toi lapsi ei opi koskaan kuivaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ikää on 3vuotta.
aina kun vaipan ottaa pois ja laittas pikkarit niin alkaa kauhee huuto. se itkee ihan hysteerisenä jossain nurkassa.
pottaan ei oo koskaan tehny mitään. oon yrittäny vuodenajan taukoja pidellen,mutta ei vieläkään oo valmis siihen.
nyt se istuu tuossa potalla mun vieressä,mutta tuskin nytkään siihen tekee mitään vaan rupee jossainkohta huutaan.
miten täs pitäs toimia? hakee apuja jostain?

No nyt on hyvä kun on näitä kelejä, voi olla vaikka kokonaan ilman housuja. Turha tehdä lapselle numeroa asiasta, en mäkään pakotettuna mitään tee. Potalle tosin en enää tuossa vaiheessa opettaisi edes, vaan pöntölle suoraan. Halutessaan siihen voi ostaa vaikka sellaisen supistajan, jos se tuntuis lapsesta mukavammalle (anna itse valita). Ehkä jättäisin asian tavallaan sivummalle ja antaisin lapsen totutella rauhassa asiaan itse.

Meillä oli sama homma, kunnes yhtäkkiä viikko sitten poika (nyt 3v3kk) yhtäkkiä ilmoitti että on pissahätä ja potalle pitäisi päästä. Ihan itse! Nyt viikkoa myöhemmin osaa jo itse mennä potalle ja hoitaa asiansa, jopa tyhjentää pissan potasta pönttöön. Ja aina saa käydä laittamassa tarran tarratauluun palkinnoksi. :)
Vielä on pitkä matka kuivattomuuteen, mutta tämä on jo todella hyvä alku.

Joku tuossa sanoi että ei enää kolme vuotiasta kannata opettaa potalle. Miksi ei? Pönttö on vielä aivan liian iso tuon ikäiselle istua ilman supistajaa ja vaikka meillä on pitkä poika ikäisekseen, edes korokkeen kanssa hän ei yllä istumaan kunnolla pöntölle supistajan kanssa. Potta on paljon helpompi ja opettaa lasta omatoimisuuteen.

en pakotakkaan,houkuttelen ja lahjon.
tuntuu vaan niin turhauttavalta kun on jo kumminkin 3vuotias. päiväkotiin siirtyminen syksyllä voi ehkä auttaa asiaa,toivon. jos ei ole kuiva sitä ennen.
pöntölle se ei suostu ees koittaan,siitä riemu vasta nouseekin.