol, kommentoi nyt toiki vielä kolmannenkin kerran samaa tekstiä! itse sanoit että maksat 2,5e maksut bonareilla. ergo, siitä kuka tahansa tulkitsee että sen verran niitä saat. paljonko niitä sitten tulee? sinulla taitaa olla asennevamma, kun eivät asiakkaat, jotka ovat saaneet huonoa palvelua voi valittaa kokemuksistaan. miksi pitäisi pysyä pankissa, jossa saa huonoa kohtelua? miten se on sinulta pois, ettei joku muu op:stä pidä?

No mua ei totta puhuen kiinnosta muiden pankkiasiakkuudet paskan vertaa. Kommentoin vain sitä kuinka jollekulle on ongelma kun op:n pankkitunnukset maksaa. Jos joku menee konkurssiin 2,50 euron kuukausimaksun takia, saa mun puolesta mennäkin varsinkin jos jossain muussa pankissa sitten tunnukset on ilmaiset.
Eli jos kirjoitan että maksan 100 euron sähkölaskuni töistä saamallani palkalla, se tarkoittaa sitä että saan palkkaa juuri 100 eur? Ok, sovitaan niin että mä ilmaisen asiat epäselvästi.

Meillä ukko myi osakkeita mitkä oli OP:n arvotilillä. Tehtiin paperit ja kaupat ja Ukko vei sitten allekirjotetut paperit OP:hen, jossa sitten ilmotettiin, että homma pitäs hoitaa Sampon kautta kun he eivät voi siirtää osakkeita OP:n tililtä Sampon tilille. Ukko meni Sampoon jossa ihmeteltiin asiaa, että miten niin ei voi siirtää... Sampo sitten "kaappasi" osakkeet OP:n tililtä ja teki Ukolle Sampoon arvotilin jonka kautta saatiin siirrettyä osakkeet uudelle omistajalle. Nyt Ukko odottelee, että saa siirrettyä kaiken pois OP:stä. Siellä kaikki tuntuu maksavan enemmän kun muualla.

Yhteistyössä