TODELLA huonot välit lapsen kummitädin kanssa -onko oikein, jos en anna tavata lasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MammaP.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MammaP.:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksinkertaisesti:
Teet väärin

Mikä muuten oli riidan syy?

Tämä kummitäti haukkui minua huonoksi äidiksi.

Kuulemma kasvatamme lapsemme "pumpulissa" (ei nää "tosielämää") ja olen kuulemma hermoromahduksen partaalla, kun en käy koskaan juhlimassa (baarissa ryyppäämässä) ja olen liian varovainen kun en istuta jo 4kk ikäistä vauvaa tai anna hänelle jo kiinteitä.... jne jne...

4 kk ikäinen vauva ehtii näkemään sitä tosielämää vielä myöhemminkin :o .
Otatkohan arvostelun liian vakavasti? Minä suhtauduin vastaavaan olankohautuksella: mun lapsi, mä määrään, piste.

No jos hän olisikin sanonut suoraan asioista... mutta hän puhui minusta paskaa selkäni takana! Ja saan aina muilta kuulla, millainen hänen mielestään olen jne...

Ja kun riitannuimme, hän ITSE SANOI IRTISANOUTUVANSA KOKO KUMMIUDESTAAN! Siis ei halunnut olla väleissä. "Pitäköön perkeleen pentunsa" -noilla sanoilla.

Ja sitten jälkeenpäin vaatii "oikeuksiaan" tavata lasta.

ONKO OIKEIN!?

No kyllä minäkin olisin tuollaisista sanoista suuttunut! Ja kun vielä itse ei ensin halunnut tavata kummilastaan! Olen kyllä tässä täysin AP:n puolella!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Teet väärin

Kuulemma kasvatamme lapsemme "pumpulissa" (ei nää "tosielämää") ja olen kuulemma hermoromahduksen partaalla, kun en käy koskaan juhlimassa (baarissa ryyppäämässä) ja olen liian varovainen kun en istuta jo 4kk ikäistä vauvaa tai anna hänelle jo kiinteitä.... jne jne...

Sanoiko hän sinua huonoksi äidiksi, vai veditkö itse johtopäätöksen noiden puheiden perusteella? Noi jututhan on nut ihan perus anoppi/äiti/sisko-läppiä, kaikilla on just se OIKEA tapa kasvattaa lasta.

No ei nyt ihan sanatarkasti sanonut huonoksi äidiksi, mutta niin antoi ymmärtää...

Juu, tiedän, että ihmiset muutenkin arvostelevat toistensa kasvatustapoja yms, mutta kun tämä nainen on haukkunut minua selkäni takana jo ennen lapsen syntymää (jälkeen päin sain kuulla) -ei siis selvästikään pidä minusta (tunne on kyllä molemminpuolinen). Ja nyt on vaan sitten helppo vetää haukkumisiin mukaan lapsenkasvatustaitonikin...

Vaikutat vähän yliherkältä, jokaisella on omat näkemyksensä sinulla ja sillä lapsesi kummilla mitä tulee noihin kasvatusasioihin. Jos teidän välirikko johtuu tuosta niin onneksi olkoon. Onko peräti ensimmäinen joka suvaitsee arvostella tapojasi. Minä en tuollaisesta välitä, teen kuten teen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks sit ottanut kummiksi jos ette kumpikaan pidä toisistanne?

Miehen sisko, mies halusi.

Meillä kummit kyllä on valittu yhdessä, yhteistuumin, niin että molempia miellyttää. Jos luette minun aiemman kirjoituksen, jossa kerron siskoni kärkkäistä kommenteista miehestäni, niin jatkan siihen, että hän ei päässyt kummiksi juuri tästä syystä, vaikka ensin olimme ajatelleet häntä sylikummiksi. Nyt jäi kummin kunnia saamatta. Molempien tahdosta.

Samaa mielta mita muutkin, taidat itekin tietaa etta on vaarin sekottaa lasta tahan siita syysta etta olet vetanyt herneet nenaan toisen sanomisista. Toisilla vaan on sellanen ikava tapa sanoa asioita ilman etta heilla on tarkoitusta kaataa sun maailma sanomisillaan.

Kyllä mä jokatapauksessa antaisin lapsen tavata tätiään. Ei mullakaan ole mitkään hyvät välit mieheni veljen avovaimoon,mutta toimeen on tultava jos samaan paikkaan mennään ja toki annan lasten tavata sukulaisiaan. Unohda nuo riidat ja anna lapsellesi rakastava isompi perhe :D

4kk ikäistä rintaruokittavaa lasta ei tarvii viedä eikä antaa mihinkään kylään. Ehtiihän tuon myöhemminkin. Jos vaikka ekana selvitätte välinne. Kummitädillä ei taida olla omia lapsia.

Minä en ole väleissä koko mieheni perheen kanssa. Anopin kanssa on mennyt sukset ristiin monen monta kertaa ja mieheni siskon kanssa ollaan ihan ilmiriidoissa.

