todistuksesta ja stipendistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Mä itse olen tällainen tapaus. Hyvä, muttei paras. Ikinä en ole stipendiä saanut.

Sama täällä! "Tasaisen tappavaa" ysiä koko kouluaika, ei ylä- eikä alamäkiä, ei mitään erikoista. Pienellä pettymyksellä olen nyt todennut, ettei omena kaus puusta pudonnut, eikä kolmasluokkalaisemme ole koskaan saanut mitään stipendejä tai hymypatsasta. Ei lapsi sitä asiaa sure montaa minuuttia, mutta äidin mielestä tietty se oma lapsi olis sen tunnustuksen ansainnut :D

semmonen heikkoa keskitasoa eli 6-7 oppilas. mulla on kuitenkin eräs erikoislahjakkuus ja sen tähden sain aina stipendejä koko kouluajan. mukavahan niitä on saada ei siinä mitään.

Omassa nuoruudessa taas stipendit tuntuivat menevän etupäässä varakkaiden perheiden lapsille! Jokunen tsemppausstipendi teki tästä poikkeuksen. Omalla kohdalla kurja tapahtuma oli, kun kerran kaikki muut erään harrastuksen parissa puuhanneet saivat harrastusstipendin -kaikki muut, paitsi minä :( Olin aina aktiivinen ja hyvä tässä harrastuksessa. Mutta stipendiä en ilmeisesti voinut saada, koska muulla saralla en ollut täydellinen :/

Alkuperäinen kirjoittaja mä olin koko yläasteen ja lukion:
semmonen heikkoa keskitasoa eli 6-7 oppilas. mulla on kuitenkin eräs erikoislahjakkuus ja sen tähden sain aina stipendejä koko kouluajan. mukavahan niitä on saada ei siinä mitään.

Anteeksi, mutta on pakko tiputtaa sinut alas... 6-7 ei ole heikkoa KESKItasoa, vaan ainoastaan heikkoatasoa. Kyllä näin on valitettavasti näreet!

mun nuoruudessa stipendit ja hymypatsaat sun muut menivät aina samoille ihmisille. Sen näkeminen ei ollut kovin vaikeaa kun samassa porukassa käytiin koulua vuosikaudet.
enkä vieläkään tiedä mikä niissä lapsissa niin erinomaista sitten oli että vuodesta toiseen piti palkita :/

Minä en saanu mitään stipendiä peruskouluaikana, vaikka oli päättötodistuksenki keskiarvo 9.
En ollu kuitenkaan luokan paras... Näppäilytaidosta olisin ansainnu, omasta mielestäni, koska en tiedä ketään joka ois yhtä kirkkaasti ottanu kokeista kympit. Meni yhelle joka kans osas homman juu, mut osas myös mielistellä sitä opettajaa... Minä taas oon tämmöne massaan hukkuva...

Lukiosta sain kirjan stipendinä. Lukion päättötodistuksen ka. tais olla jotai 8,6.

Meidän poika näemmä kahlaa myös koko peruskoulun läpi ilman ainuttakaan stipendiä, kun ei saa niin ei saa..! Poika on fiksu ja sosiaalinen, keskiarvo luokan kolmen kärjessä, toiminut tukioppilaana ja oppilaskunnassa ja opettajan mukaan luokan paras kirjoittaja. Kahdeksassa vuodessa kaikki muut luokan pojat ovat jo tainneet stipendin saada, mutta meidän pojalle ei ilmeisesti ikinä löydy sopivaa palkintoa.

Pakko myöntää että ottaa jo pojan puolesta päähän kun olen itsekin jo monena vuonna odottanut että jonkun tunnustuksen saisi - nykyäänhän jaetaan koulumenestyksen lisäksi jos jonkinlaista tsemppari- ja muuta stipendiä. Ensi vuosi olisi vielä aikaa, mutta olen jo päättänyt olla enää odottamatta kun ei sieltä kuitenkaan mtään tule :D

Yhteistyössä