Todella veemäinen työkaveri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sisupussi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sisupussi"

Vieras
Palasin äskettäin äitiysloman jälkeen töihin ja kuinkas ollakaan työkaverini on nyt sitten ihan super veemäinen mua kohtaan. Kostaa vissiin nyt sitä mulle kun olin poissa ja joutui tekemään ehkä enemmän töitä, kun pomo ei hankkinut kunnon sijaista mulle. Sanoi ihan suoraan mulle että hän ei aio nyt tehdä mitään töitä vaan nyt on mun vuoro, kun hän joutui viime vuonna tekemään täällä yksin niin paljon töitä. Nakittaa myös kaikkia työtehtäviään mulle jatkuvalla syötöllä. Sanoi myös että hän on sitten heinäkuun lomalla. Ja kaikenhuipuksi meni valittamaan pomolle kun olen tehnyt työpäiviä nyt klo 7-15, että mä lähden joka päivä niin aikaisin kotiin. Itse on töissä 9.30-17.30. Noh mitähän mahtaa tuumata siihen kun kohta selviää, että olen kesällä jäämässä taas äitiyslomalle...

Työkaveris repii perperinsä. On siinä pomossaski vikaa, jos ei kunnon sijaista hankkinu. Musta kun tuntuu siltä, että nyt hankkii, koska eihän se ole työkaveris vika, että äitiyslomat on lakisääteisiä. Ei oo oikeen, että kukaan joutuu raataa ylen määrin, jos henkilökuntaa on millä tahansa lomalla.

Työkaverin oma vika, kun on vapaaehtoisesti kynnysmattona. Jos raataa ylitöitä ilman korvausta, niin peiliin saa katsoa, muuten tehdään se mitä keritään oli toiset äitiyslomilla tai missä vaan. Seon pomon homma huolehtia sijaisista ja siitä, että hommat ehditään työajassa. Ei kai työpaikka nyt muutenkaan ole mikään lomahotelli...

Voi, että mä nautin tuosta yhdestä sun lauseesta -"olet jäämässä kesällä äitiyslomalle". :) Myhäile nyt vaan tyytyväisenä. Kyllä sillä työkaverilla menee hermot kun kuulee tuon äitiyslomasi aloituksen. Vai joko tietää tästä?
Voin kyllä kuvitella miten häntä risoo jos ja kun ei saa pitää lomaansa silloin kun itse haluaisi.

Sitä tässä oon vähän miettinyt että mikä on työkaverin reaktio kun kuulee tän raskausuutisen. Tai tietäähän sen että ei todellakaan ilahdu. Pelkään jo etukäteen että miten selviin tästä puolesta vajaasta puolesta vuoden sen kanssa. Ollaankohan edes puheväleissä. Mutta samaa mieltä olen että pomonhan se ois pitäny hoitaa kunnon sijainen ja työkaverin olis pitäny pitää omia puoliaan. Minä tässä nyt sitten loppupeileissä kärsin.

Uusimmat

Yhteistyössä