Ärsyttää aivan suunnattomasti, kun mies vie lapsemme kotiinsa vierailulle ja siellä alkavat neuvoa miten sitä pitää hoitaa ja mitä ruokaa antaa jne... Ja mies tulee sitten kotiin näiden neuvojen kanssa ja on selvästi samaa mieltä äitinsä kanssa (kuinkas muutenkaan). Ja nykyään vain kutsuvatkin mieheni lapsen kanssa kaksistaan kylään....

siis anteeksi jo valmiiksi.
Mitä merkitystä ihan oikeasti on kummitädillä/sedällä.
Eiköhän se ole ihan pelkkä paperinpala suurimmalle osalle.
Varmaan tässäkin tapauksessa lapsella on paljon muitakin aikuisia ihmisiä ympärillään jotka aidosti välittää, ettei juuri tämän kummitädin näkeminen ole se tärkein asia vauvalle.
En nyt mitenkään jaksa uskoa, että vauva jäisi jostain paitsi jos ei nyt jotain naishenkilöä tapaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
4kk ikäistä rintaruokittavaa lasta ei tarvii viedä eikä antaa mihinkään kylään. Ehtiihän tuon myöhemminkin. Jos vaikka ekana selvitätte välinne. Kummitädillä ei taida olla omia lapsia.

Ei ole omia ei

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
Varmaan tässäkin tapauksessa lapsella on paljon muitakin aikuisia ihmisiä ympärillään jotka aidosti välittää, ettei juuri tämän kummitädin näkeminen ole se tärkein asia vauvalle.
En nyt mitenkään jaksa uskoa, että vauva jäisi jostain paitsi jos ei nyt jotain naishenkilöä tapaa.....

Ihan samaa mieltä. Tosin tässä tapauksessa kyseessä on myös sukalainen, mutten siltikään usko, että lapsen elämä olisi jotenkin huonompaa ilman tätä tätiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:

Ihan samaa mieltä. Tosin tässä tapauksessa kyseessä on myös sukalainen, mutten siltikään usko, että lapsen elämä olisi jotenkin huonompaa ilman tätä tätiä.

Niin ja itseasiassa tällä kummitädillä saattaisi paremminkin olla huono vaikutus lapseen... Hän kun on vähän sellainen "elämänkolhima", käyttänyt (tai mistä tiedän käyttäneekö vieläkin) huumeita, juopottelee paljon, elää sossun varassa, varastelee jne... En ainakaan luottaisi lastani yksin hänen seuraansa, vaikkei riidoissa oltaisikaan.

Niin ja itseasiassa tällä kummitädillä saattaisi paremminkin olla huono vaikutus lapseen... Hän kun on vähän sellainen "elämänkolhima", käyttänyt (tai mistä tiedän käyttäneekö vieläkin) huumeita, juopottelee paljon, elää sossun varassa, varastelee jne... En ainakaan luottaisi lastani yksin hänen seuraansa, vaikkei riidoissa oltaisikaan.

Sori vaan, mutta kuulostat kyllä keksivän puolet ja hakemalla haet riidan syitä jne.... Ihan todella jos kummitäti olisi joku sossunarkki niin tuskinpa tuota alun alkaenkaan kummiksi olisit pyytänyt.... :laugh:

Jos olisin ottanut tuollaisesta kasvatuksen arvostelusta nokkiini, niin mieheni sukulaisista yksikään ei olisi nähnyt vauvaani ikinä. kannatttaa ihan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo kasvatuksen arvostelemiset.
lapsi on tärkein joten oma kiukku kannattaa niellä. ehdotankin että menette kylään ja kyläilyn jälkeen soitat parhalle ystävällesi ja "päästäät vähän höyryjä". Minulla tuo ainakin auttoi. Ollaan käyty säännölllisesti melkein joka viikko miehen sukulaisten luona ja lapsella on hyvät välit serkkuihin,täteihin ja isovanhempiin. olen siitä iloinen. Kyllä se arvostelu siitä vähitellen hiipuu kun miehen sisiko huoma että kasvatatte lasta omalla tavallanne. Miehesi voi huomuttaa siskollesi arvostelusta, esim. sanomalla että meillä yritetään täysimettää puolivuotiaaksi (jos yrität) tai istutetaan vasta vanhenpana kun selkä kestää paremmin.

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta sanoisin että mun mielestä teet väärin.
Ei niin sillä, että kummitädillä olisi joku erityinen oikeus, vaan tädillä yleensä. Ja ennen kaikkea lapsella on oikeus sukulaisiinsa, eikä siihen saisi vaikuttaa teidän riita.

Teet todella väärin, ja mun mielestä isällä on lapseen yhtä suuri oikeus kuin äidilläkin. Ja saa lasta sukulaisillaan käyttää yhtälailla, kun sinunkin sukulaisilla käydään.
Rintaruokinnan vielä ymmärrän, että silloin ei lähdetä tuntikausiksi kyläilemään ilman tissejä.
Mutta kyllä lapsella on oikeus kummitätiään tavata, vaikka se täti olisi kuinka naurettavasti käyttäytynyt sua kohtaan.

Mä en voi sietää mieheni äitipuolta. Yleensä tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, mutta on mullakin tosiaan raja, kuinka paljon piikittelyä ja paskan kaatamista niskaan jaksan katsoa.

Viime kesän jälkeen päätin, etten sitä naista tapaa kuin pakon edessä.
Mieheni saa silti heillä lasten kanssa minun puolestani kyläillä, ja appiukko on tervetullut meille milloin vaan. Vaikka emäntänsäkin kanssa (joka tosin tuskin koskaan on tähänkään asti ollut mukana), silloin ollaan mun kodissa.

Mutta minä en heille lähde haukuttavaksi. En silti halua lapsiani kieltää käymästä, ei se liity heihin mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:

Sori vaan, mutta kuulostat kyllä keksivän puolet ja hakemalla haet riidan syitä jne.... Ihan todella jos kummitäti olisi joku sossunarkki niin tuskinpa tuota alun alkaenkaan kummiksi olisit pyytänyt.... :laugh:

EN KEKSI! Tämä on aivan totta! Itse asiassa en edes tiennyt näistä huumekuvioista silloin kun kummiksi pyydettiin... en varmaan olisi silloin halunnutkaan :(

:whistle: Mut otit kuitenkin varastelevan, päihdeongelmaisen sossupummin kummiksi?

Edelleen; mieheni tahdosta.

Eikö sulla ollu muka sanan valtaa tuossa asiassa? Kyllähän nyt lapsen parasta pitäisi ajatella ja yhdessä tuollaiset päätökset tehdä...

Minä valitsin oman sukuni puolelta kummit. Näin meillä.

:whistle: Mut otit kuitenkin varastelevan, päihdeongelmaisen sossupummin kummiksi?

Edelleen; mieheni tahdosta.

Eikö sulla ollu muka sanan valtaa tuossa asiassa? Kyllähän nyt lapsen parasta pitäisi ajatella ja yhdessä tuollaiset päätökset tehdä...

Minä valitsin oman sukuni puolelta kummit. Näin meillä.

:whistle:

mä ehkä oottelisin rauhassa 3-4kk ja sit vaik isä lähtis lapsen kanssa käymään kummitädillä. Kyllähän se ois hyvä kumminki et lapsi näkis kummiaan jne.. aika hankala tilanne :/

Eikö sun mies ole loukkaantunut noista sanomisista? Luulen, että jos joku sanoisi meidän lapsia "perkeleen pennuiksi" niin mun mies pitäis huolen ettei sen naamaa näy meillä vähään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hammas:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Teet väärin

4 kk ikäinen vauva ehtii näkemään sitä tosielämää vielä myöhemminkin :o .
Otatkohan arvostelun liian vakavasti? Minä suhtauduin vastaavaan olankohautuksella: mun lapsi, mä määrään, piste.

No jos hän olisikin sanonut suoraan asioista... mutta hän puhui minusta paskaa selkäni takana! Ja saan aina muilta kuulla, millainen hänen mielestään olen jne...

Ja kun riitannuimme, hän ITSE SANOI IRTISANOUTUVANSA KOKO KUMMIUDESTAAN! Siis ei halunnut olla väleissä. "Pitäköön perkeleen pentunsa" -noilla sanoilla.

Ja sitten jälkeenpäin vaatii "oikeuksiaan" tavata lasta.

ONKO OIKEIN!?

No kyllä minäkin olisin tuollaisista sanoista suuttunut! Ja kun vielä itse ei ensin halunnut tavata kummilastaan! Olen kyllä tässä täysin AP:n puolella!

No joo, kyllä minustakin kuulostaa tuo kummitädin touhu aika lapselliselta, kun ensin irtisanoutuu (ei kai siitä muuten voi oikeasti irtisanoutua) kummiudesta ja haukkuu lapsen (tästä olisin kyllä verisesti loukkaantunut!!) ja sitten vaatii tapaamisoikeutta...

Tietysti, jos AP olisi fiksumpi eikä jatkaisi riitaa...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Eikö sun mies ole loukkaantunut noista sanomisista? Luulen, että jos joku sanoisi meidän lapsia "perkeleen pennuiksi" niin mun mies pitäis huolen ettei sen naamaa näy meillä vähään aikaan.

Sitä minäkin miehelleni sanoin, että eikö sitä loukkaa nuo sanat yhtään! Muka tuntuu pahalta, mutta ymmärtää siskoaan "kun sillä on niin vaikeeta" jne... Ja että nuo on sen lapsellisia temppuja tuollaset hermostumiset jne...

On tästä miehenkin kanssa riita saatu aikaiseksi... :(

Yhteistyössä